Děkujeme za pochopení.
D43a36n10a 91Š83u56m79o23v58á
Paní Zamrazilová, jsem celý život účetní, pracovala jsem v top managementu středních a větších nadnárodních firem. Jsem ekonom, ne pedagog. Asi Vám může připadat, že žiji na jiné planetě. Mé děti opustily školy před 15 lety a dnes už vychovávají mé vnoučky. Přes 3 generace, stále bohužel platí jedno: nevyplatí se, když žák tzv. vyčuhuje. Když je moc špatný, je to zlé, ale když je moc, moc dobrý, je to možná těžší. Rozčiluje mě inkluze - sráží kvůli žákům pozadu ty výtečné na jedinou průměrnou úroveň. Výsledek je, že se ti méně zdatní trápí a ti výteční nudí. Takhle nevychováme lidi, kteří postrkují pokrok lidstva dopředu. Ale jako pracovníci u linky v montovnách budou určitě výteční. A to je to, co mě štve. Jak to zařídit, aby k tomu nedošlo, by měli vědět odborníci - pedagogové ruku v ruce s finančníky a za spolupráce s rodiči. I já Vám přeji hezký víkend. A hodně štěstí v pedagogice, v oboru, který patří k jedněm z nejobtížnějších.
M91a79r80i81e 13T11o35m35š48í98č95k82o18v85á
Pani učitelka nezná mapu. Jsou podniky, kde se prostoje neplatí a když někde čekáte osm hodin, tak čekáte zadarmo a těch vynucených přesčasů, co je někdy třeba udělat, to je potom pracovní týden, hodin jako na kostele a výdělek, nic moc. Nějaké to stravné dostanete, ale za to se dnes v restauraci ani nenajíte, obzvlášť když jste v zahraničí.
Tedy nevím zda rozhodnutí stávkovat, bylo dobré řešení ve státě, kde nikdo nemá na růžích ustláno a za zmetky může jíti z kola ven, což zatím ve školství neplatí. Propadá se stále dolů a řešení proč, zůstalo jen u zvýšení platů, žádná chyba učitelů se nevyvozuje.
H15a62n94a 33Z19a86m67r52a63z50i47l56o49v70á
Radši bych, kdyby se vyvodila chyba systému, na reformu školství nebo aspoň ujasnění cílů se čeká už léta. Stejně jako na redukci osnov.poslední záchranná brzda je udržet ve školství kvalitní lidi. A ti, přes veškerou lásku ke svému povolání, taky musí platit složenky.
H84a71n35a 97Z84a46m17r26a58z73i45l16o25v78á
Já se zase dočetla, že zatímco ostatní lidé si musí hory a výlety platit, učitel se tam dostane se žáky zadarmo.
J49o82s34e49f 88N85o31ž61i55č13k70a
Pokud si myslíte, že jet na hory s partou známých je to samé jako když tam jedete s teenagery, za které nesete po celou dobu pobytu plnou zodpovědnost, tak si to někdy vyzkoušejte. To samé se týká výletů.
J34o37s26e41f 64B53a84l63o62u36n
V každé soukromé firmě jako střední manager byste těch 48 hodin , co máte za týden , měla odpracováno už ve středu ráno , peníze v lepším případě stejné a k desítkám tabulek , formulářů a odůvodnění ještě českého rozcapeného zaměstnance který si myslí že se kolem něj točí svět a vy mu máte sloužit . Neschopenky , propustky , dovolenky , ošetřovačky , škodní události , poruchy....ale firma musí běžet protože půlku toho platu máte prémie jinak jdete domů s výplatou menší než mají vaši podřízení ..... a dovolená Nejsou lidi , my ti ji proplatíme , to víš firma musí běžet , ale v sobotu přijď klidně trošku dýl a až rodinu vysadíš na tom letišti tak se tady prosímtě ještě stav a podívej ještě na ty statistiky .... Myslím že většina učitelů by po pár měsících reality úprkem utíkalo zpět do sladkého socíku Českého školství , jediné "firmy" kde jsou navzdory obřím rozpočtům minimální výsledky..
M70a83r32t48i13n 87P13ř30i86b13y71l
Od pondělního rána do středečního rána, pokud dobře počítám, uplynulo právě těch Vámi zmiňovaných 48 hodin. Rád bych poznal člověka, který je schopen dlouhodobě pracovat opravdu nonstop. Nepotřebuje spát, jíst, apod., natož odpočívat, nebo dokonce žít.
Možná, že technologický vývoj už natolik pokročil, že jde ve skutečnosti o robota. Až jednou roboti nahradí lidské učitele, budeme se namísto platů zabývat náklady na jejich výrobu a provoz. Vždy bude co řešit.
D87a45n23a 66Š22u16m59o84v63á
Ptám se, co je tedy v resortu školství špatně, když úroveň znalostí našich studentů v porovnání s vyspělými státy neroste ale bohužel klesá? A pak se kouknu do novin a dozvím se, že se to, dokonce až na ministerské úrovni, řeší debatami o tom, zda má, či nemá být zrušena maturita z matematiky (!) a dokonce se vedou diskuse o zrušení deváté třídy v základních školách. Jak s těmito nároky budou naše děti zvládat budoucí éru robotů a umělé inteligence??? Myslím, že první by se mělo zamyslet ministerstvo - ono ryba obyčejně smrdí od hlavy.
A co se týče vytíženosti učitelů - sleduji už 3 generaci školství z pohledu žáků. Na KAŽDÉ ŠKOLE - lhostejno na jaké - jsem neviděla, že by někdo napočítal víc jak 5 vynikajících kantorů, nebo aspoň těch, kteří měli úctu dětí i rodičů a pověst, že něco opravdu naučí. V každé době to takto bylo. Zbytek bývali průměrní učitelé, hlavně učitelky, kteří se buď v začátcích nedostali na svůj vysněný obor a pedák byl jen poslední varianta, anebo si ženy vybíraly tuto profesi, aby se víc mohly věnovat dětem a rodině. I k těm mám úctu, ale nejsou to ti, kteří posunují obor dopředu. Velmi pilně ho udržují v úrovni, v jaké se nachází. A ani to není tak zlé. Teď je všechno ale horší o to, že vztah rodičů a školy je katastrofální. Rodiče mají dojem, že škola je od toho, aby děti vychovávala místo nich, a když to selhává, lze se dokonce ze zákona soudit. To by zničilo jakýkoliv pozitivní přístup oboustranně. A tomu se u nás dal zákonný rámec. Děti to všechno vidí a pilně zneužívají. Tak vidím dnešní školství ve svých 65 letech já. A radost z toho nemám.
H19a78n93a 23Z21a79m98r27a19z91i30l61o26v79á
A myslíte, že takhle to není i v jiných oborech? Kolik je vynikajících sestřiček v nemocnici, ekonomů, inženýrů...? A ostatní jsou průměrní? Pokud by nebyli někteří průměrní, museli by být hodně podprůměrný, aby vám vznikl ten průměr - a to asi nechcete.
J78a97n 12R10á85ž
Když pozoruji jaký materiál posílají do školy zejména dnešní mladí "emancipovaní" rodiče, kteří ze svých dětí vychovávají sebevědomé jedince rozhodující samostatně o svém životě už od mateřské školky, učitele bych dělat nemohl. Takže osobně považuji učitele za hrdiny....ale válčit za plošný nárůst platů, který podle návrhu odborářů nedovolí důslednou selekci odměňování dobrých od těch špatných a chtít pro všechny učitele dosáhnout 150% průměrného (!!) platu v ČR v relativně krátké době, je nesmysl. Učitelské odbory dělají stejně špatně svoji práci, jako ty lékařské, že nebojují primárně za změnu zbyrokratizovaného systému a snížení naprosto pitomých a stále se měnících zásahů vlád do jejich činnosti, ale zúžily svoje snažení jen a pouze na zvýšení platů.
PS. Učitelské stávky v podobě přerušeného vyučování za vyšší platy si možná získají pochvalu od žáků, ale od rodičů a širší veřejnosti rozhodně ne!
I96v27o 41P67l10a98č46e91k
Za mě samozřejmě karma, protože dle mého názoru je učitelská profese jedna z nejdůležitějších. Problém je, že dnes se nehraje na vědomosti, mnoho lidí se dostane na velice dobře placená místa (z důvodu obratu nadnárodních firem) s VŠ diplomem nebo maturitním vysvědčením, který/é vydřeli, ale jsou (v prvním případě) hrdi na ta písmenka před jménem. Spousta těchto nedovzdělaných lidí pohrdá spoustou profesí, včetně učitelské. Znám mnoho příkladů z praxe, neplácám do vody!
Moc Vám fandím a všem učitelům! Nemáte to lehké. 20 let jsem chodil do školy (nepočítám MŠ), takže jsem potkal spoustu učitelů a musím objektivně říct, že většina opravdu umí! Nevěřte těm řečem, že učitelé za moc nestojí. Za moc nestojí naopak rodiče, co stojí při svém dítěti, které tvrdí, že má špatné výsledky proto, že si na něj učitel zased.
Hezké dny a pevné nervy. Učitel by měl mít alespoň 60 000. To má kolikrát technik kvality v automotive (což je profese téměř zbytečná)
J52a47n 34R78á98ž
Já jsem pro, aby měl každý učitel sto tisíc měsíčně, stejně jako aby každý lékař stopadesát tisíc a každý hasič dvěstě tisíc, ale není mi jasné, kde by na to stát vzal peníze. Samoživitelky chtějí víc peněz, sociálně slabí chtějí víc peněz a zadarmo bydlení, mladí lidé chtějí od státu sociální byty a vyšší rodičovské příspěvky, roste státní podpora nadací a spolků, které se starají bůh ví o co, ale zaměstnávají stále víc lidí, každá obec si stěžuje, jak málo dostává od státu, armáda potřebuje každý rok na modernizaci víc a víc miliard a potřeba peněz na důchody roste každý rok ...atd..atd. Ale těch, kdo to všechno platí je stále méně a méně a už jim dochází trpělivost s tím, jak je stát díky svým rostoucím provozními nákladům vysává víc a víc.
PS. Když vysoké školy nebudou produkovat desetitisíce v praxi neuplatnitelných absolventů různých obskurních oborů, na pedagogické fakulty budou přijímání jen ti, kdo mají zájem po absolutoriu být pedagogy a ubude draze placených úředníků v nadměrně zbyrokratizovaném školství, bude víc peněz i na platy učitelů základních a středních škol.
Z26d90e89n18e37k 32B88e84d21n94a81r
Lidé co si neumí zorganizovat čas se nemají co vytahovat. Bohužel se v Česku bojuje za mzdy a ne za to , aby učitelé dělali dobře svoji práci. To bohužel neděláte a výsledky tomu odpovídají.
Víc peněz a ani jednotlivci pracující na víc než celý úvazek to nezmění. Celé školství a vzdělávání učitelů je třeba předělat.
J44a67r20m15i73l86a 45P77í20c93h24o74v87á
Pardon, jen dotaz: když už teda uvádíte řešení kázeňských přestupků, to učíte v pasťáku, že Vám to zabere tolik času? Já jsem pracovala ve zvláštní škole a řešení kázně mi zabíralo leda několik minut týdně, nestálo to ani za řeč.
S95t53a65n53i95s81l26a62v 86L18á92t72a62l
Kolik let jsou zvláštní školy zrušeny ? Jaké děti tam chodily a co se učily ?
Dnešní "děti" na středních školách jsou trochu divočejší a jsou mezi nimi i pořádní trubci (asi vlivem nezájmu rodičů s velkým pracovním vytížením) ...
Srovnáváte nesrovnatelné .
P48e79t95r 93K61a44d91l41e54c
Myslím, že se tu trochu zbytečně pohybujeme ode zdi ke zdi. Na jedné straně vyhořelí lemplové, kteří už ve školství dávno být neměli, na té druhé (v dobrém slova smyslu) blázni jako vy. Mimochodem znám hodně zapálených, kteří učitelováním doslova žijí, ale ty vaše statistiky, to je z úplně jiný planety.
But it ́s not the point. Jde o to, že KAŽDÝ z nás, ať už má ve svém okolí učitele flákače nebo učitele workaholiky, by si měl uvědomit, že jediná cesta, jak ty první ze školství vyhnat, je zvýšit v něm personální konkurenci. A pak se můžeme bavit o tom, jak to udělat. Přidat na platech, ubrat administrativě, přehodnotit inkluzi, ... ?
Z51d85e37n54e11k 56B59e26d41n20a77r
Přehodnotit inkluzi je úplně špatně. Hlavně je třeba zvýšit náročnost a kontrolu vzdělávání.
- Počet článků 62
- Celková karma 26,45
- Průměrná čtenost 8597x
Postřehy z mé učitelské praxe můžete najít na:
https://open.spotify.com/show/4OctaK4a1JD7eT2hTJx5CJ?si=0a9ecd2fe2ff48fe
https://www.facebook.com/Ucitelsky.denicek/
https://www.facebook.com/lucie.tykalova
http://instagram.com/lucka_tykalka