Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Paní Zamrazilová, jsem celý život účetní, pracovala jsem v top managementu středních a větších nadnárodních firem. Jsem ekonom, ne pedagog. Asi Vám může připadat, že žiji na jiné planetě. Mé děti opustily školy před 15 lety a dnes už vychovávají mé vnoučky. Přes 3 generace, stále bohužel platí jedno: nevyplatí se, když žák tzv. vyčuhuje. Když je moc špatný, je to zlé, ale když je moc, moc dobrý, je to možná těžší. Rozčiluje mě inkluze - sráží kvůli žákům pozadu ty výtečné na jedinou průměrnou úroveň. Výsledek je, že se ti méně zdatní trápí a ti výteční nudí. Takhle nevychováme lidi, kteří postrkují pokrok lidstva dopředu. Ale jako pracovníci u linky v montovnách budou určitě výteční. A to je to, co mě štve. Jak to zařídit, aby k tomu nedošlo, by měli vědět odborníci - pedagogové ruku v ruce s finančníky a za spolupráce s rodiči. I já Vám přeji hezký víkend.:-) A hodně štěstí v pedagogice, v oboru, který patří k jedněm z nejobtížnějších. R^

0 0
možnosti
Foto

Pani učitelka nezná mapu. Jsou podniky, kde se prostoje neplatí a když někde čekáte osm hodin, tak čekáte zadarmo a těch vynucených přesčasů, co je někdy třeba udělat, to je potom pracovní týden, hodin jako na kostele a výdělek, nic moc. Nějaké to stravné dostanete, ale za to se dnes v restauraci ani nenajíte, obzvlášť když jste v zahraničí.

Tedy nevím zda rozhodnutí stávkovat, bylo dobré řešení ve státě, kde nikdo nemá na růžích ustláno a za zmetky může jíti z kola ven, což zatím ve školství neplatí. Propadá se stále dolů a řešení proč, zůstalo jen u zvýšení platů, žádná chyba učitelů se nevyvozuje.

0 0
možnosti
HZ

Radši bych, kdyby se vyvodila chyba systému, na reformu školství nebo aspoň ujasnění cílů se čeká už léta. Stejně jako na redukci osnov.poslední záchranná brzda je udržet ve školství kvalitní lidi. A ti, přes veškerou lásku ke svému povolání, taky musí platit složenky.

2 0
možnosti
HZ

Já se zase dočetla, že zatímco ostatní lidé si musí hory a výlety platit, učitel se tam dostane se žáky zadarmo. ;-)

2 0
možnosti
JN

Pokud si myslíte, že jet na hory s partou známých je to samé jako když tam jedete s teenagery, za které nesete po celou dobu pobytu plnou zodpovědnost, tak si to někdy vyzkoušejte. ;-) To samé se týká výletů.

3 0
možnosti
JB

V každé soukromé firmě jako střední manager byste těch 48 hodin , co máte za týden , měla odpracováno už ve středu ráno , peníze v lepším případě stejné a k desítkám tabulek , formulářů a odůvodnění ještě českého rozcapeného zaměstnance který si myslí že se kolem něj točí svět a vy mu máte sloužit . Neschopenky , propustky , dovolenky , ošetřovačky , škodní události , poruchy....ale firma musí běžet protože půlku toho platu máte prémie jinak jdete domů s výplatou menší než mají vaši podřízení ..... a dovolená ? Nejsou lidi , my ti ji proplatíme , to víš firma musí běžet , ale v sobotu přijď klidně trošku dýl a až rodinu vysadíš na tom letišti tak se tady prosímtě ještě stav a podívej ještě na ty statistiky .... Myslím že většina učitelů by po pár měsících reality úprkem utíkalo zpět do sladkého socíku Českého školství , jediné "firmy" kde jsou navzdory obřím rozpočtům minimální výsledky.. RvRv

3 3
možnosti
MP

Od pondělního rána do středečního rána, pokud dobře počítám, uplynulo právě těch Vámi zmiňovaných 48 hodin. Rád bych poznal člověka, který je schopen dlouhodobě pracovat opravdu nonstop. Nepotřebuje spát, jíst, apod., natož odpočívat, nebo dokonce žít.

Možná, že technologický vývoj už natolik pokročil, že jde ve skutečnosti o robota. Až jednou roboti nahradí lidské učitele, budeme se namísto platů zabývat náklady na jejich výrobu a provoz. Vždy bude co řešit.

6 0
možnosti

Ptám se, co je tedy v resortu školství špatně, když úroveň znalostí našich studentů v porovnání s vyspělými státy neroste ale bohužel klesá? A pak se kouknu do novin a dozvím se, že se to, dokonce až na ministerské úrovni, řeší debatami o tom, zda má, či nemá být zrušena maturita z matematiky (!) a dokonce se vedou diskuse o zrušení deváté třídy v základních školách. Jak s těmito nároky budou naše děti zvládat budoucí éru robotů a umělé inteligence??? Myslím, že první by se mělo zamyslet ministerstvo - ono ryba obyčejně smrdí od hlavy.

A co se týče vytíženosti učitelů - sleduji už 3 generaci školství z pohledu žáků. Na KAŽDÉ ŠKOLE - lhostejno na jaké - jsem neviděla, že by někdo napočítal víc jak 5 vynikajících kantorů, nebo aspoň těch, kteří měli úctu dětí i rodičů a pověst, že něco opravdu naučí. V každé době to takto bylo. Zbytek bývali průměrní učitelé, hlavně učitelky, kteří se buď v začátcích nedostali na svůj vysněný obor a pedák byl jen poslední varianta, anebo si ženy vybíraly tuto profesi, aby se víc mohly věnovat dětem a rodině. I k těm mám úctu, ale nejsou to ti, kteří posunují obor dopředu. Velmi pilně ho udržují v úrovni, v jaké se nachází. A ani to není tak zlé. Teď je všechno ale horší o to, že vztah rodičů a školy je katastrofální. Rodiče mají dojem, že škola je od toho, aby děti vychovávala místo nich, a když to selhává, lze se dokonce ze zákona soudit. To by zničilo jakýkoliv pozitivní přístup oboustranně. A tomu se u nás dal zákonný rámec. Děti to všechno vidí a pilně zneužívají. Tak vidím dnešní školství ve svých 65 letech já. A radost z toho nemám.

4 0
možnosti
HZ

A myslíte, že takhle to není i v jiných oborech? Kolik je vynikajících sestřiček v nemocnici, ekonomů, inženýrů...? A ostatní jsou průměrní? Pokud by nebyli někteří průměrní, museli by být hodně podprůměrný, aby vám vznikl ten průměr - a to asi nechcete.

1 0
možnosti
JR

J66a24n 71R19á95ž

9. 11. 2019 10:47

Když pozoruji jaký materiál posílají do školy zejména dnešní mladí "emancipovaní" rodiče, kteří ze svých dětí vychovávají sebevědomé jedince rozhodující samostatně o svém životě už od mateřské školky, učitele bych dělat nemohl. Takže osobně považuji učitele za hrdiny....ale válčit za plošný nárůst platů, který podle návrhu odborářů nedovolí důslednou selekci odměňování dobrých od těch špatných a chtít pro všechny učitele dosáhnout 150% průměrného (!!) platu v ČR v relativně krátké době, je nesmysl. Učitelské odbory dělají stejně špatně svoji práci, jako ty lékařské, že nebojují primárně za změnu zbyrokratizovaného systému a snížení naprosto pitomých a stále se měnících zásahů vlád do jejich činnosti, ale zúžily svoje snažení jen a pouze na zvýšení platů.

PS. Učitelské stávky v podobě přerušeného vyučování za vyšší platy si možná získají pochvalu od žáků, ale od rodičů a širší veřejnosti rozhodně ne!

8 0
možnosti
IP

I32v46o 19P60l82a16č31e13k

8. 11. 2019 22:19

Za mě samozřejmě karma, protože dle mého názoru je učitelská profese jedna z nejdůležitějších. Problém je, že dnes se nehraje na vědomosti, mnoho lidí se dostane na velice dobře placená místa (z důvodu obratu nadnárodních firem) s VŠ diplomem nebo maturitním vysvědčením, který/é vydřeli, ale jsou (v prvním případě) hrdi na ta písmenka před jménem. Spousta těchto nedovzdělaných lidí pohrdá spoustou profesí, včetně učitelské. Znám mnoho příkladů z praxe, neplácám do vody!

Moc Vám fandím a všem učitelům! Nemáte to lehké. 20 let jsem chodil do školy (nepočítám MŠ), takže jsem potkal spoustu učitelů a musím objektivně říct, že většina opravdu umí! Nevěřte těm řečem, že učitelé za moc nestojí. Za moc nestojí naopak rodiče, co stojí při svém dítěti, které tvrdí, že má špatné výsledky proto, že si na něj učitel zased.

Hezké dny a pevné nervy. Učitel by měl mít alespoň 60 000. To má kolikrát technik kvality v automotive (což je profese téměř zbytečná)

3 1
možnosti
JR

J86a29n 71R92á93ž

9. 11. 2019 11:05

Já jsem pro, aby měl každý učitel sto tisíc měsíčně, stejně jako aby každý lékař stopadesát tisíc a každý hasič dvěstě tisíc, ale není mi jasné, kde by na to stát vzal peníze. Samoživitelky chtějí víc peněz, sociálně slabí chtějí víc peněz a zadarmo bydlení, mladí lidé chtějí od státu sociální byty a vyšší rodičovské příspěvky, roste státní podpora nadací a spolků, které se starají bůh ví o co, ale zaměstnávají stále víc lidí, každá obec si stěžuje, jak málo dostává od státu, armáda potřebuje každý rok na modernizaci víc a víc miliard a potřeba peněz na důchody roste každý rok ...atd..atd. Ale těch, kdo to všechno platí je stále méně a méně a už jim dochází trpělivost s tím, jak je stát díky svým rostoucím provozními nákladům vysává víc a víc.

PS. Když vysoké školy nebudou produkovat desetitisíce v praxi neuplatnitelných absolventů různých obskurních oborů, na pedagogické fakulty budou přijímání jen ti, kdo mají zájem po absolutoriu být pedagogy a ubude draze placených úředníků v nadměrně zbyrokratizovaném školství, bude víc peněz i na platy učitelů základních a středních škol.

4 0
možnosti
ZB

Lidé co si neumí zorganizovat čas se nemají co vytahovat. Bohužel se v Česku bojuje za mzdy a ne za to , aby učitelé dělali dobře svoji práci. To bohužel neděláte a výsledky tomu odpovídají.

Víc peněz a ani jednotlivci pracující na víc než celý úvazek to nezmění. Celé školství a vzdělávání učitelů je třeba předělat.

2 0
možnosti
JP

Pardon, jen dotaz: když už teda uvádíte řešení kázeňských přestupků, to učíte v pasťáku, že Vám to zabere tolik času? Já jsem pracovala ve zvláštní škole a řešení kázně mi zabíralo leda několik minut týdně, nestálo to ani za řeč.

3 0
možnosti
SL

Kolik let jsou zvláštní školy zrušeny ? Jaké děti tam chodily a co se učily ?

Dnešní "děti" na středních školách jsou trochu divočejší a jsou mezi nimi i pořádní trubci (asi vlivem nezájmu rodičů s velkým pracovním vytížením) ...

Srovnáváte nesrovnatelné ;-D;-D;-D.

0 0
možnosti
Foto

P78e71t61r 92K96a21d87l56e62c

8. 11. 2019 19:07

Myslím, že se tu trochu zbytečně pohybujeme ode zdi ke zdi. Na jedné straně vyhořelí lemplové, kteří už ve školství dávno být neměli, na té druhé (v dobrém slova smyslu) blázni jako vy. Mimochodem znám hodně zapálených, kteří učitelováním doslova žijí, ale ty vaše statistiky, to je z úplně jiný planety.

But it ́s not the point. Jde o to, že KAŽDÝ z nás, ať už má ve svém okolí učitele flákače nebo učitele workaholiky, by si měl uvědomit, že jediná cesta, jak ty první ze školství vyhnat, je zvýšit v něm personální konkurenci. A pak se můžeme bavit o tom, jak to udělat. Přidat na platech, ubrat administrativě, přehodnotit inkluzi, ... ?

1 0
možnosti
ZB

Přehodnotit inkluzi je úplně špatně. Hlavně je třeba zvýšit náročnost a kontrolu vzdělávání.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS