Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z98u12z34a42n79a 89H24u75m18p94o55l29c33o14v73á 6207317190569

Jako malá jsem uměla číst první ze třídy. Když si paní učitelka potřebovala odpočinout, nechala mě dětem něco číst a šla si uvařit kafíčko. Každý večer jsem četla bráškovi před spaním. A každý den jsem nosila ze školy kouli, protože jsem od rodičů neměla podepsáno, že jsem přečetla zadaný text z čítanky, který jsme vyfasovali jako domácí úkol. Podle vás jsem se nejspíš neměla jak naučit zodpovědnosti, když mě za ty koule nikdo netrestal. Já jsem rodičům docela vděčná, že mě nechali dělat to, co mi dávalo smysl, a důvěřovali mojí zodpovědnosti.

0/0
27.3.2018 10:49
Foto

J40a80n74a 80M61a89j86o32v34á 4595622366463

No...a co na tátovy dlouhořešence kdevšeho říká Máma. Je taky parťačka?

0/0
12.3.2018 14:30

M52i61c56h83a39l 41Š21t54a98j55n48r25t 4724471492897

Prilis mnoho cochcarny a kverulantstvi spolehlive rozvrati cokoli.

0/0
10.3.2018 14:44

L91i90b78o81r 16H40a61v53l81í10k 4379154793925

Učit děti ve škole, doma ať se věnují tomu, co pro ně jejich rodiče považují za správné. Povinná školní docházka znamená, že se do školy dochází. Neznamená to, že si část školy přinesou děti domů.

+5/−3
9.3.2018 18:24

M66a60r64t73i54n 51B51u83r32e97š 3846965778531

To by se muselo zvednout časový limit výuky a dítě by se dostalo dom až večer, aby se stihlo všechno potřebné řádně probrat a procvičit a dítě, aby získalo nějaké vědomosti.

+1/−2
9.3.2018 19:57
Foto

J37i38n10d42ř13i91c91h 48B18ř37e90z13i46n82a 1469897505281

Nebo by se musel probrat stav učitelského sboru a ty nekvalitní nahradit a ty kvalitní zaplatit...

+2/0
13.3.2018 17:11

M62a29g72d42a 84M21i92c66h89e63l85f98e88i49t78o96v78á 3364580844311

To by byl dobry zacatek, ale nestaccilo byt to. Chce to taky kompletni revizi ve skolstvi - zvazit jestli opravdu je nutne do vsech deti hustit vsechno s onou superhlaskou "nejde ti dejak? Tak v nem pritlac!" Misto aby se deti zacaly zamerovat na to, co jim jde.

0/0
24.3.2018 12:47
Foto

V29á55c17l27a69v 60C71h52u32c60h63m76a 6305831928156

A víte co? Já jsem zas doma úkoly snad nikdy nedělal a taky mi to nijak neuškodilo a nepotřebuji psychiatra.

Celý váš článek ukazuje jenom jak je dnes povinná školní docházka nesmyslná. Rodiče nejsou spokojeni s kantory, kantoři nejsou spokojeni s rodiči. Všichni pak svorně nadávají na mládež. K čemu ta škola vlastně je? Ze svobodných po vzdělávání dychtících dětí, dělá jen otrávené, nudící se, zmetky, kterým chuť učit se učitelé vytloukají z hlavy.

+5/−4
9.3.2018 18:14

P23e23t40r 40P77a63v51l93a67t25a 7206590187451

Ale pani to napsala hezky. Naucit je do povinosti. Nekoho poslouchat, i kdyz jeho pozadavky jsou nemyslne. Do vladne tomuto svetu? Ti co poslouchaji, nebo Ti co se systemu vzeprou a zacnou delat veci po svem?

0/0
12.3.2018 14:03

R43i79c36h87a88r14d 27M12a80c86h87á90t 7634130517386

Většinou ti druzí. Ti první jim jako večky pomůžou toho svým "ovčáčstvím" dosáhnout!

+1/0
23.3.2018 12:04
Foto

L23i19b27u64s12e 86P22a79l88k64o77v85a 6430764548577

R^jak je do života nastartují rodiče je velice důležité-bohužel ne všichni si to uvědomují

+2/0
8.3.2018 20:20
Foto

R39a91d30k84a 22K77i88e34l89b13e63r31g94e44r82o25v16á 6773207920564

Je to o lidech. A je to opravdu o tom, jak učitel úkol vnímá...Jsem učitelka na škole pro větší a z úkolů na prvním stupni svých dětí jsem kvetla. Neudělala jsem vůbec nic. Téměř každý den padestát až sedmdesát příkladů z matematiky Na schůzkách jsme se shodli, že děti zvládnou poctivě tak dvacet, třicet - neměli jen matematiku!!! a pak prostě nemůžou... nemůžou... a zbytek jim děláme my rodiče, aby nebylo zle...domluvit se nedalo! Dítěti stačí čtyři pět vět z češtiny a klidně at si ty věty z článku dle libosti vybere! Sedm- deset příkladů z matematiky bohatýrsky stačí, aby učitel zajistil, že děti zůstávají v kontinuitě a v obraze. O to jde! Jen aby neztratilo dítě linii. Zapomenout na to, že makat mají rodiče... to je věc učitele ve škole, zvládnout devadesátdevět procent. Pracovat s dětmi doma se může a někdy má, ale rodiče mají svá zaměstnání a mají fungovat jen jako běžná přátelská kontrola, nikoliv jako ten, kdo má mít s dítětem denně hlavu v dlaních...Řadu učitelů absolutně obhájit nemůžu. Bohužel. Lpění na něčem, co se "má", ale opodstatnění moc nemá... revolty pak? následek.

+6/0
8.3.2018 20:15
Foto

R37a57d54k88a 71K84i47e75l13b92e63r32g85e13r51o32v61á 6733447320834

neměly jen matematiku...

0/0
8.3.2018 20:15
Foto

L86u56c38i82e 86T68y79k65a17l54o52v64á 2542748709345

Samozřejmě, že 70 příkladů z matematiky je extrém, v tom případě bych se taky ozvala. Ale sama jako učitelka dobře víte, že vzhledem k různým školním akcím, prázdninám a státním svátkům, teď ještě díky inkluzi se látka časově těžko zvládá a pár minut denně si snad na své dítě najde každý rodič.

+1/0
8.3.2018 21:26

D49a38n62a 82L56o78r19m17u93s47z89o92v52a 4300406

Nemyslím si, že šlo o par minút úloh už len podľa toho čo písal a čo človek vidí, že je bežnou praxou. Takisto si myslím, že zrovna u malých detí funguje viac pozitívna motivácia (včelička za úlohu), ako hrozba pokarhania, ktorá v dieťati vyvolá strach. Nie som odborník, tak sa ospravedlňujem, ak sa mýlim, ale myslím, že montessori či waldorf dobre ukazujú, že to ide aj inak, som si ale aj vedomá, že bežné školy nemajú kapacitu, takto pracovať s detmi a potom vznikajú takéto vyhrotené situácie na oboch stranách...

+2/0
9.3.2018 12:14
Foto

L44u88c62i72e 35T68y85k30a61l84o11v68á 2692798459385

A o to právě jde, každý rodič si má právo zvolit školu a výukou, která nejvíce vyhovuje potřebám jejich dítěte. Proč tedy tatínek vybral pro svého syna běžnou ZŠ? Na každé škole, i na klasické ZŠ jsou děti odměňovány i pozitivně, když úlohu nepřinesou, jsou pokárány. Tak to v životě zkrátka chodí.

+1/−1
9.3.2018 12:42
Foto

V73á67c44l92a93v 78C25h38u44c90h83m17a 6265441398366

To ale přece není tak docela pravda, že si každý rodič může vybrat školu jaká vyhovuje potřebám jeho dítěte. Musí povinně absolvovat to, co se mu nabízí a co schválil a řídí stát. Nic jiného nelze.

+4/0
9.3.2018 18:18

K54a70m95i85l 44S67c76h86w59a44g19e61r 3253436305536

;-D jako že škola nefunguje, tak je potřeba aby to dohnali rodiče doma...

No to nevím kdy, když teď budu muset pracovat déle v práci, abych dohnal státní svátky. ;-D

0/0
10.3.2018 10:08

Z30b22y31š17e32k 68H54l42i29n91k92a 3891393210623

To jsi zjevně jeho článek nepochopila. On nepsal o pár minutách, ale o ukládání povinností, které povinnostmi nejsou a následné buzeraci ze strany učitelky za nesplnění těch neoprávněných povinností. Jsou situace, kdy je správné se autoritě postavit a nenechat si kálet na hlavu. Dle mého názoru se jedná právě o tuto situaci.

Já šel také "dořvat" matykářku své dcery, když jsem usoudil, že jistou věc přehání a její konání přerostlo do šikany. Je možné, že jsem to před tebou i říkal. Přitom ostatní rodiče na učitelku jen brblali a stěžovali si třídnímu (který mohl být jejím žákem a patrně se bál to řešit). Až já jsem se zvedl a udělal jsem v tom pořádek. A byl klid.

0/0
24.3.2018 10:10

P26e91t17r 88M54a50c10h46á89ň 2601283583637

Nikdy jsem neměl pocit, že by učitelé mých dětí něco dělali špatně...naopak se našli i takoví, kteří byli nadstandardem. Velice mě proto mrzí, že i u těchto kantorů se najde nějaký nespokojený rodič, mnohdy s nesplnitelnými představami/očekáváními (jako lékárník o těchto očekáváních něco vím, u nás neustále požadují zázraky za pár korun, nebo, ještě lépe, zadarmo), který svou nespokojenost dává hlasitě až nevybíravě najevo. Kantor, sebevíce se snažící, vyhořívá a z dětí takových rodičů vyrostou amorální, namyšlení fracci, hlásící se o svá práva, současně ignorující povinnosti....Ano, hlásit se o práva chce každý, povinnosti jej nezajímají...jsme přece ve svobodné zemi, že....

+7/−1
8.3.2018 16:24
Foto

L52u69c67i48e 15T48y49k49a56l78o90v44á 2192798519235

Mluvíte mi z duše! Děkuji. :-)

+1/0
8.3.2018 16:36
Foto

F24r55a74n38t37i86š92e69k 11K11š60í36r 2329906955

Možná tak před deseti lety, kdy jsem byl indoktrinovaným etatistou, do kterého byly implementovány ty správné pravdy, bych s vámi i souhlasil. Bohužel od té doby jsem si v dané věci hodně nastudoval a především se odinidoktrinoval. Mě na rozdíl od vás vždy hne žlučí tvrzení, že lidé by měli dělat to a to a pokud to nechtějí dělat, tak je správné je k tomu násilím donutit. Tak jako chtěla ta paní učitelka donutit dítko Táty parťáka k něčemu s čím on nesouhlasil.

Tátu parťáka jsem si přečetl, stejně jako diskuzi pod jeho článkem. Stejně tak důkladně jsem si přečetl i váš článek a musím konstatovat, že Táta parťák má pravdu, protože on si hájí pouze svůj způsob života a výchovy svého dítěte, na což má, pokud si myslíte, že žijeme ve svobodné společnosti, právo.

Ono stačí zabrousit na stránky Svobody učení a něco se tam dozvědět, třeba proč někteří lidé jednají tak, jako například Táta parťák.

+5/−4
8.3.2018 15:11
Foto

L68u51c62i34e 39T46y52k88a91l31o12v97á 2422528469835

Pane Kšíre, Táta parťák má svobodu v tom, jakou školu svému dítěti vybere. Existuje mnoho škol s alternativním přístupem, které domácí úkoly nedávají. Pokud svému synovi vybral klasickou základku, musí se podřídit jejich pravidlům. Tak to prostě je. Nebo může dát svého syna na jinou školu.

+7/−2
8.3.2018 16:17
Foto

F82r61a41n50t20i77š11e84k 60K35š57í67r 2639346345

Aha, takže škola bude porušovat zákony a on kuli tomu bude hledat jinou školu. Zase taková totalita tu zatím není a jak vidíte, nemáte pravdu, protože skutečně nemusí. Je třeba soudružku učitelku řádně dovzdělat co smí a nesmí v tomto nesvobodném systému dělat. A protože je takových víc, Táta parťák svůj postřeh medializoval. Pokud si škola stanovuje pravidla, která nejsou zakotvena v zákoně, jednají protizákonně. A tak tu mám ještě oblíbené etatistické moudro - neznalost zákonů neomlouvá. ;-)

+2/−5
8.3.2018 18:07
Foto

L92u81c50i63e 57T25y19k50a22l62o29v52á 2462418279505

A také, co není zákonem zakázáno, je povoleno. Proč by paní učitelka měla být soudružka? Proč by bylo třeba ji dovzdělávat? Kvůli tomu, že dává dětem úkoly? Takové chytráky, které se ohánějí zákony mám opravdu nejraději. Co selský rozum? Nepsaná pravidla? Důvěra mezi učitelem a žákem? Táta parťák a jemu podobní přesně přispívají k tomu, že se jede v nesmyslných pravidlech, zákonech a hyperkorektnosti.

+1/0
8.3.2018 18:34
Foto

F16r75a70n23t82i43š97e73k 66K53š30í80r 2929626695

To neplatí pro státní instituce, tam je třeba postupovat striktně dle zákona. Já také nemá rád chytráky, co se ohání tím, že když nebudu své děti vzdělávat podle zákona, tak mě je unesou.

Představte si opačnou situaci, že by ty domácí úkoly měly oporu v zákonech. Myslím si, že právě vy byste první křičela, že je třeba dodržet předepsaný zákon, bez ohledu na nějaký selský rozum. Myslím si, že my dva se v otázce státem řízeného školství neshodnem. Tak si raději pusťme něco zajímavého. Při tomhle se vždy uklidním ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=kTKL15YUyKk

+1/0
8.3.2018 18:43

K36a60m79i90l 29S41c67h84w58a34g93e76r 3263856845286

Ale NEBUDOU NEMUSET :-P Škola je zřizována státem - tedy NÁMI! Takže je JEN na nás, jak si nastavíme pravidla.

0/0
10.3.2018 10:10
Foto

F43r96a77n42t58i22š21e71k 72K39š14í32r 2399736125

Jenže stát nejsme MY. To je klasický omyl etatistů.

+1/0
10.3.2018 11:42

J74i51r49k46a 19Č47e66j59k96a 1855939769601

Samotné domácí úkoly jsou v pořádku. Jde o jejich vymáhání, hodnocení a trestání. Dcera od první třídy dostává denně 2-3 úkoly s termínem splnění do rána a hrozbou poznámky (při opakovaném výskytu je trestem třídní důtka). Jejich vypracování jí zabere průměrně přes hodinu času. Toto nám do odpoledního rodinného života opravdu negativně zasahuje. Navíc se dcera neučí samostatně si rozložit práci. O dva roky mladší syn ve stejné škole dostává cca 2-3 úkoly týdně. Je v pohodě, rodiče také a výsledky ve škole má lepší, než jeho sestra.Nacházím tedy jistou korelaci mezi přístupem kantorky k domácím úkolům a výsledky dětí. Domnívám se, že o tomto je příspěvek Táty parťáka, i když poněkud přeexponovaně napsaný. Nemám pravdu paní učitelko?

+5/−3
8.3.2018 10:04
Foto

L22u16c47i93e 75T33y87k23a17l13o45v42á 2822628159445

Podle mého názoru pravdu nemáte. Domácí úkoly mají spoustu funkcí a učitelky dobře vědí, proč je dávají. Pochybuji, že je dávají za trest a že jejích motivací je narušit trávení volného času rodiny. Hodinu nad úkoly? To Vám připadá hodně? Jde přece o vzdělání Vaší dcery. Ono se to vzdělání samo neudělá, je holt potřeba makat, což se lidem nechce. O tom to celé je.

+2/−1
8.3.2018 10:54
Foto

H23a34n86a 80V91l44k64o15v23á 9215874382744

Hodina denně na prvním stupni se mi zdá docela hodně. I když s vámi v principu souhlasím, vyskytují se učitelky, které nejsou schopny děti naučit ve výuce to podstatné a dělají to za ně rodiče v domácí přípravě.

Já jsem jako dítě na ZŠ ( a obzvláště na prvním stupni) vypracovávala skutečně jen zadané domácí úkoly, všechno ostatní jsem si odnesla ze školy (pravda, mám nadprůměrné IQ), můj bratr byl dyslektik a dysgrafik a rodiče stál podstatně více času.

I u svých dětí jsem sledovala rozdílný přístup. Starší dcera 2-3x týdně (na prvním stupni) úkol na 20 minut, mladší dcera od první třídy denně úkoly na hodinu + když něco nestihla ve škole, dodělat (a dovysvětlit) rodičem. Nabyla jsem dojmu, že jí absolutně všechno musím vysvětlit sama a skutečně se zamýšlela nad domácím vzděláváním. Potom jsem ji přeřadila na jinou školu.

+1/0
8.3.2018 17:47
Foto

L47u67c55i47e 68T32y36k30a65l64o79v76á 2262798749875

Ono je to poněkud složitější, například díky inkluzi jsou ve třídách i děti, které na výuku nestačí, k tomu přidejte pár zlobivých a není divu, když se ve výuce nestihne probrat vše, co je potřeba, je potom holt nutné to dohnat doma. Jinak to prostě nejde a rozumný rodič si to uvědomuje.

0/−2
8.3.2018 18:37
Foto

H33a12n10a 71V82l72k97o80v69á 9575764732634

:-)Jednalo se o (před osmi lety) výběrovou školu, kam snobové chtěli umístit své děti. My jsme tam patřili bydlištěm. O žádné inkluzi tenkrát nebyla řeč, naopak při občasných narozeninových party mi jedna maminka s hrdostí říkala jak svého syna (v první třídě!) nad rámec povinností drtí 4 hodiny denně.

Zvláštní je, že po přeřazení na jinou školu k paní učitelce, která uměla děti zaujmout už té domácí přípravy nebylo zapotřebí až tolik.

+2/0
8.3.2018 18:52
Foto

V40á70c88l74a87v 29C31h53u96c28h57m90a 6335341948216

Takže systém je špatný a doplácet na to mají rodiny tím, že budou věnovat svůj čas vzdělávání svých dětí, protože vy to ve školách nezvládáte. Nenadávejte potom na rodiče, kteří se berou jen za svá práva a řešte nefunkční systém.

+3/0
9.3.2018 18:25

K43a33m88i26l 45S90c83h66w72a20g67e90r 3393666935436

;-D Takže jste vlastně přiznala, že je to špatný systém. A rodiče že by to měli nejen tolerovat a dokonce se tomu přizpůsobit!? ;-O

A jinak to JDE!!

Učitelka, která napíše, že to jinak nejde je vyhořelá a ve škole nemá co pohledávat.

+1/0
10.3.2018 10:02

K13a28m65i91l 95S13c27h98w15a40g55e37r 3463416215836

;-D škola vzdělává ve škole, po tom co dělá dítě doma je učitelce prd

0/0
10.3.2018 10:00

K32a91m49i35l 33S76c44h82w79a65g49e92r 3183876295176

Kdyby "učitelky dobře věděly", tak by neučily ;-D

btw ano hodina je hodně vzhledem k tomu, že už sedí ve škole třeba 5 hodin!! (ve druhé třídě!!) to už není tak daleko od těch 8,5h. No je děti potřeba zvykat už od malička :D

Zhruba před týdnem jsem dceři vysvětloval, že paní učitelka ji může učit pouze ve škola. To, co bude dělat doma, rozhodujeme my.

+1/0
10.3.2018 10:15
Foto

K11a22r98e48l 66M32á11d74l42e 6584591514573

Karma. Také jsem na to zíral nevěřícně, když se mi to přes nějaké sdílení dostalo na fejs. Rozhodně bych nechtěl být v kolektivu "Ten, který jediný nemusí dělat úkoly". V první třídě to děti ještě tak nevnímají, ale za dva roky už může být chlapec v nemilosti. A u učitelů může být v nemilosti hned - nemůžeme napsat poznámku za chybějící úkol, napíšeme poznámku za něco, co by jinému dítěti prošlo.

+6/−1
8.3.2018 9:13
Foto

F80r48a16n27t71i86š21e66k 88K13š56í90r 2299606835

Systém se vždy umí mstít těm, co nějak vybočují. To máte pravdu.

+2/−2
8.3.2018 15:13

K29a94m17i64l 14S32c59h11w58a41g28e81r 3983406465136

Mluvíte mi z duše - MUSÍ BÝT ROVNOST TŘÍD!! Co by to byl za pořádek, aby někdo měl nějaké výjimky! Všem stejně!

0/0
10.3.2018 10:05

KDO VYHRÁL?

BR17

Poputují Italské dvojhubky Marty Kučíkové právě k vám? Podívejte se na výsledky soutěže.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz