Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MN

Když jsem viděl titulek, těšil jsem se, jak s váma budu souhlasit. Jak to já - starý, životem ošlehaný chlapák - těm dnešním usmrkánkům natřu!

Jenže po přečtení mám pocit, že jste popsala přesně mě samého v tom adolescentním věku... a že mi tehdy trvalo strašlivě dlouho, než jsem dospěl a přestal se chovat jak tele.

2 0
možnosti
JK

Tak určitě takoví bývali i v našem věku. Já sám jsem nebyl žádný rakeťák. Ale zase je fakt, že až takový nihilista jsem ani já nebyl. A ani nikoho takového ze svého mládí nepamatuju. Každý, i ten sebevětší lempl, měl nějaké zájmy. Já třeba hodně četl a už v jedenácti se zajímal o holky. Dneska však nevidím ani zájem o to čtení ani o ty holky. Jen sociální sítě, hry, Steam, Youtube apod.

Jistě. I to jsou zájmy, ale IMO neskutečně povrchní. A navíc dost návykové.

5 0
možnosti
JK

Není to nedostatkem mužských vzorů, je to spíš materiálním nadbytkem. Dnešní doba je taková, že ti mladí lidé mají v podstatě všechno. Nemají, po čem by toužili. Rodiče, prarodiče, tety či strýcové... všichni si je předcházejí. Nezřídka slaví vánoce, narozeniny či svátky i dvakrát či třikrát, protože jednou se to musí oslavit doma, pak u babičky, pak společně ještě u strýce, tety s jejich ratolestmi... a ve finále děti odcházejí do svých království, zavalené levnými i poměrně drahými dárky, které je zajímají přesně pár minut, v lepším případě pár dní.

Pak je tu digitální svět tabletů a smartphonů, plný zázraků, filmů a her, se kterými si takový človíček vystačí po celý den. Četl jsem, že Steve Jobs, člověk, který světu tyhle věci v podstatě přinesl, je svým dětem zakázal. Chápu proč. Když to pozoruji, tak si na tom děcka neskutečně rychle vypěstují závislost. Sociální sítě, chaty, youtube videa nebo hry. Neustálý virtuální kontakt a následná odtrženost od reality.

Takže pokud chcete něco vinit, jsou to tyto faktory.

Těžko říci, jak moc trvalé následky to těm generacím přinese, ale podle mě se to aspoň u některých z nich srovná samo, až začnou žít samostatně a založí si rodiny. Bude to bolestivé a hlavně pracné (která holka by chtěla takového jelimana), ale nakonec to půjde.

15 0
možnosti
LN

To víte, zkouší Vás. Třeba jim ještě připadáte k světu.

0 0
možnosti
PK

No skoro jste popsala jak to vypadalo v mé třídě na střední škole ale neměli jsme mobily,dívek bylo více a seděli jsme po dvou...tak kde je ta změna? Teda zapoměl jsem dodat, že to bylo před 50 lety....

1 0
možnosti
Foto

Na střední škole jsem byl v letech 1999 - 2003. Je možné, že dnes bohužel je přístup ke studentům mírnější, ale nějaké postřehy:

- kdo chodil pozdě, tak to pak učitelka zapisovala, minuty, o kolik došel později a když se to naskládalo na 20 minut, tak neomluvená hodina. A už pak sekali dobrotu.

- Komu hrozí tři pětky a má tolik neomluvených hodin, tak už tam dávno nemá co dělat. To se nad ním vždy všichni slitují?

- Je to i o tom, že na střední školu jde dnes i ten, kdo by se dříve neodvážil. V tom roce 1999, kdo měl na základce čtverky, tak na střední s maturitou nešel, protože věděl, že na to nemá, stejně by se tam nedostal a pokud jo, tak by se jen trápil.

Já teda znám i 30tnice bydlící u rodičů a to je hrůza - v sobotu nemůžu nikam, to je uklízecí den, v neděli také ne, to jedu s maminkou nakupovat. A když takové žijí od výplaty k výplatě, nemají ani korunu našetřené, tak se těžko osamostatní. Ono je také rozdíl bydlet ve velkém domě a v bytě 2+1, tam je to fakt nevhodné.

8 0
možnosti
DM

Já vám nevím,ale mám pocit že nešvary, které popisujete a připisujete současným náctiletým jsou v podstatě tytéž ,kterými oplývala má i vaše generace.

A promiňte,chtít po středoškolácích životní cíl, je stejně pitomé jako chtít po nich kámen mudrců.

Z toho pohledu nemakat a mít prachy je celkem racionální přání.

Má dcera chtěla ve svých 17 ukončit střední školu.Na můj nátlak a poměrně drsné hrozby dodělala jak maturitu,tak následně,byť dálkově VOŠ a chce VŠ byť bude muset odložit mateřství a obětovat tomu vše,v jejím oboru není možné dálkově studovat,

V 17 to ale nevěděla.Já jsem v 18 nevěděl vůbec co se svým životem,našel jsem "na určitou dobu" útěchu v informatice.Nyní jsem již počítači znaven a umět vydělat dostetk prostředku jinde,prchám co to dá...

Člověk si nemůže dopředu lajnovat život,neb nás ovlivňuje tolik okolností, že v této entropii je plánovat na 30 let dopředu doslova hloupost.

Navíc věnovat celý život jedné profesi je dnes i mimo mísu,jednak díky stále uzší specifikaci,za mých mladých let byl obecně informatik informatik,zkuste si najít kolik kategorií a jaké spektrum lidských činností to dnes zahrnuje,jdruhak kvuli stále dynamičtějšímu trhu práce..

21 2
možnosti
MK

Ano, nemakat a mít prachy je celkem racionální přání ... pokud tedy myslíte pouze a jen na sebe.

0 0
možnosti
OF

Dnešní doba nahrává mamánkům.

Vemte si Klause, ve čtyřech letech za jekotů kulometů stavěl barikády.

Timur měl svoji partu.....

A ty starší mužské vzory ? Delon,Eastwood,Bronson, to jsou všechno herci.

A skutečné postavy ? Takový náčelník Geronimo čtyřikrát vyvedl Apáče z rezervace

San Carlos....ale co může dnešní mladík ? Akorát 4x utéct z hospody bez placení...

Tempora mutantes et nos mutamur in illis.Panta rei....

Ale držím vám palce,vaše zaujetí pro věc je chvályhodné, běžte učit na gympl...R^;-D

8 1
možnosti
Foto

Děkuji. A jsem ráda za váš zajímavý názor.

0 0
možnosti
JR

J19a59n 82R13á97ž

8. 1. 2018 11:59

Kamarád, psycholog charakterizoval rozdíl muže dřív a dnes takto: Dřív se muži styděli dávat na jevo slabost, protože věděli, že je to společensky oslabuje. Dnes naopak muži poznali, že vystupovat s pozice slabého jim prospívá, protože ve společnosti převládá kult ochrany slabých.

Já dodávám: Je to jeden z hlavních důvodů zániku naší civilizace, obávám se, že definitivního.

35 0
možnosti
Foto

Snad to nebude tak hrozné. Děkuji za reakci. :)

0 0
možnosti
JZ

Ještě bych se chtěl trošku pozastavit nad dost zvláštní předposlední větou článku: "Protože tito muži budou jednou řídit naši společnost".

Mám stručná dotaz: WTF?! (víte, co to mezi mladými znamená?)

A co budou dělat holky? Kuchařky a matrace pánům řidícím?

5 9
možnosti
Foto

Samozřejmě jsem to takhle nemyslela, i když podívejte se na současnou vládu, ministryně máme čtyři, což není ani třetina. Nikdy jsme neměli premiérku, ani prezidentku. Myslíte, že v budoucnu to bude jiné? Možná ano.

7 0
možnosti
  • Počet článků 62
  • Celková karma 26,45
  • Průměrná čtenost 8597x
Středoškolská učitelka, dvojnásobná maminka, kuchařka, vášnivá čtenářka, filmová fanynka.

Postřehy z mé učitelské praxe můžete najít na: 

https://open.spotify.com/show/4OctaK4a1JD7eT2hTJx5CJ?si=0a9ecd2fe2ff48fe

https://www.facebook.com/Ucitelsky.denicek/

https://www.facebook.com/lucie.tykalova

http://instagram.com/lucka_tykalka

Seznam rubrik