Děkujeme za pochopení.
J37o84s81e86f 58Š59o33l83t93e89s
To je sranda ta diskuze tady. Já se nemůžu udržet smíchy. Takových turů jsem už dlouho neviděl pohromadě.
M61i46c27h48a15e67l 38P24á33l16k14a
Sumárně.....nesouhlas.Také jsem učil.Patrně děláte docela dost věcí zbytečně.Samozřejmě, že se ve škole, se všemi těmi věcmi a věcičkami co popisujete, dá zabít i 100 hod. týdně !
J15a20n 54K43o15m48r87s21k66a
Každá práce má svá pro a proti.
Nicméně vaší kalkulaci nevěřím. A to z jednoho důvodu, protože pakliže by to byla pravda, tak porušujete, resp. zaměstnavatel, zákoník práce.
Takže to nejspíš bude trochu jinak než nám zde tvrdíte.
Ale úplně na závěr si myslím, že v dnešní době, přestože někdo vystuduje za státní peníze, tak ho stát, tzn. jinak daňový poplatníci, nenutí k tomu, aby povinně pracoval ve svém oboru. Takže máme svobodu volby, Buď jsem celkově spokojený a nebo celkově nespokojený. A do toho celku je pouze částí výše výplaty. Když jsem nespokojený změním místo.
Jinak je paradoxní, že se neustále vytahují informace o mzdách a jejich výši, resp. poměrů. Co je základem a zdrojem ale nikde není řečeno. V Německu jsou výplaty učitelů nominálně po přepočtu na Kč výše, a je to pochopitelné. Mají výkonnější ekonomiku, ale mají i vyšší náklady na život. Nicméně poměr mezd mezi jednotlivými profesemi je zanedbatelný.
Zde je více: https://jakdonemecka.cz/prace/platy-v-nemecku/
Když ten článek zrekapituluji, tak učitel má 3500EUR a průměrná mzda je 3888EUR, platné k té době. Zajímavá zmínka je, že si východní Němci vydělávají až o 20% méně.
Průměrná mzda totiž nemůže znamenat skutečný průměr běžné střední vrstvy obyvatelstva, ale je to průměr z běžných profesí se zohledněním vysokých, manažerských, mezd. Tzn. viz třeba to Německo. Velká část mezd se pohybuje kolem 3000 EUR +- 600 EUR. Při porovnání u nás by to znamenalo, že při mzdě 30tis. by bylo rozpětí 24-36tis. Při vyšším rozpětí, zahrnutí více profesí, při přepočtu poměru DE/CZ by to znamenalo mzdy v rozpětí 18-42tis. Tzn. uklízečka má 18 tis. a bankéř má 42 tis. Výsledkem je, že se platové nůžky rozevřely v dost velkém nepoměru.
M78i13c36h45a33l 12J76u66ř26e77k
Paní učitelka vám tady předložila poměrně přesný rozpis toho co dělá. A vy to odbydete slovy "vaší kalkulaci nevěřím". Chcete tedy říci že lže? Že odučila méně hodin, opravila méně písemek nebo se nepřipravuje na hodiny?
Celý zbytek vašeho příspěvku je úplně Off Topic. Paní učitelka jasně říká že je s prací spokojená a ani stávky se neúčastní. Pouze ji štve, že tolik lidí co o učitelství nic neví, pořád dokola opakuje mantru o 20-ti hodinách týdně, 3 měsících prázdnin a podobně. Předhazovat jí, že může změnit povolání nebo jí ukazovat, že má být s platem spokojená je tedy úplně mimo.
To, že učitelství rozhodně není nijak extra lukrativní práce, je úplně zřejmé z toho, kolik studentů PF učit nejde a kolik učitelů školy hledají. Ruku v ruce s tím samozřejmě pak jde to, že je nutně část učitelů špatných (není je kým nahradit) a prestiž učitelů klesá.
V19l56a70d70i83m33í92r 21H53r11u55b67ý
Ještě jeden dotaz.
Předpokládám, že učíte češtinu celkem ve čtyřech třídách (2. stupeň). Tedy cca 100 žáků.
Oni píší pět slohových prací týdně (opravovala jste více než pět set písemek)? Nebo jste do týdenní kalkulace (jen tak "omylem") zahrnula písemky za čtvrtletí?
Jinak Vás ovšem lituji. Pokud byste vše vykonávala v jednom tahu, byla byste v práci 12 hodin denně (11 hodin pracujete s dvěma povinnými půhodinovými přestávkami). Tedy například od 07 do 19 hodin.
Máte děti?
L56u36c71i14e 98T28u49č13k65o37v10á
Učím češtinu na střední škole, učím sedm tříd, všechny mám na češtinu a občanskou nauku, dvě třídy z toho mám ještě na maturitní seminář z češtiny. Žáků mám kolem 180. Opravila jsem 535 písemek od začátku září, nevím o jaké týdenní kalkulaci to tady mluvíte. Mám jedno dítě a druhé na cestě.
A55l46e41n79a 45K48o66l75a92ř44í48k69o20v22á
Učím na 1. stupni ZŠ. To, co psala paní kolegyně 100% podepisuji. 23 hodin úvazek, suplování v družinách, dozory na chodbách, příprava Jarmarku, vánočního koncertu, školy v přírodě, Zahradní slavnosti, individuální schůzky rodič-dítě - učitel, výchovné komise, porady, konzultace, organizační věci, mejly...Také jsem zděšená z příspěvků typu: když se vám to nelíbí, jděte pracovat jinam, učíte pár hodin a máte pořád prázdniny...Pracovala jsem i mimo školství. Mám zkušenost z korporátní firmy (popravdě, zrovna tam jsem se moc nepředřela...). Učit jsem šla až ve 40 letech, protože jsem chtěla, aby moje práce měla smysl. Vidím kolem sebe spoustu učitelů, kteří fungují na 150%. Ano, v každé profesi najdete i ty, kteří jsou vyhořelí a nepracují dobře. Ale nevyhořet je tady dost velká výzva, já k tomu jen dodám, že míra odpovědnosti za to, když uděláte něco špatně v kanceláři je úplně jiná, než když vám někdo svěří dítě. Mě učení dětí moc baví. Malé děti jsou fajn, nejsou horší, než ty předchozí. Jen mají jinak nastavené rodiče. Drtivá většina rodičů jsou ale vlastně fajn lidi, se kterými jde nalézt shoda, ale to je také o času (pojďme společně udělat akci s dětmi, ať se lépe poznáme a chápeme...). Obecně je mi smutno z divného klimatu v naší společnosti plné netolerance a neúcty k jiným lidem. Nikdy by mě nenapadlo být naštvaná na zdravotní sestřičku, že stávkuje aby dostala normální plat. Nechci v nemocnici naštvanou, udřenou podhodnocenou sestru. Chci profíka, který mi pomůže. A toho musí stát zaplatit. Je asi jasné, že kvůli penězům jsem do školství nešla, ale moc bych si přála, aby do školství lidé chtěli jít - aby se díky zajímavému platu mohli ředitelé rozhodnout vyhodit nekvalitního učitele a nebáli se, že nikoho jiného neseženou. Znám tolik šikovných lidí, kteří by se na tuhle práci hodili a nepůjdou učit, protože by neuživili rodiny. Takže platy jsou třeba zvýšit kvů
J37a43n 20N21o21v63á27k
Ano, lepší peníze si zasloužíte ale taky by jste měla svoji práci dělat lépe. Ne, že ji děláte špatně ale měla by jste to dělat jinak. Co jen tak neovlivníte, je reforma školství, která je nutností. Co ovlivníte je způsob výuky a nástroje které k tomu používáte. Místo hrabání se v papírech to dělejte elektronicky a budete to mít jednodušší (https://www.google.cz/apps/intl/cs/edu/). Poslední věc je vaše přetíženost - tam vaše efektivita má asi největší propad. Prostě na nic nemáte čas. Fandím vám ale všechny chytré řešení musí přijít od vzdělaných lidí, takže je to i na vás. Chci chytré a vzdělané učitele...
L94u75c74i14e 62T26u58č68k53o14v42á
Je vidět, že se ve školství nepohybujete. Nařízení z vyšších míst vyžadují všechny listiny v listinně podobě, a to i u dokumentace, která se vede elektronicky. Takže například všechny protokoly z maturit se muejí evidovat 10 let v papírově podobě (i když jsou k dispozici i elektronicky), stejně tak vedeme elektronické třídnice, které se následně muesjí vytisknout, podepsat a uložit do archivu. To samé musíme dělat s písemkami, obyčejné písemky uchováváme rok a čtvvrtletky a pololetky se archivují ještě déle. Takže elektronicky to sice dělat můžeme, ale papírově musíme.
L55e47o73š 21Š31t20ě28p81á42n55e22k
Lidi, kteří pracují jako učitelé, by měli dostávat určitě k výplatě víc peněz, než prezident. Ti si to zaslouží. Osobně bych to dělat nemohl.
V86e12n93d86u90l16a 91S54z26l45a58u59e69r65o75v82á
"Naprostá většina diskutujících argumentuje velice oblíbenými a otřepanými větami, které by se daly shnout asi takto: "Co by ti učitelé asi tak chtěli, učí tak čtyři hodiny denně, v jednu jsou doma a mají tři měsíce prázdnin a ještě by chtěli velké peníze a přitom děti nic nenaučí.""
Sorry, ale tohle prostě neexistuje? Jaká naprostá většina diskutujících? Proti tomuhle se pak hodně lehko argumentuje. Vybrat i jen pár lidí, kteří píší něco takového jako čtyři hodiny denně a v jednu doma, by vám dalo sakra fušku. Ale naprostá většina diskutujících?
V31l17a17d49i39m16í86r 63H73r62u31b88ý
Opravdu? Já takové argumenty ve většině nesouhlasných příspěvků nečtu.
J91o81s84e49f 63K87o12m67i39n67i62k
Co já znám učitele a učitelky tak většina se jin jen tak veze, včetně ředitele/ky. Odpracuje si to svoje, bez zájmu na tom aby žáci měli úspěchy v různých soutěžích atd. Bez motivace, aby se někteří z jejich svěřenců dostali na prestižní školy. Já jen doufám, že příliv peněz časem způsobí větší zájem o tuto profesi a tito tzv. učitelé budou nahrazeni skutečnými učiteli. Vám držím palce, ať Vám vydrží nadšení a zápal.
O60d59s25t46r95a86n13ě55n54ý 36U96ž74i35v16a82t79e24l
V40l22a37d83i13m53í34r 63H73r20u16b76ý
Zaprvé zobecňujete na základě Vašeho, tedy jediného, příkladu. To by vysokoškolák udělat neměl. Takže vůbec nemusí být pravda, že obecně všichni (výrazná většina) učitelé "akorát pracují cca 55 hodin týdně". Na tom Vaše pracovní nadšení nic nemění.
Pokud jsem dobře rozuměl, máte úvazek ve výši 1,33 úvazku normálního. Předpokládám, že i ostatní činnosti mají zvýšený rozsah o 33 %. tedy na 28 hodin. Pak je ovšem pracovní doba 55 hodin samozřejmostí. A teď:
- Byl vám vyšší úvazek přikázán ředitelem/-kou. Máte tedy odpracovány a proplaceny hodiny navíc (měly by být s přesčasovým příplatkem). Zdarma Vám to, předpokládám, nikdo nařídit nemůže.
- Jste entuziasta, nechcete děti nechat bez vzdělání. Proto dobrovolně učíte více, než je Vaše povinnost. Pak je to ovšem problém výhradně Váš, případně Vaší rodiny. A délku pracovní doby učitelů do toho netahejte.
- Nedovedla jste odmítnout naléhání ředitele/-lky a ač utahána jste vyhověla. Zda z kamarádství či ze zbabělosti není důležité. Opět Váš problém jako výše.
Rád bych věděl, který z uvedených důvodů vás k té 11hodinové dřině denně vede.
O72d25s91t49r54a87n79ě89n49ý 66U86ž59i75v43a73t94e16l
- Počet článků 62
- Celková karma 26,45
- Průměrná čtenost 8597x
Postřehy z mé učitelské praxe můžete najít na:
https://open.spotify.com/show/4OctaK4a1JD7eT2hTJx5CJ?si=0a9ecd2fe2ff48fe
https://www.facebook.com/Ucitelsky.denicek/
https://www.facebook.com/lucie.tykalova
http://instagram.com/lucka_tykalka