Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Prsa venku a Kojící guerilla aneb Jsem matka. Kdo je víc?

Kojení je snad nejpřirozenější věc na světě, je to krásné, je to něžné, je to láskyplné. Ale v pojetí Kojící guerilly (už jen ten název!) se z toho stává aktivismus a mně osobně je každý aktivismus protivný a nesympatický.

Asi všichni jsme v minulých dnech zaznamenali, že Kojící guerilla vyzvala maminky, aby šly v určitou dobu nakojit své děti do banky, jako reakci na to, že zaměstnanec oné banky kojící ženu vyzval, aby se zahalila. Argumentů mají mnoho, například že zájmy dítěte jsou na prvním místě a nelze regulovat, kdy dítě dostane hlad. Což je celkem logické. A proto šly kojit hromadně zrovna v jednáct hodin dopoledne....

Taky jsem matka, také jsem kojila, moje dcera se narodila předčasně a díky nízké porodní váze jsem ji kojila prvních pár měsíců téměř každou hodinu. Samozřejmě pro mě byly její potřeby na prvním místě, a tak se občas stalo, že jsem ji kojila někde venku. Vždy jsem se ale schovala stranou a nikdy mě ani nenapadlo vytáhnout prsa v nějaké veřejné instituci, ať už na poště, v bance či v obchodě. Bránil mi v tom ohled na ostatní lidi, které bych třeba mohla přivést do rozpaků. Přesto mě pohled na kojící maminky nijak nepohoršuje. Ale zaráží mě to, že si ženy, které se stanou matkami, automaticky myslí, že jsou něco víc než ostatní, a že nemusejí mít ohled na nic a na nikoho.

Zakladatelka Kojící guerilly Kateřina Olivová ve videorozhovoru na Aktuálně.cz https://video.aktualne.cz/dvtv/zakladatelka-kojici-guerilly-matky-se-nesmi-bat-kojit-vsude/r~5c6cee605f7511e9b9980cc47ab5f122/?redirected=1555409459 říká, že matky se nesmí bát kojit kdekoliv a za jakýchkoliv okolností a přiznává, že ona sama kojila syna do pěti let kdekoliv a na jeho vyžádání. Podle mého názoru už roční dítě vydrží chvilku nejíst, případně je možnost mu dát kousek ovoce nebo čehokoliv jiného, natož pak dítě pětileté. Místo abychom z dětí vychovávali osobnosti s respektem ke druhým, učíme je, že jejich zájmy jsou na prvním místě a ostatní se musí jejich požadavkům přizpůsobit. Mně osobně se tento typ výchovy zdá zhoubný pro celou společnost. 

Kateřina Olivová na mě působí agresivně už od pouhého pohledu, láskyplnou maminku si představuji jinak, ale to je můj subjektivní dojem a můj problém. Nazve-li však mateřskou skupinu pro dlouhodobé a láskyplné kojení Kojící guerillou, tím můj dojem ještě umocní. Kojení, jakožto přirozenou a něžnou záležitost, přirovnat k partyzánské válce mi nepřipadá vhodné. Stejně jako kojit velké děti (tím myslím batolata od jednoho roku výše) kdekoliv a kdykoliv si řeknou. Stejně jako protestní kojení. 

Milé kojící ženy, staly jste se matkami, nikoliv superbytostmi, které si mohou dovolit všechno na světě. Více respektu k ostatním obohatí nás všechny, ale i Vás a Vaše děti.

Autor: Lucie Tučková | úterý 16.4.2019 13:34 | karma článku: 47,80 | přečteno: 11444x
  • Další články autora

Lucie Tučková

Mám staré vaječníky i dělohu aneb Ano, skloubit mateřství a práci je peklo!

Reaguji na proslov z předávání Českých lvů, který pronesla oceněná režisérka Daria Kascheeva, jehož smyslem bylo poukázat na konflikt sociálních rolí matky a tvůrkyně. Jako matka musím říct, že její obavy jsou opodstatněné.

12.3.2024 v 15:53 | Karma: 26,45 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Největší problém českého školství? Přezouvání!

Už na začátku 80. let vznikl film Bota jménem Melichar, jehož jedním z témat je školní přezouvání. Mysleli jste si, že jde o nadsázku? Bohužel vás vyvedu z omylu. Přezouvání se ve školách řeší i čtyřicet let poté pořád stejně.

17.6.2023 v 15:15 | Karma: 38,23 | Přečteno: 6008x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Pane Lacino, nemám dům se zahradou, chci jenom kvalitní vzdělání pro své děti!

Jsem máma dvou dětí, z nichž jedno půjde v září do školky a druhé příští rok čekají přijímačky na střední školu. Jaký stres to s sebou přináší, asi nemusím zmiňovat. Když slyším komentáře politiků, otevírá se mi kudla v kapse.

31.5.2023 v 11:34 | Karma: 42,98 | Přečteno: 5476x | Diskuse| Politika

Lucie Tučková

Nejkrásnější dárek k MDŽ? Konec Zemana na Hradě!

Jsem ráda, že deset let prezidentování Miloše Zemana je u konce, protože končí deset let lží, vulgarit a nenávisti, které jsme museli snášet od člověka, který měl proti těmto ošklivostem bojovat.

9.3.2023 v 10:59 | Karma: 41,68 | Přečteno: 3313x | Politika

Lucie Tučková

Nemáš chlapy provokovat aneb Můžeš si za to sama!

Včera jsem zde publikovala článek o tom, že muži posílají ženám fotky penisů: http://lucietykalova.blog.idnes.cz/c/798458/panska-prirozeni-v-poste-aneb-podivna-muzska-seznamovaci-strategie.html a reakce na něj mi vyrazily dech.

23.2.2023 v 14:16 | Karma: 39,85 | Přečteno: 6157x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

  • Počet článků 62
  • Celková karma 26,45
  • Průměrná čtenost 8597x
Středoškolská učitelka, dvojnásobná maminka, kuchařka, vášnivá čtenářka, filmová fanynka.

Postřehy z mé učitelské praxe můžete najít na: 

https://open.spotify.com/show/4OctaK4a1JD7eT2hTJx5CJ?si=0a9ecd2fe2ff48fe

https://www.facebook.com/Ucitelsky.denicek/

https://www.facebook.com/lucie.tykalova

http://instagram.com/lucka_tykalka

Seznam rubrik