Těhotná po jedenácti letech

5. 11. 2019 16:21:49
Poprvé jsem otěhotněla v 26 letech a podruhé v 38. Těhotenství se mě tenkrát téměř netýkalo, všechno bylo v pohodě a já všechno dělala stejně jako dřív. Zato teď je to... Dost náročné.

Asi máloco ovlivní život ženy jako těhotenství a následné mateřství. To je nezpochybnitelný fakt. Ale udivuje mě, že mohou být dvě těhotenství u jedné osoby tolik odlišná.

Když jsem poprvé zjistila, že jsem těhotná, byl to pro mě šok, protože k početí došlo navzdory hormonální antikoncepci, tudíž těhotenství v plánu rozhodně nebylo. Bylo mi 26, studovala jsem čtvrtý ročník vysoké školy a mít dítě se mi zrovna nehodilo. Tatínek byl zaskočený, myšlenka, že se stane otcem, byla pro něj zpočátku nemyslitelná, i když postupem času si zvykl. Já taky. Těhotenství bylo navíc úplně bezproblémové, a tudíž pro mě nepředstavovalo žádnou zátěž, zmizel mi ekzém, zhoustly mi vlasy, zlepšila se mi pleť a myslím, že jsem vypadala opravdu dobře. Nevolnost jsem neměla ani jednu. Celkový váhový přírůstek byl 8 kg, bříško jsem měla nepatrné a i v těhotenství jsem chodila do práce na 4 hodiny denně a dál studovala. Na poslední zkoušce jsem byla dva dny před porodem. Bylo to tak v pohodě, že se mi těhotenství zalíbilo a když jsem porodila, těšila jsem se na to další.

Když jsem šla po mateřské učit a někdo ve třídě zakašlal, já šišlavě zareagovala: "Kašlíky, kašlíky" a byla v pokušení jít dotyčnému utřít nos. Tři roky doma s dítětem se prostě někde projevit musí. Myslím, že IQ mi kleslo alespoň o 50 bodů a bylo těžké přednášet o národním obrození a doma řešit kašičky, rýmičky a bolavé bříško. Ale časem se to srovnalo a byla jsem schopná být celkem normální učitelka v práci a normální matka doma.

S tatínkem mojí dcery jsme se rozešli, když jí bylo sedm. Před necelými třemi lety jsem poznala muže, u kterého jsem poznala hned, že je to ten pravý a chtěla s ním mít další dítě. A chtěl to i on (zázrak!). Sice to nějakou dobu trvalo, ale jsem těhotná. Dítě jsme plánovali a vzniklo z opravdu velké lásky. Těšila jsem se, jak se budu opájet těmi příjemnými pocity v těhotenství a užívat si pomalu rostoucího bříška.

Že jsem v tom mi došlo v okamžiku, kdy jsem si každé ráno po probuzení připadala, že jezdím na horské dráze, všechno se se mnou točilo a hlavně se mi dost houpal žaludek. Ale ono to nebylo jenom po probuzení, bylo to tak nějak průběžně celý den. Všechno mi začalo smrdět, hlavně maso a uzeniny. A cibule, česnek, šampon, dřevo, tráva, kytky, čokoláda, dokonce i kafe (!) a hlavně navonění lidé v MHD. A taky ti smrdící potem. Smrdělo prostě všechno. Další šok nastal, když mi gynekolog na prvním ultrazvuku sdělil: "Začněte šetřit, vypadá to, že tam jsou miminka dvě." Po těchto slovech se mi zatmělo před očima a představu, že budu mít místo jednoho dítěte rovnou tři, jsem vydýchávala až do dalšího ultrazvuku, kdy pan doktor zjistil, že se spletl, že je tam prcek jenom jeden. Ovšem radost z toho mi kazil každodenní pohled do zrcadla a moje akné (myslím, že tolik beďarů jsem neměla ani ve 14), dále zhoršující se ekzém a padající vlasy. Tento problém jsem se rozhodla řešit tak, že jsem se objednala ke kadeřnici, která říkala, že když mi bude každých šest týdnů zastřihávat konečky, jistě se padání vlasů zastaví. Po jejím prvním zásahu jsem odešla oškubaná o 15 cm a vlasy padají vesele dál. Útěchou mi může být jedině to, že o 15 cm už mi to zkrátit nemůže, protože to už bych neměla vlasy žádné. Dále mám neskutečně suché rty, na které nepomáhá ani mazání tlusté vrstvy jeleního loje zhruba každých deset minut. Mám kovovou pachuť v ústech jako bych neustále žužlala aspoň pět desetikorun.

Nemůžu spát. Zhruba každé dvě hodiny se budím a potřebuji čurat. Když už chvíli spím, vzbudí mě křeč do lýtka. Když spát nemůžu, jako například při učení, usnula bych hned. Učení je pro mě vůbec teď obtížná záležitost. Myslím, že IQ mi kleslo už teď. Pletou se mi slova, všechno mi déle trvá, vydržet 45 minut bez čurání je opravdu peklo. Zapomínám dávat písemky. Zapomínám je známkovat. Vůbec netuším, co se mnou udělají třídní schůzky, které jsou příští týden. To bude teprve emocionální smršť! Zdravím, když nastoupím do tramvaje, zdravím bankomat a dokonce jsem pozdravila i prázdný byt po příchodu domů. Dceři známkuji a opravuji domácí úkoly. Rozpláčou mě omluvenky, povedená písemka i pokažené pravopisné cvičení. Nedávno jsem se zuřivě sháněla po telefonu, se kterým jsem v tu chvíli zrovna telefonovala, a již třikrát jsem hledala klíče, které jsem (bůhvíproč) schovala pod klávesnici počítače.

A to břicho! Už teď ho mám větší než v prvním těhotenství těšně před porodem. Už ve třetím měsící mě začali lidé pouštět v MHD. Je problém zavázat si tkaničky, pro něco se ohnout. Chodím rychlostí cca 2 km za hodinu, a přesto funím jako lokomotiva. Vyjít do prvního patra našeho bytu mi připadá jako zdolání Sněžky. A to jsem teprve v polovině těhotenství. Co budu dělat v devátém měsíci? Připadám si jako velryba vyvržená na břeh, která se adekvátně tomu pohybuje.

Těhotenské chutě jsou vůbec kapitola sama pro sebe, zatímco v prvním těhotenství jsem ujížděla na šunkových chlebíčcích a to bylo všechno, klíčovým produktem jsou pro mě v současnosti Pribináčky (beru i Bobíky a Lipoše, ale Pribináčky jsou top), kterých jsem už od začátku těhotenství snědla určitě několik stovek (jsem těhotná 135 dnů a dát denně tři není vůbec problém). Dále nemůžu žít bez jablek a vajíček natvrdo. Maso (zvlášť kuřecí) se mi hnusí a pořád mi smrdí. Chuť mám také na potraviny a pochutiny v těhotenství zapovězěné, jako je například pivo, víno, káva, zelený čaj, sushi, tatarák a hermelín. Jelikož jsem už starší rodička, nechci nic porušovat a chci se chovat maximálně zodpovědně, podle mě je to lepší, než si potom něco vyčítat.

Nemám já to těžké? Věřím, že mnoho nastávajících maminek to má ještě mnohem těžší, takové hemeroidy, křečové žíly a další mnohem horší komplikace (které se mě naštěstí netýkají) jsou zcela jistě závažnější důvody pro fňukání než ty moje drobné lapálie. Každopádně mi těhotenství bere neskutečné množství energie. Jasně, že to bude asi tím, že jsem o 11 let starší, ale přesto mě taková změna zaskočila.

Jak já závidím všem mužům, že přijdou k miminku jenom tak! Vlastně ne, vždyť chudáci muži musejí snášet všechno to fňukání svých hormonálně nevyrovnaných tloustnoucích poloviček! To je možná ještě horší. Pánové držte se a podporujte svoje ženy, ony za to opravdu nemůžou.

Už se neskutečně těším, až začne jaro a já budu držet svoje miminko v náručí. Už aby to bylo!

P. S. Věnováno Leošovi, Aniččce a budoucímu dítěti, mým největším láskám. ♥

Autor: Lucie Tučková | úterý 5.11.2019 16:21 | karma článku: 36.72 | přečteno: 3085x

Další články blogera

Lucie Tučková

Mám staré vaječníky i dělohu aneb Ano, skloubit mateřství a práci je peklo!

Reaguji na proslov z předávání Českých lvů, který pronesla oceněná režisérka Daria Kascheeva, jehož smyslem bylo poukázat na konflikt sociálních rolí matky a tvůrkyně. Jako matka musím říct, že její obavy jsou opodstatněné.

12.3.2024 v 15:53 | Karma článku: 26.20 | Přečteno: 1289 | Diskuse

Lucie Tučková

Největší problém českého školství? Přezouvání!

Už na začátku 80. let vznikl film Bota jménem Melichar, jehož jedním z témat je školní přezouvání. Mysleli jste si, že jde o nadsázku? Bohužel vás vyvedu z omylu. Přezouvání se ve školách řeší i čtyřicet let poté pořád stejně.

17.6.2023 v 15:15 | Karma článku: 38.23 | Přečteno: 6002 | Diskuse

Lucie Tučková

Pane Lacino, nemám dům se zahradou, chci jenom kvalitní vzdělání pro své děti!

Jsem máma dvou dětí, z nichž jedno půjde v září do školky a druhé příští rok čekají přijímačky na střední školu. Jaký stres to s sebou přináší, asi nemusím zmiňovat. Když slyším komentáře politiků, otevírá se mi kudla v kapse.

31.5.2023 v 11:34 | Karma článku: 42.97 | Přečteno: 5476 | Diskuse

Lucie Tučková

Nejkrásnější dárek k MDŽ? Konec Zemana na Hradě!

Jsem ráda, že deset let prezidentování Miloše Zemana je u konce, protože končí deset let lží, vulgarit a nenávisti, které jsme museli snášet od člověka, který měl proti těmto ošklivostem bojovat.

9.3.2023 v 10:59 | Karma článku: 41.68 | Přečteno: 3313 |

Další články z rubriky Společnost

Rudolf Pekař

Bacha na sváteční cyklisty

Začátek jara přináší nejen kvetoucí přírodu, ale také návrat cyklistů na silnice. Bohužel, spolu s nimi se objevují i tzv. sváteční cyklisté, kteří se chovají neopatrně a nezodpovědně.

28.3.2024 v 12:17 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 59 | Diskuse

Tomáš Vodvářka

Velký pátek jako příležitost

Už několik let je v "portfoliu" státních svátků i Velký pátek, který by mohl být vhodnou příležitostí k uvědomění si tzv. evropských hodnot, s nimiž se poslední léta mediálně žongluje.

28.3.2024 v 9:34 | Karma článku: 10.71 | Přečteno: 143 | Diskuse

Filip Vracovský

Jak to vypadá Mordor ( Rusko ) už nám klepe na dveře ?

Krátká předsváteční úvaha ... Taky vás některé uklidňující zprávy spíš rozruší ? Račte vstoupit .....

28.3.2024 v 9:00 | Karma článku: 9.83 | Přečteno: 284 |

Michael Laitman

Odhalení tajemství Knihy života

Jeden mudrc kdysi řekl: „Člověk musí získat jak vědomosti, tak moudrost.“ Na otázku, jaký je mezi nimi rozdíl, odpověděl: „Vědomosti se získávají čtením knih, moudrost se získává čtením knihy, kterou jsi ty sám.“

28.3.2024 v 4:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 31 | Diskuse

Tadeáš Firla

KSČM a Jan Ámos Komenský

Myslím, že politické, nebo náboženské symboly mají veliký význam a pro některé lidí hodně znamenají. Dnes jsem si všiml dvou. Vedle sebe ve skříňce - logo KSČM a portrét Jana Ámose Komenského. Je to změna mysli, nebo pouhá fraška?

28.3.2024 v 1:25 | Karma článku: 9.10 | Přečteno: 151 | Diskuse
Počet článků 62 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 8596

Středoškolská učitelka, dvojnásobná maminka, kuchařka, vášnivá čtenářka, filmová fanynka.

Postřehy z mé učitelské praxe můžete najít na: 

https://open.spotify.com/show/4OctaK4a1JD7eT2hTJx5CJ?si=0a9ecd2fe2ff48fe

https://www.facebook.com/Ucitelsky.denicek/

https://www.facebook.com/lucie.tykalova

http://instagram.com/lucka_tykalka

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...