Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Čeští svalovci zvedají těžké váhy, ale mozek neposilují

Biceps přes celou fotku, k tomu motivační kecy jako: "Je to moje cesta, můj cíl, nikdy se nevzdám." Další fotka, záda, nohy v podřepu, selfie v posilovně, soustředěný výraz v obličeji, zatnuté zuby, naběhlé žíly. Svalovci.

Podobné fotky znají asi všichni, kteří na sociálních sítích sledují nějakého svalovce. Svalovcem rozumím toho, který posiluje či sportuje kvůli tomu, aby měl vyrýsované tělo, jehož fotky cpe všude, samozřejmě s potřebným komentářem, z něhož získáme dojem, že onen muž díky mnoha hodinám v posilovně zachrání planetu od hladomoru nebo zajistí světový mír.

Svalovcova chůze je taky velmi zajímavá, kráčí pomalu, ruce má téměř v pravém úhlu od těla - jako kdyby každou rukou přidržoval sud s naftou. Podobně má rozkročené i nohy, vždycky mám dojem, že mu něco velkého spadlo do trenýrek, proto nemůže mít nohy u sebe. Copak ale to, to by mi až tak nevadilo, jakkoliv mi to přijde směšné. Třeba si takovou chůzi schválili na nějakém Mezinárodním sympoziu bodybuilderů. Nevím. Ale co mě rozčiluje více je to, že většina (v žádném případě všichni) z nich netrénuje kromě svých svalů i mozek. Nechci říkat takové to klišé, že co svalovec, to pitomec, to určitě neplatí, ale mnoha z nich jsem se ptala na to, jestli znají pojem kalokagathia a neobdržela jsem ani jednu kladnou odpověď. 

Milí svalovci, nastudujte si obsah pojmu kalokagathia a dejte si do rovnováhy se svým krásným (i když mně se to tedy vůbec nelíbí) tělem i duši a mozek. A na základě svých bohatých zkušeností s internetovými seznamkami si dovoluji vám poradit - většinu žen nezajímají vaše svaly, záda, motorky, fotky z posilovny, ani krabička se suchou rýží, kuřetem a tvarohem, případně vaše proteiny a další zobání. Mě tedy představa, že budu muset jíst něco podobného a trávit život v posilovně, rozhodně dost děsí, ale uznávám, stejně nejsem vaší cílovou skupinou, i když mnoho svalovců to na mě zkoušelo. Když si dáte na profil v seznamce fotku, kde vám bude vidět do očí, zmůžete rozhodně víc, pokud tedy nechcete povrchní pipinky.

Mezi svalovce však nepočítám sportovce, jejichž motivace je jiná - mít radost ze sportu, z pohybu, chtít udělat něco pro své zdraví, zažít vítězství. Já sama mám pohyb také velmi ráda, i když do sportovce mám daleko. Právě proto však ctím a obdivuji všechny sportovce, kteří sportují pravidelně, mají vůli, disciplínu a něco dokáží.

Parafráze na text Bena Cristovaa Zvedám těžký váhy:

A že tě neberu vůbec vážně, neber si to osobně
kolem sebe mám jen lidi, který to maj podobně
nech mě bejt, mně jsou jedno těžký váhy
píšu si svůj příběh o splněným přání
a že tě neberu vůbec vážně, neber si to osobně
kolem sebe mám jen lidi, který to maj podobně!

Kalokagathia, knihy, sport, vzdělání, rovnováha! 
 

P.S. Věnováno Leošovi, mému inteligentnímu sportovci.¦

Autor: Lucie Tučková | neděle 18.2.2018 20:31 | karma článku: 23,54 | přečteno: 1568x
  • Další články autora

Lucie Tučková

Mám staré vaječníky i dělohu aneb Ano, skloubit mateřství a práci je peklo!

Reaguji na proslov z předávání Českých lvů, který pronesla oceněná režisérka Daria Kascheeva, jehož smyslem bylo poukázat na konflikt sociálních rolí matky a tvůrkyně. Jako matka musím říct, že její obavy jsou opodstatněné.

12.3.2024 v 15:53 | Karma: 26,45 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Největší problém českého školství? Přezouvání!

Už na začátku 80. let vznikl film Bota jménem Melichar, jehož jedním z témat je školní přezouvání. Mysleli jste si, že jde o nadsázku? Bohužel vás vyvedu z omylu. Přezouvání se ve školách řeší i čtyřicet let poté pořád stejně.

17.6.2023 v 15:15 | Karma: 38,23 | Přečteno: 6008x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Pane Lacino, nemám dům se zahradou, chci jenom kvalitní vzdělání pro své děti!

Jsem máma dvou dětí, z nichž jedno půjde v září do školky a druhé příští rok čekají přijímačky na střední školu. Jaký stres to s sebou přináší, asi nemusím zmiňovat. Když slyším komentáře politiků, otevírá se mi kudla v kapse.

31.5.2023 v 11:34 | Karma: 42,98 | Přečteno: 5476x | Diskuse| Politika

Lucie Tučková

Nejkrásnější dárek k MDŽ? Konec Zemana na Hradě!

Jsem ráda, že deset let prezidentování Miloše Zemana je u konce, protože končí deset let lží, vulgarit a nenávisti, které jsme museli snášet od člověka, který měl proti těmto ošklivostem bojovat.

9.3.2023 v 10:59 | Karma: 41,68 | Přečteno: 3313x | Politika

Lucie Tučková

Nemáš chlapy provokovat aneb Můžeš si za to sama!

Včera jsem zde publikovala článek o tom, že muži posílají ženám fotky penisů: http://lucietykalova.blog.idnes.cz/c/798458/panska-prirozeni-v-poste-aneb-podivna-muzska-seznamovaci-strategie.html a reakce na něj mi vyrazily dech.

23.2.2023 v 14:16 | Karma: 39,85 | Přečteno: 6157x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

ANO bylo pro zvýšení věku odchodu do důchodu. Havlíčkovi vadí zápis z Hradu

24. dubna 2024  14:43,  aktualizováno  15:14

Hrad zveřejnil záznam z jednání o důchodové reformě. Na té se zástupci vlády, ANO a Hradu shodli,...

V Černošicích spadlo do bazénku batole, skončilo podchlazené v nemocnici

24. dubna 2024  15:06

V Černošicích spadlo do zahradního bazénku 2,5leté dítě. Na místě zasahovali záchranáři, kteří jej...

Ficova vláda schválila zákon o veřejnoprávní televizi, z RTVS bude STVR

24. dubna 2024  13:08,  aktualizováno  15:04

Slovenská vláda ve středu schválila návrh zákona o Slovenské televizi a rozhlasu (STVR). Ten...

Za pomoc známým s daňovými podvody dostal šéf finančního úřadu podmínku

24. dubna 2024  15:01

Krajský soud v Brně ve středu opětovně uložil podmíněný a také peněžitý trest bývalému řediteli...

  • Počet článků 62
  • Celková karma 26,45
  • Průměrná čtenost 8597x
Středoškolská učitelka, dvojnásobná maminka, kuchařka, vášnivá čtenářka, filmová fanynka.

Postřehy z mé učitelské praxe můžete najít na: 

https://open.spotify.com/show/4OctaK4a1JD7eT2hTJx5CJ?si=0a9ecd2fe2ff48fe

https://www.facebook.com/Ucitelsky.denicek/

https://www.facebook.com/lucie.tykalova

http://instagram.com/lucka_tykalka

Seznam rubrik