Jak jsem napsala prezidentovi

11. 04. 2016 22:48:07
Před dvěma týdny jsem zde na blogu publikovala článek s názvem Vážený pane prezidente. To, co následovalo, jsem si nedokázala představit ani v tom nejbujnějším snu.

Lidé začali můj příspěvek sdílet, nejvíce prostřednictvím Facebooku, a strhlo se šílenství, jinak se to pojmenovat nedá. Že se něco děje, jsem poznala ve chvíli, kdy na mě do školy přišlo udání, že jsem nekompetentní osobou pro výuku společenských věd. Prý jsem politicky angažovaná a se studenty manipuluji. Pochopitelně mě to mrzelo a začala jsem pochybovat o tom, jestli napsání otevřeného dopisu byl dobrý nápad.

Ovšem to jsem ještě netušila, že ono udání je jenom špičkou ledovce. Diskuse pod článkem se začala přiostřovat, navíc mi začaly chodit výhrůžné zprávy na Facebook a článek postupně přebírala různá média. Už jsem jen čekala, kdy se vyjádří Jiří Ovčáček, což se opravdu zanedlouho stalo. Nařkl mě z toho, že dopis je bezduchý a dovolil si mluvit i za zesnulého prezidenta Havla (prý by ze mě byl zklamaný). Podobnou reakci jsem čekala a mohu k tomu říci jenom to, že jestli je někdo mistrem bezduchých výroků, tak je to právě pan mluvčí Ovčáček. Nicméně vyzval mé studenty k tomu, aby otázky vznesli oni, na čemž právě pracují. Jsem opravdu zvědavá, jak se pan prezident, případně pan mluvčí "pochlapí" a na otázky odpovědí. Myslím si také, že pan prezident by měl umět přijímat kritiku, jelikož má mandát přímo od občanů, a tudíž je kritika od občanů zcela přirozená.

Sílil také tlak na mě ze strany různých médií, abych se ke "kauze" vyjádřila. Byla jsem ze všeho unavená a navíc mě už začali poznávat a zastavovat i lidé na ulici (kteří mi vyjadřovali podporu). Ale kývla jsem na rozhovor jednomu pražskému rádiu, abych vše dotáhla do konce, ukázala, že si za dopisem stojím a nestrkala hlavu do písku, což se mi ale nejvíce ze všeho chtělo udělat.

Shrnu-li to, za uplynulé dva týdny jsem:

- dostala přes 400 zpráv na Facebook (zhruba 3/4 bylo pozitivních, pár jich bylo konstruktivně kritických, deset obsahovalo urážky a šest bylo vyhrožujících a přejících si mou smrt)

- obdržela asi 100 žádostí o přátelství (omlouvám se všem, ale lidi, které neznám, si do přátel nepřidávám)

- se dozvěděla, že tři muži se do mě zamilovali (milé, potěšující, úžasné, ale nevím, co s tím...)

- obdržela asi 15 nabídek k sexu (děkuji, nechci)

- se dozvěděla, že jsem strašně ošklivá a jak můžu ten svůj "ksicht" veřejně vystrkovat (nemám o sobě valné mínění, ale troufnu si říct, že jsem aspoň o malinko krásnější než pan prezident)

- se dozvěděla, že jsem strašně krásná a mám nejkrásnější oči na světě (milé, děkuji)

- se dozvěděla, že mé fotky jsou nastrčené a napsal to za mě někdo jiný

- dostala dvě nabídky zaměstnání (děkuji, jsem šťastná ve škole, kde učím)

- se dozvěděla, že jsem soudružka, komunistka, sluníčkářka, havlistka, pravdoláskařka, extrémistka, fašistka, agresorka, manipulátorka (byla bych hustá, kdybych zvládla být tohle všechno dohromady)

Bohužel jsem poznala, že říci svůj názor veřejně, je v dnešní době problematické (nejen můj příklad, ale například sobotní vyjádření Lenky Dusilové na Andělech). Neustále si kladu otázku, proč zrovna můj příspěvek tak rozbouřil internet, když na zdejším blogu, i jinde v médiích, vycházejí denně desítky článků, které jsou vůči panu prezidentovi podstatně kritičtější a útočnější. Můj dopis byl slušný, nenásilný... Obávám se, že lidem na mém dopise nejvíce vadilo to, že jsem učitelka. Podle mnohých bych jako učitelka neměla dětem blbnout hlavu politikou a měla bych jim předkládat pouze fakta. Nechápu, jak si dneska tohle může někdo myslet!!! Nestačil by tedy dětem už jen pan Google? Co je špatného na tom vést studenty k přemýšlení, k formulování vlastního názoru, k diskusi? Samozřejmě musíme studenty korigovat v jejich (často extrémních) názorech, musíme je vést k empatii k ostatním a k respektování názoru druhého. Ale musíme je učit přemýšlet a diskutovat. A hlavně bychom měli jít příkladem, když se mě student zeptá na můj názor, tak mu ho řeknu. Jen tak v něm probudím chuť, aby mi zase on sdělil svůj vlastní názor. Jediná výchova, která funguje, je výchova příkladem. Nevím, jestli to dokážu, ale chtěla bych být pro své studenty nejen "předkladačka faktů", ale ráda bych je třeba k něčemu inspirovala nebo jim alespoň pomohla nahlížet život z více perspektiv. Ale samozřejmě to funguje i naopak. Musím říct, že spousta studentů je zase inspirací pro mě. Ovlivňujeme se navzájem. Učení je oboustranný proces, interakce. Nemá pouze výchovný a vzdělávací rozměr, ale také sociální, komunikační... Nejde jen o předkládání faktů.

Závěrem musím říci, že si za svým dopisem stojím a že si bohužel, ještě více než na začátku, uvědomuji, že otázky, vyřčené v mém dopise, jsou legitimní nejen pro pana prezidenta, ale bohužel pro většinu české společnosti.

A děkuji všem těm, kteří mi vyhrožovali a psali mi nenávistné zprávy, díky vám se cítím psychicky mnohem silnější!

Pravda a láska zvítězí!

Autor: Lucie Tučková | pondělí 11.4.2016 22:48 | karma článku: 46.98 | přečteno: 14584x

Další články blogera

Lucie Tučková

Mám staré vaječníky i dělohu aneb Ano, skloubit mateřství a práci je peklo!

Reaguji na proslov z předávání Českých lvů, který pronesla oceněná režisérka Daria Kascheeva, jehož smyslem bylo poukázat na konflikt sociálních rolí matky a tvůrkyně. Jako matka musím říct, že její obavy jsou opodstatněné.

12.3.2024 v 15:53 | Karma článku: 26.20 | Přečteno: 1290 | Diskuse

Lucie Tučková

Největší problém českého školství? Přezouvání!

Už na začátku 80. let vznikl film Bota jménem Melichar, jehož jedním z témat je školní přezouvání. Mysleli jste si, že jde o nadsázku? Bohužel vás vyvedu z omylu. Přezouvání se ve školách řeší i čtyřicet let poté pořád stejně.

17.6.2023 v 15:15 | Karma článku: 38.23 | Přečteno: 6002 | Diskuse

Lucie Tučková

Pane Lacino, nemám dům se zahradou, chci jenom kvalitní vzdělání pro své děti!

Jsem máma dvou dětí, z nichž jedno půjde v září do školky a druhé příští rok čekají přijímačky na střední školu. Jaký stres to s sebou přináší, asi nemusím zmiňovat. Když slyším komentáře politiků, otevírá se mi kudla v kapse.

31.5.2023 v 11:34 | Karma článku: 42.97 | Přečteno: 5476 | Diskuse

Lucie Tučková

Nejkrásnější dárek k MDŽ? Konec Zemana na Hradě!

Jsem ráda, že deset let prezidentování Miloše Zemana je u konce, protože končí deset let lží, vulgarit a nenávisti, které jsme museli snášet od člověka, který měl proti těmto ošklivostem bojovat.

9.3.2023 v 10:59 | Karma článku: 41.68 | Přečteno: 3313 |

Další články z rubriky Občanské aktivity

Zdenek Horner

Kam až bude smět zajít žertování na letošního Apríla?

Ochránci pravých názorů a hodnot rozpoutali ve společnosti nejistotu. Neustálé zastrašování zaručeně neorganizovaných amatérských aktivistů, kteří reagují na 99 procent jakékoli argumentace tak, že jde o proruskou činnost ...

28.3.2024 v 20:26 | Karma článku: 17.31 | Přečteno: 310 | Diskuse

Zdenek Horner

Chybí mi rozhodný postoj české vlády a místních bezvýhradných izraelofilů

Nyní má česká vláda jedinečnou příležitost před celým světem dokázat, že bývalý satelit Sovětského Svazu není nyní satelitem USA. Měla by odsoudit nestabilní postoj vůči Izraeli, ale i vůči Ukrajině a posoudit zdali USA nejsou ...

27.3.2024 v 12:44 | Karma článku: 22.14 | Přečteno: 569 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Naše stařečky dnes okradl zloděj vydávající se za pracovníka charity

Našim stařečkům je přes osmdesát let. Muž s přízvukem, kolem šedesáti let, mluvící slušnou češtinou, vydávající se za pracovníka charity, přijel v červeném hyundai pro knihy a ukradl Kapitánovým rodičům snubní prstýnky a šperky.

21.3.2024 v 18:43 | Karma článku: 27.78 | Přečteno: 929 |

Zdenek Horner

Milujeme NATO a proto Ukrajina zvítězí

Poté, co víme, že jsou na Ukrajině vojáci NATO, jsem již úplně klidný. Vítězství je v kapse. A kam se NATO vypraví příště? Bude to Bělorusko nebo Kazachstán? Gruzie? Ta už je rozpracovaná. Arménie by zatím byl těžký oříšek.

12.3.2024 v 12:54 | Karma článku: 33.68 | Přečteno: 941 | Diskuse

Zdenek Horner

Odpověď tazateli k uličnímu a kádrovému výboru

Tazatel se rozhořčuje, že se někdo ve zdejších diskusích cítí být pod knutou postupů někdejších uličních výborů. Vcelku pěkně vystihuje, jak se chovali a jakými pravomocemi byly tyto výbory za komunismus obdařeny, ale ...

10.3.2024 v 13:28 | Karma článku: 32.11 | Přečteno: 765 | Diskuse
Počet článků 62 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 8596

Středoškolská učitelka, dvojnásobná maminka, kuchařka, vášnivá čtenářka, filmová fanynka.

Postřehy z mé učitelské praxe můžete najít na: 

https://open.spotify.com/show/4OctaK4a1JD7eT2hTJx5CJ?si=0a9ecd2fe2ff48fe

https://www.facebook.com/Ucitelsky.denicek/

https://www.facebook.com/lucie.tykalova

http://instagram.com/lucka_tykalka

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...