Lucie Tučková

Středoškolská učitelka, dvojnásobná maminka, kuchařka, vášnivá čtenářka, filmová fanynka.

Postřehy z mé učitelské praxe můžete najít na: 

https://open.spotify.com/show/4OctaK4a1JD7eT2hTJx5CJ?si=0a9ecd2fe2ff48fe

https://www.facebook.com/Ucitelsky.denicek/

https://www.facebook.com/lucie.tykalova

http://instagram.com/lucka_tykalka
  • Počet článků 62
  • Celková karma 26,45
  • Průměrná čtenost 8597x

Seznam rubrik

Lucie Tučková

Milí studenti aneb Dopis unavené učitelky všem žákům a studentům

Milí studenti, milí žáci, milé děti, milí dospívající, mám toho tolik na srdci, co bych Vám chtěla sdělit, ale pokusím se to napsat co nejstručněji, tak jak to máte rádi, i když tak krátké, jako Vaše chaty, to asi nebude.

10.3.2019 v 15:37 | Karma: 45,32 | Přečteno: 9114x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Dycky Most! Aneb ČT stvořila nekorektní seriál. Nebo ne?

Seriál Most! začala Česká televize vysílat v začátkem ledna a už po pár dílech se stal diváckým hitem, který kdekdo interpretuje a má naprosto jasno o všech významech, které nám autoři chtěli sdělit.

20.2.2019 v 8:27 | Karma: 41,19 | Přečteno: 6920x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Nesahejte nám na kozy aneb Hysterie kolem "sexismu"

Včerejší aféra kolem reklamního videa Člověka v tísni v kampani Skutečný dárek pro Afriku ukazuje, že jsme se zase o krok přiblížili k americké hysterii kolem sexismu.

11.12.2018 v 13:30 | Karma: 48,24 | Přečteno: 20259x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Zavřete pusu, nesluší vám to! aneb Kam se poděla slušnost, kulturnost a noblesa

"Zavřete pusu, nesluší vám to." To jsou včerejší slova českého prezidenta na adresu redaktorky Českého rozhlasu. Můj přechozí článek byl o vulgární mládeži. Daleko smutnější ale je, když se slušně neumí chovat ani hlava státu.

6.10.2018 v 10:33 | Karma: 44,23 | Přečteno: 7215x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Jak se baví puberťačky aneb Ty vole kámo, jdi do .....

Dnes bylo krásně, chtěla jsem si užít chvilku volna na sluníčku s knihou a kávou. Ovšem četba se nekonala, protože si k vedlejšímu stolku přisedly tři (cca čtrnáctileté) dívky a začaly si povídat. Velmi vulgárně povídat.

5.9.2018 v 21:01 | Karma: 45,68 | Přečteno: 8505x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Nežeru maso, nežeru cukr, jsem lowcarb, vegan, paleo aneb Hysterie kolem stravování

Ještě nejsem na světě ani čtyřicet let a už jsem za svůj život četla nespočet protichůdných názorů týkajících se stravování. Jak můžeš jíst maso? Neříkej mi, že jíš mouku? Jestli chceš rakovinu, jez ryby. Existuje zdravé jídlo?

2.9.2018 v 21:09 | Karma: 45,84 | Přečteno: 7034x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Mladí nevědí nic o srpnu 1968. Kdo za to může?

Možná jste viděli ankety, v nichž se mladých ptali, co se stalo v srpnu 1968. Většina dotazovaných, často i gymnazistů, vůbec netuší, oč jde. Všeobecný přehled studentů středních škol neustále klesá. "Co je to v té škole učí..."

23.8.2018 v 20:46 | Karma: 40,22 | Přečteno: 2910x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Žena 35 +, prsa jdou dolů, kila nahoru aneb Stárneme správně?

Ženské časopisy říkají ženám mého věku: Buďte sebejistá, mějte nadhled a buďte si vědoma své krásy! Kdy jindy než teď! Tyhle kecy fakt miluju. Nicméně stále čekám, kdy budu ta vyrovnaná žena podle časopisu. Asi nikdy...

3.4.2018 v 10:59 | Karma: 38,52 | Přečteno: 5947x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Moje dcera musí poslouchat a psát domácí úkoly. Jsem špatná matka?

Zřejmě znáte kauzu Táty parťáka ohledně domácích úkolů. Pročetla jsem na toto téma stovky komentářů a nestačím se divit některým názorům. Díky nim mám pocit, že moje dcera je poslední dítě na světě, které má nějaké povinnosti.

26.3.2018 v 8:31 | Karma: 43,94 | Přečteno: 4625x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Polemika s Tátou parťákem aneb Domácí úkoly dětem prospívají

Možná jste na internetu zahlédli hojně sdílený text z facebookové stránky Táta parťák, kde se jakýsi muž chlubí tím, jak studoval školský zákon a RVP a zjistil, že domácí úkoly jeho prvňáčka nejsou povinné, ani vymahatelné.

8.3.2018 v 8:31 | Karma: 41,16 | Přečteno: 4613x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Krize vztahů v Česku aneb Proč si vztah neumíme udržet

Proč stále klesá počet párů, které jsou spolu celý život? Jak je možné, že v 60. letech se rozvádělo 20 % manželství, zatímco dneska je to 50 %? Zásadní roli ve vztazích hraje současný životní styl a moderní technologie.

7.3.2018 v 8:31 | Karma: 38,07 | Přečteno: 3973x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Čeští svalovci zvedají těžké váhy, ale mozek neposilují

Biceps přes celou fotku, k tomu motivační kecy jako: "Je to moje cesta, můj cíl, nikdy se nevzdám." Další fotka, záda, nohy v podřepu, selfie v posilovně, soustředěný výraz v obličeji, zatnuté zuby, naběhlé žíly. Svalovci.

18.2.2018 v 20:31 | Karma: 23,54 | Přečteno: 1568x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Miluji češtinu. Jsem tedy fašistka.

Čeština je překrásný a bohatý jazyk. Ale také velmi těžký, což je hlavní argument všech, kteří tvrdí, že nezáleží na nějakém tom i/y. Mně ale opravdu trhá žíly, když vidím, jak se s češtinou zachází. Proto jsem "grammar nazi".

4.2.2018 v 20:31 | Karma: 44,44 | Přečteno: 6866x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Jsem učitelka. Jsem hysterická kráva.

Bezdětná. Zapšklá. Stará panna. Nemá smysl pro humor. Hysterka. Sadistka. Prostě vždycky kráva. To jsou nejčastější odpovědi na otázku: "Jak si představujete typickou učitelku?" v mém soukromém výzkumu.

11.1.2018 v 8:30 | Karma: 44,81 | Přečteno: 12162x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Čeští chlapečkové aneb Generace mamánků nastupuje

Za tento článek mě mnoho mužů nebude mít rádo. Avšak pravých mužů, kteří se chovají v opravdovém smyslu toho slova, se tento článek samozřejmě netýká. Trávím denně několik hodin s mladými chlapci, budoucností našeho národa...

8.1.2018 v 8:30 | Karma: 48,15 | Přečteno: 24367x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Jaké je být pedofilní učitelkou aneb Recenze na knihu Tampa

Nemám příliš v oblibě erotickou literaturu. Trilogie Padesát odstínů šedi,temnoty a svobody mě nechala zcela chladnou. To se však nedá říct o knize Tampa americké spisovatelky Alissy Nutting.

29.12.2017 v 15:33 | Karma: 27,29 | Přečteno: 2311x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Adventní peklíčko aneb Peču z lásky bezlepkové cukroví

Miluju Vánoce a všechno, co k nim patří, zejména pečení cukroví.Tento víkend jsem si rezervovala pro nezbytné vánoční přípravy, nakupování dárků, cukroví a ještě úklid bytu. Je neděle večer, mám tu bordel a jsem zralá na panáka.

17.12.2017 v 22:27 | Karma: 25,75 | Přečteno: 1558x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Jak jsem si poplakala u Českého slavíka

Již několik let jsem Českého slavíka nesledovala, protože vítězové byli vždy stejní: Lucie Bílá, Karel Gott a Kabát, ani jeden interpret není zrovna podle mého gusta. Ale včera mi to zrovna vyšlo, tak jsem Slavíka zkoukla.

26.11.2017 v 16:31 | Karma: 19,21 | Přečteno: 2778x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Život na sociálních sítích aneb Já to raději naživo

Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter a mnoho dalších. Sociální sítě. Stávají se nedílnou součástí života (především) mladých lidí. Fotky našpulených rtů, prsa, selfie po sexu, čumáky a zvířecí ouška.... Někdy je to k pláči.

25.11.2017 v 18:51 | Karma: 25,90 | Přečteno: 1100x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Škola má vzdělávat, ne bavit!

Svůj příspěvek píšu jako reakci na článek Pavla Kovaříka Začátek školního roku je začátek konce školy, jak ji známe dnes. A taky bych byla ráda, kdyby si tento článek přečetli věční kritici českého školství.

31.8.2017 v 13:20 | Karma: 37,33 | Přečteno: 2024x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Tragikomický Svět podle Daliborka

Dnes jsem navštívila filmové představení Svět podle Daliborka režiséra Víta Klusáka. S vytřeštěnýma očima jsem koukala na absurdity, které se na plátně odehrávaly, a nevěděla jsem, jestli se mám smát, nebo brečet.

11.7.2017 v 21:50 | Karma: 30,79 | Přečteno: 3355x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Z učitelského deníčku 4 aneb Konec školního roku

Konec školního roku patří k nejobtížnějším obdobím učitelské sezóny. Učitelé jsou unavení,studenti už se vidí na prázdninách, je čas různých zkoušek a uzavírání klasifikace. A já melu z posledního.

4.7.2017 v 22:50 | Karma: 25,84 | Přečteno: 1392x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Z učitelského deníčku 3

Ústní část maturit, období, kdy je na každé střední škole všechno vzhůru nohama. Čas nervozity, rozechvění, vrchol, ke kterému směřuje snažení studentů i učitelů. Je to tady.

31.5.2017 v 13:30 | Karma: 34,70 | Přečteno: 3328x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Kazma versus Prostřeno

Na Facebooku několik mých přátel sdílelo odkaz na Kazmovu One Man Show s názvem Odhalení největšího televizního skandálu v Česku. Dnes jsem toto video zhlédla a nestačila se divit.

18.5.2017 v 22:07 | Karma: 35,38 | Přečteno: 4951x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Jak to chodí na internetových seznamkách aneb Proč se bojíme říkat pravdu?

Na internetových seznamkách se pohybuji zhruba rok. Seznámit se tam s někým normálním, či tam dokonce najít vztah je téměř nemožné, ovšem z psychologického a sociologického hlediska jde o velmi zajímavý fenomén.

11.5.2017 v 22:15 | Karma: 35,28 | Přečteno: 4611x | Diskuse| Společnost