Diskuse
Škola má vzdělávat, ne bavit!
Děkujeme za pochopení.
M92a62r34t76i10n 24L73ö10w
Asi je treba rozlisovat povinnou skolni dochazku a navazne skoly. Nebochybuji o tom ze z vlastni zkusenosti vidite ze Vasi studenti by se venovali jinym vecem nez praci ve a do skoly pokud by mohli. Stale dokola vidam ve svem okoli deti nastupujici do skoly. Tesi se, alebrzy je to prejde. Priznavate ze povazujete deti alza line tvory kteri by se dobrovolne nenaucili nic. Tezko muze byt neco dal od pravdy. Rezignace a odpor ke skole, nikoli uceni je vysledkem nekonecny h hodin a dni stravenych na zadku ve tride a nad domacimi ukoly. 90% usili venuji tomu co je nejmene zejima.
Tezko muzete po 8-9 (10?) Letech znechucovani vzdelavani cekat neco jineho. Sam se zivim tim co jsem se naucil mimo skolu. Anglictinu jsme meli 6 let a vysledek temer nula. Pak me zajimaly informace v anglictine a naucil jsem se ji behem tydnu. Francouzsky za 3 tydny vic nez anglicky za 6 let ve skole... Jak je to mozne? Protoze.jsemto potreboval umet, chtel jsem a nasel si nejlepsi zpusob. Pro me nejlepsi.
Skola nevzdelava. Skola nici touhu po vzdelani ktera je detem vrozena a produkuje zlomene lidi ochotne stravit zbytek zivota u pasu ve fabrice nebo razitkovnim lejster o jejichz zbytecnosti nepochybuje ale proste se to tak dela a neco delat musi...
M89a77r23t69i69n 61L64ö11w
Prekonavat prekazky a vyrovnavat se s frustraci se rovnez nauci i mimo skolu. V zivote je frustrace vic nez dost. Ale jde tonohem lepe a efektivneji kdyz dite vi co a.proc dela. Prekazky pro prekazky jsou nanic. Proc musime vsichni prochazet tim mlynkem na maso? Proc neni mozne bechat deti a rodice at sami hledaji neepsi cesty? Kolika lidem je vzdelani deti lhostejne? A opravdu pomHa povinna zakladka detem tech kterym lhostejne je? Nerekl bych...
L37i84b49u64š53e 91P34a81l74k34o27v92á
a co Komenského škola hrou? Nejde vzdělávat zábavnou hravou formou? Protože když člověk dělá co ho baví tak se učí snadněji a rychleji
F47r91a71n21t31i43š54e84k 58K29š42í67r
Ještě jedna hezká maturitní řeč americké studentky. Otitulkováno.
L34u88c55i16e 17T42u82č22k31o76v88á
Titulky tam nevidím a odkaz na kompletní text je nefunkční. Škoda.
F21r36a18n64t39i51š21e10k 83K75š87í44r
Přečetl jsem si důkladně vaše argumenty kterými oponujete článku pana Kovaříka a musím říct, že je tam pár argumentačních faulů. Pro příklad vám uvedu jeden, ale pokud budete chtít najdu vám i další:
- cituji vás:
Pan Kovařík ve svém článku píše, že nikdo školu nechce, proto je zbytečné ji mít. Tato myšlenka mi připadá obzvláště úsměvná. Pochybuji, že by i dospělý člověk dobrovolně chodil do práce, kdyby nemusel. Lidský tvor je od přírody líný a nic se mu nechce, přesto si myslím, že rozumný dospělý musí vědět, že škola je přínosná instituce
Zdroj: http://lucietykalova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=621361
Jenže pan Kovařík říká:
1. Nikdo ji nechce. Snad s výjimkou politiků, kteří mají (státní) školství jako své hrací hřiště a další z důvodů pro obhajobu vlastní existence a přerozdělování finančních zdrojů. Proto všechny ty reformy a reformy reforem. Ale zeptali jste se někdy žáků a studentů, jestli je to způsob, jak chtějí trávit svůj čas? A nehrajme si teď na toho, kdo ví lépe než děti, jestli školu ke svému životu potřebují. Nebo byste chtěli denně trávit v průměru šest až osm hodin sezením v lavicích a posloucháním něčeho, co vás třeba vůbec nezajímá? Jen tak, protože to někdo řekl?
Zdroj: http://pavelkovarik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=621003
Tedy vytrhla jste jeho tvrzení z kontextu a podložila to argumentačním faulem, -každý rozumný dospělý člověk musí vědět........ V první řadě chybí důkaz, že to všichni rozumní dospělí říkají, a i kdyby to skutečně říkali všichni, neznamená to, že to je pravda. Takové generalizace nemají pro diskusi žádnou hodnotu.
L79u67c36i32e 11T39u39č25k19o42v10á
A to, že pan Kovařík napsal že "nikdo školu nechce" to není argumentační faul? Já ji chci!
M69a76r97t35i72n 11B30r13a29u34n
Coz takhle dat zde odkaz at vime nac reagujete?
L42u52c85i74e 34T63u22č59k81o28v75á
Já jsem do článku odkaz vkládala, ale nevím, proč se odkaz nezobrazuje. Moje chyba to není, pokoušela jsem se odkaz na článek vložit několikrát a článek editovat. Nevím, kde je problém.
J77a76n 23R18á18ž
S nadpisem naprosto souhlasím. Škola je prvním krokem, který seznamuje mládež s reálným životem a v něm není jen zábava. A tak nezastupitelnou úlohou školy je nejenom poskytovat vzdělávání, ale i naučit žáky sebedisciplíně a pokoře k situacím, které nikdo za moc zábavné považovat nemůže.
Jinak: Stejně jako se neposuzuje výzkum podle toho, kolik chytrých a vzdělaných lidí v něm pracuje, ale jen a pouze podle toho, jaké praktické výsledky přináší, objektivní posouzení úrovně našeho školství nespočívá v tom, kolik obětavých kantorů a vysokoškolsky vzdělaných odborníků se ve školství angažuje, jak je při výuce realizovaná agenda předepsaná ministerskými úředníky a pod. Úroveň našeho školství se musí posuzovat nikoliv podle vydaných maturitních vysvědčení, či počtů udělených akademických titulů, ale výhradně podle toho, kolik skutečně vzdělaných absolventů školy vypouštějí do praxe a jak jsou absolventi vlivem výuky v reálném světě využitelní, čili jak se po absolvování školy na jakémkoliv stupni dále v praktickém životě uplatní.
Veškerá ostatní kriteria jsou irelevantní a dají se považovat ve velké míře jen za nic neříkající kecy.
Podle mne o úrovni našeho školství vypovídá víc zpráva českého svazu zaměstnavatelů, která konstatuje že naprostá většina absolventů našich středních škol i universit je praxi neuplatnitelná i to, že všechny naše university každý rok v žebříčku kvality výuky klesají a klesají, než sebechvála ředitelů gymnázií, odborných škol, či rektorů universit.
Z36u91z77a36n47a 87B40e26n47d97o63v71á
No tak zrovna pohled zaměstnavatelů je takový sporný. Zaměstnavatelé rádi pláčí jak nejsou lidi, ale kolikrát mají takové požadavky za tak málo peněz, že se není co divit, že se jim zaměstnanci nehrnou.
F68r19a92n35t82i45š35e14k 74K13š59í60r
Je naší zodpovědností být vzory slušného chování. Ale jedna věc, o kterou se nemusíme starat, je vzdělání našich dětí. To z toho důvodu, že děti se umí vzdělávat samy.
Už Aristoteles si všiml, že touha po poznání je člověku vrozena. Mnozí jsou ale dnes přesvědčeni, že většina dětí se ve škole učit nechce, a když tak leda z donucení. Někde je chyba! Americký psycholog Peter Gray se tomuto problému systematicky věnuje, viz jeho studie o svobodě učení.
L92u69c34i56e 97T94u63č26k47o86v93á
Pane Kšíre, myslíte, že všechny děti se budou vzdělávat samy od sebe?
P47e73t60r 27K56o16r67e82c86k34y
Já si myslím,že bavením se učení prosazuje nejlépe alespoň takto jsem to viděl ve Švédsku. Hra a hra a žádný ruce za zády a funguje to skvěle.
Nejsem po profesi pedagog ale vím,že majetní lidé si mohou pro své děti dovolit kvalitní privátní školy s vyučováním jazyků od rodilců,je mi líto,že ostatní děti na to nedosáhnou.
L71u34c73i96e 32T41u26č54k53o88v18á
Ale já samozřejmě netvrdím, že to tak nejde. Jsou předměty a látka, kde lze nejrůznější hry aplikovat. Já sama také vymýšlím, co se dá. Já jsem spíše mluvila obecně, o tom, že si lidi málo uvědomují, že vzdělávání je prostě dřina a ne vždy zábava.
F21r97a70n66t97i48š20e36k 39K97š42í35r
Čest výjimkám, také jsem poznal pár výborných kantorů. To ale nemění nic na tom, že základní povinné vzdělání je špatné právě pro ono donucení.
Co člověk, to jiný názor na vzdělání, ale v současné době nemáme prakticky žádný výběr. Další věcí je to, že státní školství vymývá mozky našich dětí již od útlého věku a nevyvíjí-li rodič soustavné úsilí v opačném směru, opouští mladý student školu naočkován tím, že demokracie je jediný správný systém vlády, která je sama o sobě bezpodmínečně nutná.
Prorežimní výchova obecně, není žádná náhoda, ale naprosto oficiálně schválený způsob výuky. Existuje „Národní program vzdělávání“ a „Bílá kniha“, kde se píše o takzvaných klíčových kompetencích, což je šest základních principů, ke kterým mají všichni učitelé povinnost své studenty vést v rámci vyučování svých předmětů. Zajímavá je pak zejména kompetence občanská, do které patří mimo jiné „pochopení“ environmentálních „problémů“, trvale udržitelný rozvoj, úcta k zákonům a pořádkovým složkám státu a tak dále.
Protože státní školy vštěpují dětem poslušnost, intelektuální apatii a přizpůsobivost, většina lidí pak v dospělosti může snadno přijmout jakoukoliv agendu, kterou chtějí mocné elity následovat – sociální zabezpečení, války, korporátní bailouty, státem řízenou měnu, progresivní zdanění, konfiskace majetku, válku proti drogám, vnitřní bezpečnost, atd.
A48n34t39o30n44í60n 58T74i62c46h71e92r96a
Jinými slovy: "Kdo nejde s Kšírem, jde proti Kšírovi." :-/
P.S.: nemám pocit, že by ze škol vycházeli příslušní přikyvovači.
- Počet článků 62
- Celková karma 26,45
- Průměrná čtenost 8597x
Postřehy z mé učitelské praxe můžete najít na:
https://open.spotify.com/show/4OctaK4a1JD7eT2hTJx5CJ?si=0a9ecd2fe2ff48fe
https://www.facebook.com/Ucitelsky.denicek/
https://www.facebook.com/lucie.tykalova
http://instagram.com/lucka_tykalka