Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Hodnotit podle jedné třídy/školy celou generaci kluků v popsaném věku? Mám 2 syny a zcela jiné zkušenosti.:-/

1 1
možnosti
Foto

400 chlapců není zrovna málo. Jak jsem uvedla v článku, netvrdím, že jsou všichni stejní. Díkybohu nejsou.

1 0
možnosti
AW

Chtít po klucích 15-20 let, aby "byli chlapi" a měli "životní cíl" je asi trochu nereálné. Snad u těch dvacetiletých by se něco takového mohlo začít objevovat. Ale jak to poznáte? Že pozdraví a uhnou na chodbě? To, že ve škole radši o svých cílech nahlas nemluví neznamená, že je nemají. Nebo, že si je neuvědomují. Ale jaké reálné cíle je čekají? Co naše společnost reálně nabízí? Za takovouhle realitu vás spolužáci neocení, takže je spíš lepší mlčet.

1 1
možnosti
Foto

Učím i dvacetileté a někteří vůbec neví, co by v životě chtěli dělat. Pro mě je to nepochopitelné. Já skončila základku ve třinácti, v sedmnácti už měla odmaturováno a ve dvaceti už jsem dva roky pracovala. Rozhodně jsem se životem takhle neplácala. Pro mě je to nepochopitelné.

2 0
možnosti
KS

Partnerka má tři děti. Nejstarší dceru a dvojčata v osmé třídě. Nejstarší se vyučila v oboru ale dělá v montovně. Budiž. Když jsem se nedávno ptal dvojčat co by chtěli dělat, odpověď byla nejistá. Spíš mi přišlo že se spokojí s málem než aby vyvinuli úsilí a za něčím si šli. Řekl jsem jim, že dnes musí mít buď v hlavě nebo v rukou. V ideálním případě obojí. Jen krčí rameny.

S tímto blogem naprosto souhlasím.

A dovolím si PS. Dnešním mladým mužům chybí vojna. Chybí jim řád, pravidla a autority.

3 5
možnosti
JK

Vojna tohle opravdu nezaručí. Jinak ohledně dcer, to není až tak o úsilí, ale o tom, že někoho daný obor fakt baví. Pokud je nebaví ani jedne obor, tak je to těžké, ael to neznamená, že jsou hloupé.

4 0
možnosti
VV

Vážená paní Tykalová, zdravím vás jako skoro kolegyně (učím už 10 let na SŠ mj. ZSV, teď i angličtinu), a troufám si tvrdit, že příliš zobecňujete omezenou zkušenost- kterou máme všichni, ale jinou. Troufám si tvrdit, že existuje docela velký rozdíl mezi např. studenty gymnázia a učni. Devět let jsem pracovala na gymplu, teď první rok na učňáku. A pochopitelně, rozdíl je velký. Na gymplu vám většina kluků neřekne, že v životě nechtějí pracovat, ale hodně vydělávat. Naopak, vědí, že se musí pořádně učit, aby odmaturovali a obstáli na VŠ typu Fakulta informatiky, VUT, práva a tak dále. Jsou cílevědomější a považují si každé možnosti zažít něco netradičního (soutěž, projekt, neřkuli jazykový či jiný výlet). Mladí lidé bez zájmu o cokoliv patří k výjimkám.

Na učňáku ovšem situace vypadá jinak, ovšem ne proto, že by kluci nebyli praví chlapi...ale protože pocházejí z určitého sociálního prostředí, jsou odmalička jinak vedeni a tak dále. Nezáleží na pohlaví a určitě to tak bylo i dříve.

A aspoň tady (menší jihomoravská města) většina kluků, ani holek není rozmazlená v tom smyslu, že by jim rodiče vše dávali.Naopak, doma pomáhají a na všechno si musí vydělat. Spíše jsme tak řešili, že jsou děcka z brigád unavená, chodí domů pomalu v noci a potřebovala by zvolnit, i trochu relaxovat.

Jak víte, zobecňovat je těžké a snad jen důkladně připravené sociologické průzkumy mohou přinést komplexnější obrázek hodnot a chování dnešních mladých (nejen kluků). Obrázek přesnější než omezenou osobní zkušenost...

8 0
možnosti
VV

Jen ještě ze své omezené zkušenosti dodám, že učni jsou samozřejmě jinak orientovaní než gympláci, jinačím způsobem uvažují a přistupují k různým věcem. Ale rozhodně nemám zkušenost, že by byli až tak nevšímaví...Učím třídu automechaniků, a ti kluci jsou fakt hodní. Pozdraví, i na ulici volají, ptají se, jak se těším na hodinu:-). Rádi splní nějakou praktickou věc a předvedou, že jsou schopní. Samozřejmě, mají obrovský problém- většina- udržet pozornost, nemám tam pocit akademického úspěchu (i když člověk musí jít i do sebe, a tak si často říkám, že jsem něco neuchopila za správný konec, proto to tak dopadlo), ale jsou to většinově fajn lidi. Něco je zajímá (třeba auta:-), za práci vzít umí... Všude je to asi jinak.

3 0
možnosti
Foto

myslím že je to projev směřování naší civilizace a u holek se to ještě tolik neprojevuje jelikož nejsou tak dlouho u kormidla jako muži.

souhlasím s komentářem Michala Krejčího

Zlé časy tvoří silné muže.

Silní muži tvoří dobré časy.

Dobré časy tvoří slabé muže.

Slabí muži tvoří zlé časy.

8 0
možnosti
JB

Aha, takže jsem se dozvěděl, že děti jsou děti a že některé matky jsou až moc aktivní.

To je převratný objev :-)

1 6
možnosti
Foto

A je vám 30 a bydlíte s matkou... :-P Nedivím se, že jste nepochopil

1 0
možnosti
PK

Napsaal jste to výborně a je to smutné a obdivuji vaší víru na zlepšení situace.Bylo by fajn kdy se tak stalo.

5 0
možnosti
Foto

Já jsem optimistka! Děkuji :)

1 0
možnosti
Foto

Za mých mladých let byl pan učitel (učitelka) autorita. Pokud jsem něco provedl a dostal od něj trest, tak doma jsem se o tom raději ani nezmínil (a ve skrytu duše doufal, že už to mí rodiče neví od někoho jiného), protože by následoval další trest od mých rodičů.

To, že dnešní učitelé nemají žádný respekt a autoritu, přisuzuji i tomu, jak se o nich doma vyjadřují rodiče žáků. Kdy běžně můžete v dnešních domácnostech slyšet : "Co ta pitka zase chce?...", "Co to jsou za magoři v té škole" atd.

Dnešní výchova spočívá v tom, dát dítěti mobil, tablet, pc, ...., ať od něj mám klid a můžu si dělat svoje.

Podle mě patří každému učiteli Nobelova cena za mír. Já bych to rozhodně dělat nemohl, protože by ve škole, kde bych učil razantně ubývalo dětské populace.

10 0
možnosti
Foto

Souhlasím s vámi. Nedávno jsem stála frontu v Tesku a dvě pokladní tam hulákaly na sebe, že jsou učitelky krávy, protože po jejich dětech chtějí domácí úkoly. Takže asi tak.

6 0
možnosti
VK

V91í18t 36K44u64č62e82r28a

10. 1. 2018 8:03

Zkusila jste se někdy zamyslet nad tím proč to ty maminky dělají? Jesli je chyba v těch mamáncích, kteří využívají opičí lásky svých matek nebo je chyba v těch matkách samých? (Viz amerika, kde být matkou není biologická funkce ale společenská...)?

1 0
možnosti
Foto

Ano, zamyslela. Problém je samozřejmě hlubší. Vím sama, jak je "správné mateřství" stavěno druhým na odiv. Ostatně v článku to zmiňuji.

1 0
možnosti
KK

V pondělí vyšel rozhovor s trenérem hokejové repre do 20 let p.Pešánem. To gró zde popsaného problému je úplně stejné...a to popisuje chlap 'silné' hokejisty:-P. Kdo máte zájem, stojí za přečtení: https://hokej.idnes.cz/ms-hracu-do-20-let-trener-filip-pesan-rozhovor-bilance-pc0-/reprezentace.aspx?c=A180107_201433_reprezentace_rou

4 0
možnosti
Foto

Ráda si přečtu, děkuji. 

1 0
možnosti
  • Počet článků 62
  • Celková karma 26,45
  • Průměrná čtenost 8597x
Středoškolská učitelka, dvojnásobná maminka, kuchařka, vášnivá čtenářka, filmová fanynka.

Postřehy z mé učitelské praxe můžete najít na: 

https://open.spotify.com/show/4OctaK4a1JD7eT2hTJx5CJ?si=0a9ecd2fe2ff48fe

https://www.facebook.com/Ucitelsky.denicek/

https://www.facebook.com/lucie.tykalova

http://instagram.com/lucka_tykalka

Seznam rubrik