Děkujeme za pochopení.
M93a93r87t44i74n 91S53v88o46b16o70d85a
Hodnotit podle jedné třídy/školy celou generaci kluků v popsaném věku? Mám 2 syny a zcela jiné zkušenosti.
L27u12c85i24e 85T75u22č78k50o42v53á
400 chlapců není zrovna málo. Jak jsem uvedla v článku, netvrdím, že jsou všichni stejní. Díkybohu nejsou.
A67l22e31š 95W53o98l55k19e20r
Chtít po klucích 15-20 let, aby "byli chlapi" a měli "životní cíl" je asi trochu nereálné. Snad u těch dvacetiletých by se něco takového mohlo začít objevovat. Ale jak to poznáte? Že pozdraví a uhnou na chodbě? To, že ve škole radši o svých cílech nahlas nemluví neznamená, že je nemají. Nebo, že si je neuvědomují. Ale jaké reálné cíle je čekají? Co naše společnost reálně nabízí? Za takovouhle realitu vás spolužáci neocení, takže je spíš lepší mlčet.
L14u27c96i84e 42T31u57č27k71o79v11á
Učím i dvacetileté a někteří vůbec neví, co by v životě chtěli dělat. Pro mě je to nepochopitelné. Já skončila základku ve třinácti, v sedmnácti už měla odmaturováno a ve dvaceti už jsem dva roky pracovala. Rozhodně jsem se životem takhle neplácala. Pro mě je to nepochopitelné.
K21a85r88e24l 83S70l89a87v61í49k
Partnerka má tři děti. Nejstarší dceru a dvojčata v osmé třídě. Nejstarší se vyučila v oboru ale dělá v montovně. Budiž. Když jsem se nedávno ptal dvojčat co by chtěli dělat, odpověď byla nejistá. Spíš mi přišlo že se spokojí s málem než aby vyvinuli úsilí a za něčím si šli. Řekl jsem jim, že dnes musí mít buď v hlavě nebo v rukou. V ideálním případě obojí. Jen krčí rameny.
S tímto blogem naprosto souhlasím.
A dovolím si PS. Dnešním mladým mužům chybí vojna. Chybí jim řád, pravidla a autority.
J30a31k52u95b 98K88n89e96c59h81t10o15v11s80k63ý
Vojna tohle opravdu nezaručí. Jinak ohledně dcer, to není až tak o úsilí, ale o tom, že někoho daný obor fakt baví. Pokud je nebaví ani jedne obor, tak je to těžké, ael to neznamená, že jsou hloupé.
V93e17r70o40n84i98k13a 72V84a67l19a40c34h48o24v38á
Vážená paní Tykalová, zdravím vás jako skoro kolegyně (učím už 10 let na SŠ mj. ZSV, teď i angličtinu), a troufám si tvrdit, že příliš zobecňujete omezenou zkušenost- kterou máme všichni, ale jinou. Troufám si tvrdit, že existuje docela velký rozdíl mezi např. studenty gymnázia a učni. Devět let jsem pracovala na gymplu, teď první rok na učňáku. A pochopitelně, rozdíl je velký. Na gymplu vám většina kluků neřekne, že v životě nechtějí pracovat, ale hodně vydělávat. Naopak, vědí, že se musí pořádně učit, aby odmaturovali a obstáli na VŠ typu Fakulta informatiky, VUT, práva a tak dále. Jsou cílevědomější a považují si každé možnosti zažít něco netradičního (soutěž, projekt, neřkuli jazykový či jiný výlet). Mladí lidé bez zájmu o cokoliv patří k výjimkám.
Na učňáku ovšem situace vypadá jinak, ovšem ne proto, že by kluci nebyli praví chlapi...ale protože pocházejí z určitého sociálního prostředí, jsou odmalička jinak vedeni a tak dále. Nezáleží na pohlaví a určitě to tak bylo i dříve.
A aspoň tady (menší jihomoravská města) většina kluků, ani holek není rozmazlená v tom smyslu, že by jim rodiče vše dávali.Naopak, doma pomáhají a na všechno si musí vydělat. Spíše jsme tak řešili, že jsou děcka z brigád unavená, chodí domů pomalu v noci a potřebovala by zvolnit, i trochu relaxovat.
Jak víte, zobecňovat je těžké a snad jen důkladně připravené sociologické průzkumy mohou přinést komplexnější obrázek hodnot a chování dnešních mladých (nejen kluků). Obrázek přesnější než omezenou osobní zkušenost...
V44e44r22o98n14i31k71a 89V20a70l18a36c58h15o84v17á
Jen ještě ze své omezené zkušenosti dodám, že učni jsou samozřejmě jinak orientovaní než gympláci, jinačím způsobem uvažují a přistupují k různým věcem. Ale rozhodně nemám zkušenost, že by byli až tak nevšímaví...Učím třídu automechaniků, a ti kluci jsou fakt hodní. Pozdraví, i na ulici volají, ptají se, jak se těším na hodinu:-). Rádi splní nějakou praktickou věc a předvedou, že jsou schopní. Samozřejmě, mají obrovský problém- většina- udržet pozornost, nemám tam pocit akademického úspěchu (i když člověk musí jít i do sebe, a tak si často říkám, že jsem něco neuchopila za správný konec, proto to tak dopadlo), ale jsou to většinově fajn lidi. Něco je zajímá (třeba auta:-), za práci vzít umí... Všude je to asi jinak.
J64a75k81u27b 30M63u30l28l78e20r
myslím že je to projev směřování naší civilizace a u holek se to ještě tolik neprojevuje jelikož nejsou tak dlouho u kormidla jako muži.
souhlasím s komentářem Michala Krejčího
Zlé časy tvoří silné muže.
Silní muži tvoří dobré časy.
Dobré časy tvoří slabé muže.
Slabí muži tvoří zlé časy.
J41a78k59u71b 20B67o70h69o66n68ě63k
Aha, takže jsem se dozvěděl, že děti jsou děti a že některé matky jsou až moc aktivní.
To je převratný objev
M29i24c89h76a24l 79S82e12m79r69á71d
A je vám 30 a bydlíte s matkou... Nedivím se, že jste nepochopil
P21a23v79e90l 80K34r21a40e20m60e98r
Napsaal jste to výborně a je to smutné a obdivuji vaší víru na zlepšení situace.Bylo by fajn kdy se tak stalo.
R11o49b40e51r64t 40T57v76a78r12d47e36k
Za mých mladých let byl pan učitel (učitelka) autorita. Pokud jsem něco provedl a dostal od něj trest, tak doma jsem se o tom raději ani nezmínil (a ve skrytu duše doufal, že už to mí rodiče neví od někoho jiného), protože by následoval další trest od mých rodičů.
To, že dnešní učitelé nemají žádný respekt a autoritu, přisuzuji i tomu, jak se o nich doma vyjadřují rodiče žáků. Kdy běžně můžete v dnešních domácnostech slyšet : "Co ta pitka zase chce?...", "Co to jsou za magoři v té škole" atd.
Dnešní výchova spočívá v tom, dát dítěti mobil, tablet, pc, ...., ať od něj mám klid a můžu si dělat svoje.
Podle mě patří každému učiteli Nobelova cena za mír. Já bych to rozhodně dělat nemohl, protože by ve škole, kde bych učil razantně ubývalo dětské populace.
L58u55c86i77e 82T88u60č13k69o68v25á
Souhlasím s vámi. Nedávno jsem stála frontu v Tesku a dvě pokladní tam hulákaly na sebe, že jsou učitelky krávy, protože po jejich dětech chtějí domácí úkoly. Takže asi tak.
V91í18t 36K44u64č62e82r28a
Zkusila jste se někdy zamyslet nad tím proč to ty maminky dělají? Jesli je chyba v těch mamáncích, kteří využívají opičí lásky svých matek nebo je chyba v těch matkách samých? (Viz amerika, kde být matkou není biologická funkce ale společenská...)?
L73u22c39i60e 39T69u80č82k42o80v96á
Ano, zamyslela. Problém je samozřejmě hlubší. Vím sama, jak je "správné mateřství" stavěno druhým na odiv. Ostatně v článku to zmiňuji.
K59a41r38e88l 40K69o23s61i52k
V pondělí vyšel rozhovor s trenérem hokejové repre do 20 let p.Pešánem. To gró zde popsaného problému je úplně stejné...a to popisuje chlap 'silné' hokejisty. Kdo máte zájem, stojí za přečtení: https://hokej.idnes.cz/ms-hracu-do-20-let-trener-filip-pesan-rozhovor-bilance-pc0-/reprezentace.aspx?c=A180107_201433_reprezentace_rou
- Počet článků 62
- Celková karma 26,45
- Průměrná čtenost 8597x
Postřehy z mé učitelské praxe můžete najít na:
https://open.spotify.com/show/4OctaK4a1JD7eT2hTJx5CJ?si=0a9ecd2fe2ff48fe
https://www.facebook.com/Ucitelsky.denicek/
https://www.facebook.com/lucie.tykalova
http://instagram.com/lucka_tykalka