Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IK

Především jste očividně narazila na špatnou cvičitelku. Já jsem absolvovala různé druhy jógy (jóga a pilates jsou jediné organizované typy cvičení, které zvládám, protože nejsem schopna cvičit do rytmu a každý pohyb se mi musí opakovaně detailně vysvětlovat, jinak ho dělám špatně a riskuji, že si spíš ublížím, navíc jsem korpuletní a dost neobratná) a ačkoli mi některé druhy jógového cvičení nevyhovovaly (zůstala jsem u power jógy), nikdy jsem se nesetkala s tím, že by mě cvičitel nebo cvičitelka komandovali a nutili dělat něco jak mi nevyhovuje. Naopak, pro všechny bylo typické používání frází jako "jestliže vám to vyhovuje", "nakolik je vám ještě příjemné", "pokud chcete" atd., u většiny cviků rovnou nabízeli jednodušší variantu nebo doporučovali cvik, který někdo nezvládne, si alespoň představovat. S pokyny na dýchání musíte počítat, to je u jógy (ale i jimých cvičení) krajně důležité, ale dle mých zkušeností cvičitel/ka vždy chápali, že na začátečníka je toho najednu moc, naopak mě vždy uklidňovali, že do toho přijdu (a taky jsem časem přišla). A samozřejmě, i když se cvičencům doporučuje zavřít oči (taky jsem ze začátku cvičila s otevřenýma, ale nikdo mi to nevyčítal), cvičitel/ka se dívat musí, i když dost cviků dělá společně s cvičenci, musí především kontrolovat, jestli cviky (chcete-li ásany) dělají srávně, případně jim poradit. Jestli vám jóga nevyhovuje, nedá se nic dělat, ale jestli vás odradila jenom cvičitelka, zkuste to jinde, jóga je opravdu zdravé a účinné cvičení (mně se například přestalo dělat kuří oko, o tom, že nevím, co je bolest zad ani nemluvě) a obvykle probíhá v klidné a pohodvé atmosféře.

0 0
možnosti
AS

Zkuste power jógu nebo dance jógu, to je dynamické, mohlo by se vám to spíš líbit. Mne taky "běžná" pomalá jóga moc nebere;-) To není nic pro hyperaktivní lidi. A nebo naopak jo, na zklidnění, ale musí na to být nálada.

1 0
možnosti
Foto

No jo, jóga je pomalé cvičení.:-) Cvičím si každý den svou sestavu. A ty zavřené oči jsou proto, abyste se na pozici mohla soustředit.:-)

1 0
možnosti
Foto

Tomu já rozumím. Mě to jenom rozčiluje  Je to můj problém.

0 0
možnosti

Jee a já si myslela,že jsem v lepším případě divná,že mě joga a meditační hudba a podobný praktiky rozčilují...

V žádném případě nikoho a nic neodsuzuju,vím,že je sposta lidí,kterým toto cvičení pomáhá,vyhovuje jim to,milují to,ale doopravdy mně nee:-)

2 0
možnosti
Foto

Jsem ráda, že to má někdo podobně. Taky to neodsuzuju, vůbec! Jen to není pro každého 

0 0
možnosti

No jo, co je to cvičení fungující pár tisíc let, proti spinningu...Rv

0 1
možnosti
Foto

Asi jste to nedočetla do konce... Já vůbec neodsuzuju jógu, jenom říkám, že to není pro mě.

0 0
možnosti
Foto

Až půjdete autorko na takové cvičení příště (bude-li nějaké?) a budete chtít, aby se na vás při cvičení nikdo nedíval, vyberte si dobu večerní. Potom se podívejte, kde mají v tělocvičně pojistky - a ty potom vypojte - a bude (hurá) tma ;-)

1 0
možnosti
JV

;-D;-D;-D hahaha dobrý! Už dlouho jsem se tak nezasmála! Díky. Já šla na jögu poprvně a rovnou na dvoudenní cvičení, takže jsem si pak měsíc léčila všechny klouby. Ale přišla jsem jí na chuť a cvičím si sama doma jógu with Adriene..je skvělá.

0 0
možnosti
Foto

Zkusím, děkuji za tip 

0 0
možnosti
HB

Taky nesnáším, když se na mě někdo dívá, jak cvičím. Nebo lépe řečeno pokouším se o cvičení. Začla jsem chodit na létací jógu a z výše uvedeného důvodu si platím soukromé lekce. Mozková kapacita je vyčerpána snahou udržet se na hamace vším dostupným, včetně síly vůle. Lektorka je velmi laskavá a nesnaží se mě zahltit ještě názvy toho, co zrovna dělám, nebo nějakým přemýšlením o relaxací, letním vánku a východu slunce nad rozkvetlou loukou. Ukáže mi, co po mně chce, a pak krok po kroku popisuje, jak toho docílit. Završí to obvykle "zkus tak chvíli vydržet a prodýchej si to". A je to fajn.

2 0
možnosti
Foto

Létací jóga? To zní docela akčně... 

0 0
možnosti
  • Počet článků 62
  • Celková karma 26,45
  • Průměrná čtenost 8597x
Středoškolská učitelka, dvojnásobná maminka, kuchařka, vášnivá čtenářka, filmová fanynka.

Postřehy z mé učitelské praxe můžete najít na: 

https://open.spotify.com/show/4OctaK4a1JD7eT2hTJx5CJ?si=0a9ecd2fe2ff48fe

https://www.facebook.com/Ucitelsky.denicek/

https://www.facebook.com/lucie.tykalova

http://instagram.com/lucka_tykalka

Seznam rubrik