Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K27a21r87e14l 53K15u95č19e60r61a 7815531373590

Jaká "větší polovina"?

Neustále opakuji, že poloviny jsou vždy stejné, ale větší polovina z vás nedává pozor. ;-D

+1/0
15.1.2018 8:47

T55o80m92a58s 93V49r82l55i41k 8247685467404

Ja byl pred triceti lety navstivit v Praze kamarada z vojny. Byl to nejaky instalater ci udrzbar. A tehdy mi rekl: "No delam asi tak hodinu denne. Mym cilem je delat hodinu tydne".

0/−1
13.1.2018 23:57
Foto

M76i94l39o26š 33L87a25c33i93n64a 9729136476304

Ono to vše je ve výchově. Děti kopírují chování svých rodičů. Je li rodič arogantní, bude i dítě zcela určitě též arogantní. V dnešní době děti vychovávají hlavně matky. Školy postrádají muže takže školství je přefeminizované. Absence vojny. Pak se nemůžeme divit že kluci jsou zženštilý.

+1/−1
13.1.2018 11:48

T12o92m49á49š 96J98o31u64s78k32ý 6760194

Ano, ty odborníku, absence vojny může za to, že na střední škole "jsou kluci zženštilý" ;-D;-D Vy fakt nevidíte, co jste to naspal za blbosti?

+1/0
14.1.2018 19:46

P74a67v71e78l 73H45o16u73s29k24a 3301445570658

No já nevím, ale kdyby do ředitelny naklusal z vlastní iniciativy sám Vlastíček a začal domlouvat řediteli, aby tu důtku stáhl, nebylo by to na volání zásahovky?:-P

0/−1
12.1.2018 22:56
Foto

R35o61m26a30n 54K55o28z80e61l 4917746703474

Tak hlavně Vlastíček tam dávno nemá co dělat. Vybavuje se mi, jak na střední třídní učitel z vedlejší třídy jednomu. co měl také problémy s chováním, neustále domlouval, že pokud se mu tu nelíbí, tak ho tu nikdo nedrží a tentýž učitel také říkal, že je lepší, když ten, co na to očividně nemá, vyletí v prváku, maximálně v druháku.

+1/0
12.1.2018 23:08

L18a21d25i17s49l24a22v57a 61S24t90r37n96a72d11o87v71a 3148904411862

Já se snažím brát tyhle řeči o horších dětech objektivně. Snažím se, vzpomenout si ,že jsme nebyla svatá. Je fakt , že byla jiná doba a paní učitelka si mohla dovolit téměř cokoliv. Moje zkušenost je nadávky, zkušenost mého manžela ostříhání paní učitelkou které se nelíbilo , že má vlasy pod uši.

To dnes by obě paní učitelky brzo skončily. Na druhou stranu děti nezdraví, neděkují , leckdy kopírují chování rodičů. Takže působí jejich chování velice zvláštně. Souhlasím s tím , že za holky nikdo orodovat nechodí , to je svatá pravda. Přitom ti kluci by měli být ti , co více vydrží.

+1/0
12.1.2018 20:56

J94a13n 62F11o31l62n55ý 7861198855973

V

0/0
12.1.2018 13:04

A73l68o65i17s 97J23i94n43d52r62a 9730474347915

Jenom k tomu co si spousta lidi mysli a tady to padlo take, ze dneska se detem da mobil, pocitac, aby od nich byl klid. Nemyslim si, ze v minulosti, hovorim z pozice ctyricatnika, to bylo o moc lepsi. Mobily sice nebyly, ale rodice se detem nijak prehnane nevenovali, dokonce bych rekl, ze dnes se to v nekterych pripadech az prehani a deti jsou neustale pod dozorem rodicu. To co popisuje pani autorka me nijak neprekvapuje, prozil jsem v ucnaku s maturitou take sve 4 roky a ani za komunistu to nebylo o moc lepsi, bylo to proste jine. Dobre si pamatuji jak jsme ve vyucovani bruceli a delali transformator, mexicke vlny a nebo pri behu za telocvikarem jsme hlasite volali "no co je?, Co je, co je , co je?" atd..... Nekteri ucitele autoritu meli, nekteri taky ne. Deti/mladi lide to velmi rychle vyciti a prizpusobi tomu sve chovani.

+1/−1
11.1.2018 20:04

D56a81n27i92e88l 87M83a39g59n22u18s 4623155274607

Bědování nad tím, jak jsou dospívající generace oproti té naší nemožné, je staré jako lidstvo samo. Zejména učitelky cítí nutkavou potřebu na to stále dokola upozorňovat :-)

+5/0
11.1.2018 19:14

J65a70n52a 37M92a63l38a 7179931889582

Chybí vojna,chybí autority a chybí táta který by kluka vzal na ryby pod stan,na čundr..naopak přibývá takzvaných "ekomatek" :neočkovat,nenapomínat,nebudit nebránit v ničem,nezkřivit vlásek....Vám karma R^

+4/−1
11.1.2018 18:07

L19a56d87i33s31l65a37v18a 74S80t38r92n29a97d24o43v18a 3528974441172

Vojna byla šikana, především šikana , ta fakt nechybí. Chybí řád a výchova.

+2/−4
12.1.2018 21:00

J76i81r86i 91C31e19e 5415381282738

Vy jste byla na vojně, že se tak "zasvěceně" vyjadřujete?

+2/−1
12.1.2018 23:00

A33l13e39š 77W36o51l35k90e52r 6349969524799

Já jsem na vojně byl, a můžu zodpovědně prohlásit, že vojna mi byla úplně k h***u. Jestli vás posunula k lepšímu, tak vám gratuluju a namaluju vám diplom :-)

+2/0
15.1.2018 8:29

M36a76r32t39i77n 29S29v64o94b53o51d42a 7749117412105

Nepřijde mi zcela ideální, když si váš žák tady přečte, co si o nich myslíte a jak jste si užívala.

0/−6
11.1.2018 10:26
Foto

L55u95c78i55e 16T15y88k88a29l87o91v81á 2602558209205

Já svým studentům říkám na rovinu, co si o nich myslím. Mimochodem na článek reagují velmi dobře. A co jsem si užívala? Nevím přesně, co máte na mysli, ale jsem jenom člověk a nebudu před nimi dělat něco, co neksen

+3/0
11.1.2018 10:30

V34á11c59l24a98v 78S62t19u97d19e37n59ý 1874451602505

Jsou takový právě i proto, že jim nikdo neříká jaké jsou standardy chování apod. Mobil v ruce a tablet je to nenaučí. Prostě je jiná doba, vidím to i na svém synovi. My jsme zakládali rodiny a oni hrají playstation a nejsou se schopni postarat ani o sebe. Přesto by jsme to neměli vzdávat a snažit se jim alespoň trochu věnovat.

+1/0
12.1.2018 9:53

M93a90r95t38i27n 95S73v31o86b42o19d89a 7369477132495

Hodnotit podle jedné třídy/školy celou generaci kluků v popsaném věku? Mám 2 syny a zcela jiné zkušenosti.:-/

+1/−1
11.1.2018 10:24
Foto

L43u40c18i72e 50T26y10k75a42l69o57v96á 2762398119835

400 chlapců není zrovna málo. Jak jsem uvedla v článku, netvrdím, že jsou všichni stejní. Díkybohu nejsou.

+1/0
11.1.2018 13:44

D36a50n87i69e58l 80M91a37g37n37u36s 4653695724817

Mně spíš celkem vadí celá osa blogu ve stylu "holky jsou všechny OK, kluci většinou na prd".

0/−1
11.1.2018 19:01

A60l16e87š 25W56o37l86k98e76r 6899299944579

Chtít po klucích 15-20 let, aby "byli chlapi" a měli "životní cíl" je asi trochu nereálné. Snad u těch dvacetiletých by se něco takového mohlo začít objevovat. Ale jak to poznáte? Že pozdraví a uhnou na chodbě? To, že ve škole radši o svých cílech nahlas nemluví neznamená, že je nemají. Nebo, že si je neuvědomují. Ale jaké reálné cíle je čekají? Co naše společnost reálně nabízí? Za takovouhle realitu vás spolužáci neocení, takže je spíš lepší mlčet.

+1/−1
11.1.2018 8:19
Foto

L48u76c53i57e 41T35y63k84a58l42o89v61á 2472798459225

Učím i dvacetileté a někteří vůbec neví, co by v životě chtěli dělat. Pro mě je to nepochopitelné. Já skončila základku ve třinácti, v sedmnácti už měla odmaturováno a ve dvaceti už jsem dva roky pracovala. Rozhodně jsem se životem takhle neplácala. Pro mě je to nepochopitelné.

+2/0
11.1.2018 13:46

K89a44r16e69l 86S95l89a87v23í53k 4553484515215

Partnerka má tři děti. Nejstarší dceru a dvojčata v osmé třídě. Nejstarší se vyučila v oboru ale dělá v montovně. Budiž. Když jsem se nedávno ptal dvojčat co by chtěli dělat, odpověď byla nejistá. Spíš mi přišlo že se spokojí s málem než aby vyvinuli úsilí a za něčím si šli. Řekl jsem jim, že dnes musí mít buď v hlavě nebo v rukou. V ideálním případě obojí. Jen krčí rameny.

S tímto blogem naprosto souhlasím.

A dovolím si PS. Dnešním mladým mužům chybí vojna. Chybí jim řád, pravidla a autority.

+3/−5
10.1.2018 14:41

J79a38k85u44b 87K60n83e78c34h44t18o95v12s72k97ý 3630186561512

Vojna tohle opravdu nezaručí. Jinak ohledně dcer, to není až tak o úsilí, ale o tom, že někoho daný obor fakt baví. Pokud je nebaví ani jedne obor, tak je to těžké, ael to neznamená, že jsou hloupé.

+4/0
10.1.2018 18:36

J85o86s55e23f 35Š69o51l85t64e43s 8874788240433

Ano, dnešním mužům chybí řád, pravidla a autority. Ale ne proto, že by si nezažili šikanu na vojně, ale proto, že stávající generace, která ty autority a řád má vštěpovat, naprosto selhala a sama nejde příkladem.

+5/−1
10.1.2018 21:56

S46t62a60n75i13s91l83a38v 20L19á71t60a89l 8938277891591

Autoritu musí člověk získat. Tu nejde vnutit :-).

Svádět to na generaci taky nejde. Ti nejlepší z nás jsou v parlamentu a na hradě. Mají vaši úctu nebo z nich cítíte získanou autoritu ? ;-D;-D;-D

Historie se opakuje už tisíce let.

Pokud nebudou mít mladí slušnou motivaci, tak jim můžete pomoci hledat (pokud Vám to dovolí) ...

Vymlouvat se na cokoliv je dobré šidítko ;-(.

Šikana jim nepomůže !!

Řád je snad zavedený v rodině. U nás doma byl, u dětí významných souruhů byl podstatně volnější ...

+2/0
11.1.2018 6:12

J44a97k96u64b 34K33n25e59c73h45t74o28v45s46k64ý 3930626641192

Jen dodám, že autorita se automaticky nezískavá jakkoliv prestižním povoláním, jak si velmi mnoho lidí myslí.

+1/0
12.1.2018 22:14

J46a86n 15P64a66s56t75i45r51č73á79k 6578672747820

Autorita je podle mě z velké většiny vrozená.. Člověk může mít dvě vysoké školy a nikdy nebude autorita, naopak žák v oboru zedník může strhnout celou třídu, ani neví jak.... Otázka je, jak se autorita využije či zneužije !?!

+1/0
13.1.2018 20:27
Foto

L53u79c27i77e 22T39y45k25a38l55o19v20á 2732728169665

Přeji vám, ať se proberou. Snad mají ještě čas. S tou vojnou si nejsem úplně jistá.

+1/0
11.1.2018 13:47

V37e38r17o53n71i38k43a 39V18a57l87a73c84h93o87v16á 3538618923845

Vážená paní Tykalová, zdravím vás jako skoro kolegyně (učím už 10 let na SŠ mj. ZSV, teď i angličtinu), a troufám si tvrdit, že příliš zobecňujete omezenou zkušenost- kterou máme všichni, ale jinou. Troufám si tvrdit, že existuje docela velký rozdíl mezi např. studenty gymnázia a učni. Devět let jsem pracovala na gymplu, teď první rok na učňáku. A pochopitelně, rozdíl je velký. Na gymplu vám většina kluků neřekne, že v životě nechtějí pracovat, ale hodně vydělávat. Naopak, vědí, že se musí pořádně učit, aby odmaturovali a obstáli na VŠ typu Fakulta informatiky, VUT, práva a tak dále. Jsou cílevědomější a považují si každé možnosti zažít něco netradičního (soutěž, projekt, neřkuli jazykový či jiný výlet). Mladí lidé bez zájmu o cokoliv patří k výjimkám.

Na učňáku ovšem situace vypadá jinak, ovšem ne proto, že by kluci nebyli praví chlapi...ale protože pocházejí z určitého sociálního prostředí, jsou odmalička jinak vedeni a tak dále. Nezáleží na pohlaví a určitě to tak bylo i dříve.

A aspoň tady (menší jihomoravská města) většina kluků, ani holek není rozmazlená v tom smyslu, že by jim rodiče vše dávali.Naopak, doma pomáhají a na všechno si musí vydělat. Spíše jsme tak řešili, že jsou děcka z brigád unavená, chodí domů pomalu v noci a potřebovala by zvolnit, i trochu relaxovat.

Jak víte, zobecňovat je těžké a snad jen důkladně připravené sociologické průzkumy mohou přinést komplexnější obrázek hodnot a chování dnešních mladých (nejen kluků). Obrázek přesnější než omezenou osobní zkušenost...

+8/0
10.1.2018 14:39

V75e83r52o79n10i70k76a 19V57a46l12a71c45h17o51v28á 3598308213245

Jen ještě ze své omezené zkušenosti dodám, že učni jsou samozřejmě jinak orientovaní než gympláci, jinačím způsobem uvažují a přistupují k různým věcem. Ale rozhodně nemám zkušenost, že by byli až tak nevšímaví...Učím třídu automechaniků, a ti kluci jsou fakt hodní. Pozdraví, i na ulici volají, ptají se, jak se těším na hodinu:-). Rádi splní nějakou praktickou věc a předvedou, že jsou schopní. Samozřejmě, mají obrovský problém- většina- udržet pozornost, nemám tam pocit akademického úspěchu (i když člověk musí jít i do sebe, a tak si často říkám, že jsem něco neuchopila za správný konec, proto to tak dopadlo), ale jsou to většinově fajn lidi. Něco je zajímá (třeba auta:-), za práci vzít umí... Všude je to asi jinak.

+3/0
10.1.2018 14:47

J46a87k69u63b 50K71n40e43c66h12t65o21v79s30k90ý 3530856371522

V prvé řadě si nemyslím, že většina učnů vám řekne, že nechtějí pracovat. A dnes na gymply berou kdekoho, maturita se davá kolkrát jen za účast. Takže už dnes jsou rozdíly mezi gympláky a učni nízké. na všech typech škol mají všichni nějaké zámy, jen nemajíé možnost je ve třídě a před učiteli předvést. Pak to vypadá, že jsou bez zájmů.

+1/−1
10.1.2018 18:41

J10o61s33e81f 70Š55o25l37t77e52s 8694568320503

Neřekl bych, že rozdíly mezi gympláky a učni jsou nízké. Stačí se podívat na výsledky státních maturit. Ano, laťka pro přijetí na gymnázium za posledních 10 let klesla, ale spíše jen u čtyřletých oborů, osmileté jsou stále často elitní.

+3/−1
10.1.2018 21:55
Foto

J77a47k87u23b 87M38u38l40l42e51r 6549790891919

myslím že je to projev směřování naší civilizace a u holek se to ještě tolik neprojevuje jelikož nejsou tak dlouho u kormidla jako muži.

souhlasím s komentářem Michala Krejčího

Zlé časy tvoří silné muže.

Silní muži tvoří dobré časy.

Dobré časy tvoří slabé muže.

Slabí muži tvoří zlé časy.

+8/0
10.1.2018 13:29

J24a26k97u41b 32B77o20h62o22n15ě98k 8175356439617

Aha, takže jsem se dozvěděl, že děti jsou děti a že některé matky jsou až moc aktivní.

To je převratný objev :-)

+1/−6
10.1.2018 12:30

M90i96c55h43a70l 12S81e13m39r96á97d 3232686297819

A je vám 30 a bydlíte s matkou... :-P Nedivím se, že jste nepochopil

+1/0
10.1.2018 13:09

J37a89k65u33b 23B61o54h37o34n54ě40k 8255356819247

Bydlím s manželkou, ale díky za kádrový profil

+1/−1
10.1.2018 14:18
Foto

L79u13c93i78e 51T53y97k46a29l88o41v22á 2672448339635

Je mi líto, že jste můj článek nepochopil, zkuste si ho přečíst ještě jednou. Nebo alespoň argumentujte. Děkuji.

+1/0
10.1.2018 13:18

J50a42k39u77b 18B51o12h30o10n45ě69k 8315886399857

Víte, o to právě jde. Děje se tady to, co člověk najde ve všech možných starých knihách. Nářky dospělé generace nad tím, jak ta mladá je nemožná.

V článku samotném jsem nenašel nic víc, než klasický popis dětí. Dokáží být skvěle aktivní, ale nechce se jim, věnují se zábavě, kterou starší lidé nechápou a pak pár anekdot, kde hrajou roli matky s alternativním přístupem ke svým dětem.

Nic víc, nic míň, takže k argumentování je tady opravdu jenom to, že děti jsou děti a ne každá matka zvládne vychovat ten prototyp člověka, který je podle vašich představ.

+1/−1
10.1.2018 14:22
Foto

L56u30c24i26e 94T29y89k77a38l38o53v46á 2432808489865

Já vůbec nenaříkám, že jsou špatní. Ale učím již nějaký ten pátek a v některých ohledech shledávám chování svých žáků stále horší a horší. Ti, co jsou teď v prváku se chovají daleko hůře než ti, kteří budou maturovat. Co se týká aktivity, je posun obrovský. Vždycky byly děti líné, je to přirozená vlastnost, ale u současných prváků neaktivita a neochota dělat cokoliv dosahuje obludných rozměrů.O samostatnosti ani nemluvě.

+2/0
10.1.2018 14:31

J92a10k89u89b 81B94o14h16o38n11ě73k 8775156829767

Příběh mého života. Od základní školy po řeči těch spolužaček, známých a příbuzných , co se rozhodli pro učitelskou dráhu.

Ještě nikdy jsem nezažil, že by někdo tvrdil, že mladší generace je lepší nebo že ta starší byla horší. Vždycky jenom naopak.

Přemýšlím, jestli se dá udělat nějaký experiment měřící míru nostalgie.

+3/0
10.1.2018 15:49

P57a88v13e84l 91K52r27a37e44m59e64r 8117494638

Napsaal jste to výborně a je to smutné a obdivuji vaší víru na zlepšení situace.Bylo by fajn kdy se tak stalo.

+5/0
10.1.2018 11:53
Foto

L15u67c48i60e 58T76y30k97a49l14o60v26á 2182878939545

Já jsem optimistka! Děkuji :)

+1/0
10.1.2018 14:31
Foto

R21o71b54e60r95t 57T40v95a56r43d75e72k 6553391261922

Za mých mladých let byl pan učitel (učitelka) autorita. Pokud jsem něco provedl a dostal od něj trest, tak doma jsem se o tom raději ani nezmínil (a ve skrytu duše doufal, že už to mí rodiče neví od někoho jiného), protože by následoval další trest od mých rodičů.

To, že dnešní učitelé nemají žádný respekt a autoritu, přisuzuji i tomu, jak se o nich doma vyjadřují rodiče žáků. Kdy běžně můžete v dnešních domácnostech slyšet : "Co ta pitka zase chce?...", "Co to jsou za magoři v té škole" atd.

Dnešní výchova spočívá v tom, dát dítěti mobil, tablet, pc, ...., ať od něj mám klid a můžu si dělat svoje.

Podle mě patří každému učiteli Nobelova cena za mír. Já bych to rozhodně dělat nemohl, protože by ve škole, kde bych učil razantně ubývalo dětské populace.

+10/0
10.1.2018 9:16
Foto

L63u51c32i42e 34T27y55k16a55l58o48v97á 2332748439385

Souhlasím s vámi. Nedávno jsem stála frontu v Tesku a dvě pokladní tam hulákaly na sebe, že jsou učitelky krávy, protože po jejich dětech chtějí domácí úkoly. Takže asi tak.

+6/0
10.1.2018 9:46

K43a88r47e91l 56S87l67a57v37í52k 4143254115575

A já dětem (ne svým) říkám, že těch úkolů mají málo, že by jim měli naložit víc aby neměly čas na kraviny (mobily).

A jak na nás platilo domácí vězení, tak na většinu dnešních dětí platí vypnutí Wifi. Smutné, ale tak to je.

+1/0
10.1.2018 15:04

V52í20t 86K67u61č65e64r60a 6304939269472

Zkusila jste se někdy zamyslet nad tím proč to ty maminky dělají? Jesli je chyba v těch mamáncích, kteří využívají opičí lásky svých matek nebo je chyba v těch matkách samých? (Viz amerika, kde být matkou není biologická funkce ale společenská...)?

+1/0
10.1.2018 8:03
Foto

L14u47c18i41e 71T80y98k46a39l65o90v33á 2462758839745

Ano, zamyslela. Problém je samozřejmě hlubší. Vím sama, jak je "správné mateřství" stavěno druhým na odiv. Ostatně v článku to zmiňuji.

+1/0
10.1.2018 9:48

K15a81r22e40l 14K97o15s38i21k 7658222779733

V pondělí vyšel rozhovor s trenérem hokejové repre do 20 let p.Pešánem. To gró zde popsaného problému je úplně stejné...a to popisuje chlap 'silné' hokejisty:-P. Kdo máte zájem, stojí za přečtení: https://hokej.idnes.cz/ms-hracu-do-20-let-trener-filip-pesan-rozhovor-bilance-pc0-/reprezentace.aspx?c=A180107_201433_reprezentace_rou

+4/0
9.1.2018 22:43
Foto

L81u68c53i75e 18T82y30k48a94l79o32v25á 2642288869285

Ráda si přečtu, děkuji. 

+1/0
10.1.2018 9:49

KDO VYHRÁL?

BR17

Poputují Italské dvojhubky Marty Kučíkové právě k vám? Podívejte se na výsledky soutěže.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz