Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZH

Jako malá jsem uměla číst první ze třídy. Když si paní učitelka potřebovala odpočinout, nechala mě dětem něco číst a šla si uvařit kafíčko. Každý večer jsem četla bráškovi před spaním. A každý den jsem nosila ze školy kouli, protože jsem od rodičů neměla podepsáno, že jsem přečetla zadaný text z čítanky, který jsme vyfasovali jako domácí úkol. Podle vás jsem se nejspíš neměla jak naučit zodpovědnosti, když mě za ty koule nikdo netrestal. Já jsem rodičům docela vděčná, že mě nechali dělat to, co mi dávalo smysl, a důvěřovali mojí zodpovědnosti.

0 0
možnosti
Foto

J93a45n70a 46M51a72j95o65v68á

12. 3. 2018 14:30

No...a co na tátovy dlouhořešence kdevšeho říká Máma. Je taky parťačka?

0 0
možnosti

Prilis mnoho cochcarny a kverulantstvi spolehlive rozvrati cokoli.

0 0
možnosti
LH

Učit děti ve škole, doma ať se věnují tomu, co pro ně jejich rodiče považují za správné. Povinná školní docházka znamená, že se do školy dochází. Neznamená to, že si část školy přinesou děti domů.

5 3
možnosti
MB

To by se muselo zvednout časový limit výuky a dítě by se dostalo dom až večer, aby se stihlo všechno potřebné řádně probrat a procvičit a dítě, aby získalo nějaké vědomosti.

1 2
možnosti
Foto

A víte co? Já jsem zas doma úkoly snad nikdy nedělal a taky mi to nijak neuškodilo a nepotřebuji psychiatra.

Celý váš článek ukazuje jenom jak je dnes povinná školní docházka nesmyslná. Rodiče nejsou spokojeni s kantory, kantoři nejsou spokojeni s rodiči. Všichni pak svorně nadávají na mládež. K čemu ta škola vlastně je? Ze svobodných po vzdělávání dychtících dětí, dělá jen otrávené, nudící se, zmetky, kterým chuť učit se učitelé vytloukají z hlavy.

5 4
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
Foto

R^jak je do života nastartují rodiče je velice důležité-bohužel ne všichni si to uvědomují

2 0
možnosti
Foto

Je to o lidech. A je to opravdu o tom, jak učitel úkol vnímá...Jsem učitelka na škole pro větší a z úkolů na prvním stupni svých dětí jsem kvetla. Neudělala jsem vůbec nic. Téměř každý den padestát až sedmdesát příkladů z matematiky Na schůzkách jsme se shodli, že děti zvládnou poctivě tak dvacet, třicet - neměli jen matematiku!!! a pak prostě nemůžou... nemůžou... a zbytek jim děláme my rodiče, aby nebylo zle...domluvit se nedalo! Dítěti stačí čtyři pět vět z češtiny a klidně at si ty věty z článku dle libosti vybere! Sedm- deset příkladů z matematiky bohatýrsky stačí, aby učitel zajistil, že děti zůstávají v kontinuitě a v obraze. O to jde! Jen aby neztratilo dítě linii. Zapomenout na to, že makat mají rodiče... to je věc učitele ve škole, zvládnout devadesátdevět procent. Pracovat s dětmi doma se může a někdy má, ale rodiče mají svá zaměstnání a mají fungovat jen jako běžná přátelská kontrola, nikoliv jako ten, kdo má mít s dítětem denně hlavu v dlaních...Řadu učitelů absolutně obhájit nemůžu. Bohužel. Lpění na něčem, co se "má", ale opodstatnění moc nemá... revolty pak? následek.

6 0
možnosti
PM

Nikdy jsem neměl pocit, že by učitelé mých dětí něco dělali špatně...naopak se našli i takoví, kteří byli nadstandardem. Velice mě proto mrzí, že i u těchto kantorů se najde nějaký nespokojený rodič, mnohdy s nesplnitelnými představami/očekáváními (jako lékárník o těchto očekáváních něco vím, u nás neustále požadují zázraky za pár korun, nebo, ještě lépe, zadarmo), který svou nespokojenost dává hlasitě až nevybíravě najevo. Kantor, sebevíce se snažící, vyhořívá a z dětí takových rodičů vyrostou amorální, namyšlení fracci, hlásící se o svá práva, současně ignorující povinnosti....Ano, hlásit se o práva chce každý, povinnosti jej nezajímají...jsme přece ve svobodné zemi, že....

7 1
možnosti
Foto

Mluvíte mi z duše! Děkuji. :-)

1 0
možnosti
Foto

Možná tak před deseti lety, kdy jsem byl indoktrinovaným etatistou, do kterého byly implementovány ty správné pravdy, bych s vámi i souhlasil. Bohužel od té doby jsem si v dané věci hodně nastudoval a především se odinidoktrinoval. Mě na rozdíl od vás vždy hne žlučí tvrzení, že lidé by měli dělat to a to a pokud to nechtějí dělat, tak je správné je k tomu násilím donutit. Tak jako chtěla ta paní učitelka donutit dítko Táty parťáka k něčemu s čím on nesouhlasil.

Tátu parťáka jsem si přečetl, stejně jako diskuzi pod jeho článkem. Stejně tak důkladně jsem si přečetl i váš článek a musím konstatovat, že Táta parťák má pravdu, protože on si hájí pouze svůj způsob života a výchovy svého dítěte, na což má, pokud si myslíte, že žijeme ve svobodné společnosti, právo.

Ono stačí zabrousit na stránky Svobody učení a něco se tam dozvědět, třeba proč někteří lidé jednají tak, jako například Táta parťák.

5 4
možnosti
Foto

Pane Kšíre, Táta parťák má svobodu v tom, jakou školu svému dítěti vybere. Existuje mnoho škol s alternativním přístupem, které domácí úkoly nedávají. Pokud svému synovi vybral klasickou základku, musí se podřídit jejich pravidlům. Tak to prostě je. Nebo může dát svého syna na jinou školu.

7 2
možnosti

Samotné domácí úkoly jsou v pořádku. Jde o jejich vymáhání, hodnocení a trestání. Dcera od první třídy dostává denně 2-3 úkoly s termínem splnění do rána a hrozbou poznámky (při opakovaném výskytu je trestem třídní důtka). Jejich vypracování jí zabere průměrně přes hodinu času. Toto nám do odpoledního rodinného života opravdu negativně zasahuje. Navíc se dcera neučí samostatně si rozložit práci. O dva roky mladší syn ve stejné škole dostává cca 2-3 úkoly týdně. Je v pohodě, rodiče také a výsledky ve škole má lepší, než jeho sestra.Nacházím tedy jistou korelaci mezi přístupem kantorky k domácím úkolům a výsledky dětí. Domnívám se, že o tomto je příspěvek Táty parťáka, i když poněkud přeexponovaně napsaný. Nemám pravdu paní učitelko?

5 3
možnosti
Foto

Podle mého názoru pravdu nemáte. Domácí úkoly mají spoustu funkcí a učitelky dobře vědí, proč je dávají. Pochybuji, že je dávají za trest a že jejích motivací je narušit trávení volného času rodiny. Hodinu nad úkoly? To Vám připadá hodně? Jde přece o vzdělání Vaší dcery. Ono se to vzdělání samo neudělá, je holt potřeba makat, což se lidem nechce. O tom to celé je.

2 1
možnosti
  • Počet článků 62
  • Celková karma 26,45
  • Průměrná čtenost 8597x
Středoškolská učitelka, dvojnásobná maminka, kuchařka, vášnivá čtenářka, filmová fanynka.

Postřehy z mé učitelské praxe můžete najít na: 

https://open.spotify.com/show/4OctaK4a1JD7eT2hTJx5CJ?si=0a9ecd2fe2ff48fe

https://www.facebook.com/Ucitelsky.denicek/

https://www.facebook.com/lucie.tykalova

http://instagram.com/lucka_tykalka

Seznam rubrik