Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M73a30r33t31i93n 18L42ö71w 8584215837112

Asi je treba rozlisovat povinnou skolni dochazku a navazne skoly. Nebochybuji o tom ze z vlastni zkusenosti vidite ze Vasi studenti by se venovali jinym vecem nez praci ve a do skoly pokud by mohli. Stale dokola vidam ve svem okoli deti nastupujici do skoly. Tesi se, alebrzy je to prejde. Priznavate ze povazujete deti alza line tvory kteri by se dobrovolne nenaucili nic. Tezko muze byt neco dal od pravdy. Rezignace a odpor ke skole, nikoli uceni je vysledkem nekonecny h hodin a dni stravenych na zadku ve tride a nad domacimi ukoly. 90% usili venuji tomu co je nejmene zejima.

Tezko muzete po 8-9 (10?) Letech znechucovani vzdelavani cekat neco jineho. Sam se zivim tim co jsem se naucil mimo skolu. Anglictinu jsme meli 6 let a vysledek temer nula. Pak me zajimaly informace v anglictine a naucil jsem se ji behem tydnu. Francouzsky za 3 tydny vic nez anglicky za 6 let ve skole... Jak je to mozne? Protoze.jsemto potreboval umet, chtel jsem a nasel si nejlepsi zpusob. Pro me nejlepsi.

Skola nevzdelava. Skola nici touhu po vzdelani ktera je detem vrozena a produkuje zlomene lidi ochotne stravit zbytek zivota u pasu ve fabrice nebo razitkovnim lejster o jejichz zbytecnosti nepochybuje ale proste se to tak dela a neco delat musi...

1.9.2017 11:06
Foto

M24a54r52t66i49n 89L60ö75w 8474555757112

Prekonavat prekazky a vyrovnavat se s frustraci se rovnez nauci i mimo skolu. V zivote je frustrace vic nez dost. Ale jde tonohem lepe a efektivneji kdyz dite vi co a.proc dela. Prekazky pro prekazky jsou nanic. Proc musime vsichni prochazet tim mlynkem na maso? Proc neni mozne bechat deti a rodice at sami hledaji neepsi cesty? Kolika lidem je vzdelani deti lhostejne? A opravdu pomHa povinna zakladka detem tech kterym lhostejne je? Nerekl bych...

1.9.2017 11:11
Foto

M13a59r10t58i39n 42L85ö65w 8464905227642

Povinna skolni dochazka byla zavedena j s ko prostredek vychovy pro armadu a presne to dela. Nauci deti zaprit sam sebe a slepe nasledovat pokyny bez otazek a pochybnosti. Bez zajmu o nasledek toho co delam. Proto byly mozne veci co se dely v nacistickem nemecku, komunidtickem ceskoslovensku. To nedelali zlocinci ale svedomiti pracovnici kteri si jen plnili sve povinnosti. Zodpovednost prece ma ten kdo veli... Dnes a denne vidame kam vede nas zpusob zivota. Ale to prece neni nas problem.. to vlada... Tohle je produktem skolstvi. Skvele a efektivne fungujici stroj na ceste do propasti kde si kazdy jen plni sve povinnosti a vic nevidi a nechce videt.

1.9.2017 11:21
Foto

L68i79b57u85s52e 88P25a64l59k94o53v61a 6100334818767

a co Komenského škola hrou? Nejde vzdělávat zábavnou hravou formou? Protože když člověk dělá co ho baví tak se učí snadněji a rychleji

31.8.2017 22:10
Foto

F27r14a34n23t54i85š74e28k 17K38š21í57r 2629546685

Ještě jedna hezká maturitní řeč americké studentky. Otitulkováno.

https://www.youtube.com/watch?v=FPSiS9rN7Es

31.8.2017 17:54
Foto

L38u87c15i74e 37T35y90k94a89l69o33v22á 2872948509635

Titulky tam nevidím a odkaz na kompletní text je nefunkční. Škoda.

31.8.2017 19:19
Foto

F85r79a84n42t64i24š93e59k 44K66š12í10r 2769706185

Stačí si je zapnout. Vpravo dole jsou čtyři ikonky tak klepnout myší na tu první zleva co vypadá jako obdélníček. :-)

31.8.2017 19:35
Foto

L35u47c46i89e 17T41y93k92a71l52o75v98á 2312588959155

Aha, dobře, děkuji :)

31.8.2017 20:11

P93e94t50r 26L17a98n67g87e53r 6555505600432

Ode mne karma. R^

31.8.2017 17:02
Foto

L74u56c37i86e 68T55y50k79a68l13o26v94á 2722538489705

Děkuji :)

31.8.2017 19:20
Foto

F82r44a45n52t13i71š75e23k 84K30š39í90r 2489526505

Přečetl jsem si důkladně vaše argumenty kterými oponujete článku pana Kovaříka a musím říct, že je tam pár argumentačních faulů. Pro příklad vám uvedu jeden, ale pokud budete chtít najdu vám i další:

- cituji vás:

Pan Kovařík ve svém článku píše, že nikdo školu nechce, proto je zbytečné ji mít. Tato myšlenka mi připadá obzvláště úsměvná. Pochybuji, že by i dospělý člověk dobrovolně chodil do práce, kdyby nemusel. Lidský tvor je od přírody líný a nic se mu nechce, přesto si myslím, že rozumný dospělý musí vědět, že škola je přínosná instituce

Zdroj: http://lucietykalova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=621361

Jenže pan Kovařík říká:

1. Nikdo ji nechce. Snad s výjimkou politiků, kteří mají (státní) školství jako své hrací hřiště a další z důvodů pro obhajobu vlastní existence a přerozdělování finančních zdrojů. Proto všechny ty reformy a reformy reforem. Ale zeptali jste se někdy žáků a studentů, jestli je to způsob, jak chtějí trávit svůj čas? A nehrajme si teď na toho, kdo ví lépe než děti, jestli školu ke svému životu potřebují. Nebo byste chtěli denně trávit v průměru šest až osm hodin sezením v lavicích a posloucháním něčeho, co vás třeba vůbec nezajímá? Jen tak, protože to někdo řekl?

Zdroj: http://pavelkovarik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=621003

Tedy vytrhla jste jeho tvrzení z kontextu a podložila to argumentačním faulem, -každý rozumný dospělý člověk musí vědět........ V první řadě chybí důkaz, že to všichni rozumní dospělí říkají, a i kdyby to skutečně říkali všichni, neznamená to, že to je pravda. Takové generalizace nemají pro diskusi žádnou hodnotu.

31.8.2017 16:46
Foto

L91u90c21i91e 43T65y83k74a66l83o81v85á 2142338109975

A to, že pan Kovařík napsal že "nikdo školu nechce" to není argumentační faul? Já ji chci!

31.8.2017 19:22
Foto

F32r31a59n50t21i70š31e93k 36K38š69í24r 2729356185

Nikdo ji nechce. Byl název odrážky s dovysvětlením kdo ji tak může chtít.

31.8.2017 19:39
Foto

M75a37r50t40i50n 82B50r41a61u38n 2754797631779

Coz takhle dat zde odkaz at vime nac reagujete?

31.8.2017 16:07
Foto

L13u72c30i95e 67T90y97k18a56l85o42v50á 2102308219715

Já jsem do článku odkaz vkládala, ale nevím, proč se odkaz nezobrazuje. Moje chyba to není, pokoušela jsem se odkaz na článek vložit několikrát a článek editovat. Nevím, kde je problém.

31.8.2017 16:10
Foto

L57u46c96i68e 19T59y95k56a72l56o91v80á 2752988789195

http://pavelkovarik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=621003

31.8.2017 16:11
Foto

M91a28r56t73i90n 21B10r15a21u17n 2454517311939

Ja jen ze pisete vaclava kovarika a toho jsem mezi blogery nenasel takze mne to zmatlo

31.8.2017 16:51
Foto

F95r18a90n61t18i63š18e16k 41K15š13í21r 2459716445

I paní učitelka se může splést, nejen internet. ;-)

31.8.2017 16:58
Foto

M35a61r63t15i65n 50B30r21a29u52n 2104717161579

Ja to nemyslel nikterak zle. Jen jsemchtel cist ten clanek a nejsemjej najit jsem

31.8.2017 17:22
Foto

F19r54a83n48t36i14š69e85k 78K90š87í56r 2839636485

Ani paní učitelka Tykalová to nemyslí zle, jen nedokáže pochopit, že lze vzdělávací systém založit i na jiných hodnotách než na donucení. Proto také obhajuje současný systém a ostatní, především svobodu vzdělávání, spíše ignoruje, opět ne ze zlého úmyslu, ale proto, že ji nedokáže absorbovat do rámce svých názorů na vzdělávání.

31.8.2017 17:32
Foto

L67u58c15i95e 92T74y45k11a26l69o39v90á 2512498409965

Pane Kšíre, proč myslíte, že tolik lidí studuje? Povinná školní docházka trvá devět let, potom je to svoboda každého. Nemyslím si, že je vzdělávací systém založen na donucení. Možná pouze u těch nejmenších, kteří musí rozvinout sebedisciplínu, musí se socializovat atd. Škola není pouze vzdělávací, ale i výchovná instituce.

31.8.2017 19:25
Foto

F44r64a15n68t98i55š12e90k 87K94š98í57r 2929286865

Proč tolik lidí studuje? Asi proto, že to někteří pokládají za důležité, jiní zase proto, že je k tomu systém nutí, tím, že omezuje vstup do různých pracovních činností skrz státní certifikáty a tím nepřímo motivuje rodiče dětí, aby své děti nutili studovat a tyto certifikáty získat. Je to takový začarovaný kruh. Ze kterého se dnes velmi těžce vystupuje, protože jsme všichni tím indoktrinačním procesem prošli.

31.8.2017 19:46
Foto

L59u42c63i44e 87T61y14k56a51l23o60v18á 2132348869105

Omlouvám se, znám jiného pana Kovaříka, který se jmenuje Václav. Už jsem to ve článku opravila. Děkuji za upozornění.

31.8.2017 19:23

J56a87n 49R48á26ž 1869293824610

S nadpisem naprosto souhlasím. Škola je prvním krokem, který seznamuje mládež s reálným životem a v něm není jen zábava. A tak nezastupitelnou úlohou školy je nejenom poskytovat vzdělávání, ale i naučit žáky sebedisciplíně a pokoře k situacím, které nikdo za moc zábavné považovat nemůže.

Jinak: Stejně jako se neposuzuje výzkum podle toho, kolik chytrých a vzdělaných lidí v něm pracuje, ale jen a pouze podle toho, jaké praktické výsledky přináší, objektivní posouzení úrovně našeho školství nespočívá v tom, kolik obětavých kantorů a vysokoškolsky vzdělaných odborníků se ve školství angažuje, jak je při výuce realizovaná agenda předepsaná ministerskými úředníky a pod. Úroveň našeho školství se musí posuzovat nikoliv podle vydaných maturitních vysvědčení, či počtů udělených akademických titulů, ale výhradně podle toho, kolik skutečně vzdělaných absolventů školy vypouštějí do praxe a jak jsou absolventi vlivem výuky v reálném světě využitelní, čili jak se po absolvování školy na jakémkoliv stupni dále v praktickém životě uplatní.

Veškerá ostatní kriteria jsou irelevantní a dají se považovat ve velké míře jen za nic neříkající kecy.

Podle mne o úrovni našeho školství vypovídá víc zpráva českého svazu zaměstnavatelů, která konstatuje že naprostá většina absolventů našich středních škol i universit je praxi neuplatnitelná i to, že všechny naše university každý rok v žebříčku kvality výuky klesají a klesají, než sebechvála ředitelů gymnázií, odborných škol, či rektorů universit.

31.8.2017 14:16

Z89u16z49a90n83a 57B16e27n21d45o71v63á 2896972423988

No tak zrovna pohled zaměstnavatelů je takový sporný. Zaměstnavatelé rádi pláčí jak nejsou lidi, ale kolikrát mají takové požadavky za tak málo peněz, že se není co divit, že se jim zaměstnanci nehrnou.

31.8.2017 15:54

J75a52n 64R52á14ž 1889393784900

Co je to "dělat za málo peněz"? Když je pro někoho lepší být doma na podpoře, než pracovat, byť za mzdu, která je relativně k jiným malá i když odpovídá jeho kvaklfikaci, pak se do práce nehrne. Něco je špatně, když bakalář nebo magister sociologie nebo absolvent genderových studií, je raději na podpoře, než by šel dělat umývače aut, prodával kuřata v KFC, či seděl v pokladně hypermarketu a stejně tak je vizitkou špatných poměrů na pracovním trhu, když majitel strojírenské firmy, nikoliv ve mzdově rozmazlené Praze, nemůže sehnat universálního nástrojaře s praxí ani za 45tisíc. Pracovní trh je degenerovaný přetlakem nezaměstnatelných absolventů, nedostatkem v praxi málo uplatnitelných uchazečů o práci a štědrou sociální politikou státu, což vytváří i deformované mzdové poměry.

PS. O situaci na pracovním trhu a naprosto chybné státní sociální politice vypovídá hodně i to, že už měsíc visí na zdi supermarketu v malém městě inzerát, že přijmou prodavačku/pokladní s nástupním platem 22tisíc na 30hod./týdně a nemohou místo obsadit. Mně to připadá jako černý humor!

31.8.2017 16:29
Foto

R73o69m92a71n 98K19o92z46e57l 4677786513664

Absolventi, pokud nemají během školy odpracován rok, tak na podporu nemají nárok a většinou bydlí s rodiči, takže nemají nárok ani na korunu dávek. Takže štědrá sociální politika je úplně mimo absolventy.

Známý vystudoval nepříliš vhodný obor, našel si práci mimo obor na nižší úrovni a i tak mu říkali, že se bojí, že jim s takovým vzděláním brzy uteče. O tom to je, že zaměstnavatelé raději vezmou člověka, pro kterého je daná práce adekvátní.

31.8.2017 18:38
Foto

F44r72a69n34t55i27š69e87k 20K25š84í57r 2279536305

Je naší zodpovědností být vzory slušného chování. Ale jedna věc, o kterou se nemusíme starat, je vzdělání našich dětí. To z toho důvodu, že děti se umí vzdělávat samy.

Už Aristoteles si všiml, že touha po poznání je člověku vrozena. Mnozí jsou ale dnes přesvědčeni, že většina dětí se ve škole učit nechce, a když tak leda z donucení. Někde je chyba! Americký psycholog Peter Gray se tomuto problému systematicky věnuje, viz jeho studie o svobodě učení.

http://mises.urza.cz/database/literatura/49.pdf

31.8.2017 14:03
Foto

L17u19c34i62e 44T12y53k78a24l52o51v52á 2102648799145

Pane Kšíre, myslíte, že všechny děti se budou vzdělávat samy od sebe?

31.8.2017 19:43
Foto

F94r50a17n73t22i85š68e25k 69K53š45í55r 2989146605

Pokud budou mít volný čas a motivující prostředí, tak ano. Já nejsem apriory proti státním školám, jen by měly být dobrovolné a ty ostatní by neměly podléhat státní kontrole.

31.8.2017 19:49
Foto

L83u34c44i29e 14T47y70k42a41l81o37v67á 2802768139275

A co děti, které motivující prostředí nemají? A že jich není málo...

31.8.2017 20:36
Foto

F45r66a25n30t77i23š57e79k 10K44š22í76r 2759856835

Ty holt by musely chodit do těch státních škol. Zajímavá, možná také vysvětlující můj postoj ke státnímu školství, je přednáška mého známého z letošního roku:

https://www.youtube.com/watch?v=5J8WdVjz60U&t=4968s

Není mým záměrem brát vám iluze, protože to jediné vás může v tom systému motivovat vydržet, ale vědět víc o ideologii svých názorových oponentů se může někdy i hodit. ;-)

31.8.2017 21:35

P34e78t95r 52K48o48r80e55c68k75y 2463697133781

Já si myslím,že bavením se učení prosazuje nejlépe alespoň takto jsem to viděl ve Švédsku. Hra a hra a žádný ruce za zády a funguje to skvěle.

Nejsem po profesi pedagog ale vím,že majetní lidé si mohou pro své děti dovolit kvalitní privátní školy s vyučováním jazyků od rodilců,je mi líto,že ostatní děti na to nedosáhnou.

31.8.2017 13:58
Foto

L53u86c86i11e 71T68y52k80a67l93o67v14á 2662158559665

Ale já samozřejmě netvrdím, že to tak nejde. Jsou předměty a látka, kde lze nejrůznější hry aplikovat. Já sama také vymýšlím, co se dá. Já jsem spíše mluvila obecně, o tom, že si lidi málo uvědomují, že vzdělávání je prostě dřina a ne vždy zábava.

31.8.2017 14:02

Z70d97e29n14ě61k 80Ž95í51k33o31v92e28c75k48ý 7320538810436

Že má být škola hrou, to věděl už dávno Komenský. Ovšem otázka je, co si pod tím představit. Někteří se toho snaží dosáhnout formálními prostředky, jako třeba že odsuneme lavice ke stěnám a sedneme si do kruhu na zem. Tudy mnedle cesta nevede; jde spíš o to, aby ta činnost dávala nějaký zjevný smysl. Život je příliš krátký na to, aby člověk ztrácel čas tím, že se bude něčemu učit ve smyslu memorovat či biflovat, jako například zkoušení izolovaných slovíček, seznamů gramatických slov ausbajmitnachfoncu a durchfýrgegeóneum, sloupců periodické tabulky prvků, násobilky, vzorců pro objemy a obsahy těles a tak podobně. Slovní zásobu cizího jazyka si člověk nejlépe osvojí tím, že začne číst v originále nějaký zajímavý příběh (zejména dnes, kdy mohu mít v kapse stovky knih a vyhledání neznámého slova ve výkladovém slovníku je otázka pouze pár kliknutí). S gramatikou se zábavnou formou seznámím jako conlanger (a také s komparativní lingvistikou). Vymýšlení fiktivních civilizací a paralelních časových větví povzbudí zájem o historii. Matematika se dá učit spolu s programováním: například fanoušek sci-fi si může naprogramovat simulátor kosmické lodi a poučí se při tom o goniometrických funkcích, maticovém počtu, derivacích a integracích a tak podobně.

31.8.2017 15:28

A39n41t42o32n87í98n 81T61i20c52h71e80r54a 6226508123696

Vy znáte nějakého člověka, který se naučil cizí jazyk bez biflování slovíček a gramatiky, pouhym čtením cizojazyčných knih?

31.8.2017 16:44

Z89d13e41n80ě34k 81Ž35í30k75o26v28e58c74k74ý 7900648430616

Základní gramatika potřeba je, aby čtenář dokázal rozlišit slovní druhy, ale ani to není třeba se učit nazpaměť, stačí si přečíst pár stránek stručného gramatického přehledu a případně mít zpočátku takovou tabulku při ruce. U flexivních jazyků s jejich mnoha různými deklinačními a konjugačními vzory to je jistě obtížnější, ale pokud jde o angličtinu, tak tam je to jednoduché: většina substantiv stojí za členem a většina sloves za pomocným slovesem (výjimkou je jen neurčitý plurál a prostý present, takže se vyskytují i věty neanalyzovatelné bez znalosti slovní zásoby, jako třeba "Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.").

Já jsem si tenkrát po antikvariátech postupně nakoupil asi půl metru Agaty Christie a půl metru Perryho Massona a začal číst; ono pro rámcové pochopení o co jde zpočátku postačí znát třeba jenom pětinu slov. Když se čtenář s neznámým slovem setká potřetí počtvrté, tak většinou lze už z kontextu vytušit možný význam, nebo aspoň ho zařadit do nějaké skupiny, třeba že se jedná o nějaké zvíře. (I když si vzpomínám, že jsem jednou až v poslední třetině knihy pochopil, že "snake" není šnek :-)

31.8.2017 21:39
Foto

F72r32a40n65t85i81š72e81k 24K88š23í78r 2319476315

Čest výjimkám, také jsem poznal pár výborných kantorů. To ale nemění nic na tom, že základní povinné vzdělání je špatné právě pro ono donucení.

Co člověk, to jiný názor na vzdělání, ale v současné době nemáme prakticky žádný výběr. Další věcí je to, že státní školství vymývá mozky našich dětí již od útlého věku a nevyvíjí-li rodič soustavné úsilí v opačném směru, opouští mladý student školu naočkován tím, že demokracie je jediný správný systém vlády, která je sama o sobě bezpodmínečně nutná.

Prorežimní výchova obecně, není žádná náhoda, ale naprosto oficiálně schválený způsob výuky. Existuje „Národní program vzdělávání“ a „Bílá kniha“, kde se píše o takzvaných klíčových kompetencích, což je šest základních principů, ke kterým mají všichni učitelé povinnost své studenty vést v rámci vyučování svých předmětů. Zajímavá je pak zejména kompetence občanská, do které patří mimo jiné „pochopení“ environmentálních „problémů“, trvale udržitelný rozvoj, úcta k zákonům a pořádkovým složkám státu a tak dále.

Protože státní školy vštěpují dětem poslušnost, intelektuální apatii a přizpůsobivost, většina lidí pak v dospělosti může snadno přijmout jakoukoliv agendu, kterou chtějí mocné elity následovat – sociální zabezpečení, války, korporátní bailouty, státem řízenou měnu, progresivní zdanění, konfiskace majetku, válku proti drogám, vnitřní bezpečnost, atd.

31.8.2017 13:53

A36n80t50o21n52í36n 98T61i96c15h72e61r85a 6926338223156

Jinými slovy: "Kdo nejde s Kšírem, jde proti Kšírovi." :-/

P.S.: nemám pocit, že by ze škol vycházeli příslušní přikyvovači.

31.8.2017 16:49
Foto

F78r30a85n67t17i26š79e10k 24K47š10í61r 2489616375

Já nikomu přece nic nenařizuji. Mě poslouchat nemusíte a žádné následky to pro vás mít nebude. Zkuste ale neposílat své děti na základní školu a uvidíte co se bude dít.

Nevím, jestli jste schopen vidět ten rozdíl.

31.8.2017 17:57

K14a79r52e37l 69B38e62d21ř60i78c14h 7663343833661

Máte pravdu. Já osobně mám hrůzu z "internetových vzdělanců".

Kdysi někdo napsal, že kdyby na Internet dal někam informaci, že "Pythagoras byl japonský admirál, který velel japonské invazi na Kanárské ostrovy za 2. světové války", tak bude hromada lidí, kteří to prostě přijmou jako relevantní informaci.

31.8.2017 13:43
Foto

L18u62c12i30e 54T18y41k51a15l93o81v14á 2352568979465

Přesně tak :) Co je na internetu, je vždy pravda, jak si někteří myslí. Ach jo...

31.8.2017 13:44

J59a15n 21R23á34ž 1659283414620

Lze to dokladovat i tím, kolik internetově "vzdělaných" autorů publikuje zde své blogy, které naplňuje informacemi zcela zřejmě získanými prostřednictvím google vyhledávačů, bez znalosti souvislostí.

31.8.2017 14:21
Foto

M51a60r57t15i95n 65L10ö95w 8574235267932

Bohuzel spravnost informaci skola nezaruci. Snad jen standardizaci - tj vsichni slyseli to same. Me treba utkvela informace ze bez vody clovek prezije 3 dny, brz jidla tyden... Ale podobnych pitomosti je ve skole spousta, a traduji se i na fakultach...

1.9.2017 12:10

M39i97r34o83s35l44a94v 27M33i67c38h56a53l56e67c 3862341614955

R^Přeji Vám vysokou karmu.

Za tento článek si fakt zasloužíte.

--------

Ne, nejsem učitel:-)

31.8.2017 13:41
Foto

L48u77c63i35e 75T78y10k53a46l76o17v69á 2562118889455

Děkuji, to je milé :)

31.8.2017 13:44

KDO VYHRÁL?

BR17

Poputují Italské dvojhubky Marty Kučíkové právě k vám? Podívejte se na výsledky soutěže.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz