Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak se baví puberťačky aneb Ty vole kámo, jdi do .....

Dnes bylo krásně, chtěla jsem si užít chvilku volna na sluníčku s knihou a kávou. Ovšem četba se nekonala, protože si k vedlejšímu stolku přisedly tři (cca čtrnáctileté) dívky a začaly si povídat. Velmi vulgárně povídat.

Nejdříve přišly dvě, později dorazila třetí, která začala ty sedící dvě líbat a objímat, jako by se neviděly léta, později ovšem vyšlo najevo, že jejich odloučení trvalo přibližně hodinu. Kontrastem k těmto afektovaným projevům náklonnosti byla jejich pozdější konverzace, při které by se červenali i všichni nejsprostší dlaždiči světa. Jejich konverzace byla koncentrovaná vulgarita. Jako učitelka na střední škole si o mluvě dnešní mládeže nedělám žádné iluze, ve škole zaslechnu leccos a nijak mě to nepohoršuje, už jsem za ta léta zvyklá. Ovšem zde se jednalo o žákyně základní školy. Konverzace vypadala zhruba takto:

Dívka 1: Kámo, vole, já chodim do školy s takovejma, vole kreténama, se z toho ze*eru.

Dívka 2: Kámo, kdybys viděla mýho dějepisáře, vole. To je takovej zku*vysyn, že to neni možný. Bych mu nejradši dala tečku mezi voči, k*etén zaje*anej. Po mně řval, že mám žvejkačku, vole.

Dívka 3: Jděte do p*dele se školou vy krávy, já jsem vobjevila instagram toho patrika, vole.

Dívka: 1 Ty vole kámo, ukaž mi to.

Dívka 2: Já tam nevidim, ty pí*o.

Dívka 3: Čum na to kreténe. Tady!

Dívka 2 lajkne Patrikovi nějaký příspěvek. Načež dívka 3 spustí opravdu hlasitě a hysterický nářek:

Dívka 3: Běž do pí*i vole kreténe!!!! Dyť se mu to zobrazí vole debile.

Dívka 2: Co hysterčíš ty krávo? To vodlajknu a nezobrazí se mu to.

Dívka 3: Nebudu klidná, vole kámo. Do pí*i vole ku*va!!! Ne vole, ty jsi vole debil!!!

Dívka 1: Krávy jedny, se*te na to, dyť je to vole seriózně (ha - cizí slovo) nejnudnější týpek, jakýho sem kdy viděla. Vole kámo, víte jaký jsem si dala heslo do školního počítače? Informatikarjeko*ot123. (Následuje hlasitý chrochtavý smích).

Dívka 2: Ty jsi kráva vole, dyť von to uvidí. Ku*va vole ty si debil, to snad neni možný.

Dívka 3: Fakt jsi ale pí*a, dyť von je ajťák, ty viděj všechno.

A tak dále. Jenom už jsem na to neměla nervy. Je jasná věc, že mluva mladých se odlišuje od mluvy dospělých. Že jejich slovní zásoba obsahuje vulgarity. Ale tohle? Tyto dívky přijdou za rok na střední školu a já je budu učit češtinu. Snad se budou alespoň ve škole trochu krotit. Přemýšlím nad jejich motivací k takové mluvě. Některé holky v pubertě potlačují svou ženskost, nevědí si s ní rady. Je to přirozené. Já taky nosila vytahané svetry a martensky a šaty si na sebe brala za trest. Také je normální, že se jedna před druhou předvádějí, natřásají peří. Ale tohle se mi zdá jako extrém. Budu doufat, že to byly tři výjimečné dívky, které se vymykají svým vrstevnicím. Něco mi ale říká, že to tak není, že naopak potvrzují aktuální stav.

Jaké z toho vyvodit závěry?

Asi stárnu. Jací jsme my, takové jsou naše děti. Jací jsme my, taková je společnost.

Ale jestli tak bude mluvit moje dcera, dostane zcela jistě přes hubu!

P. S. Věnováno kultivovaně se vyjadřující pubertální mládeži.

Autor: Lucie Tučková | středa 5.9.2018 21:01 | karma článku: 45,68 | přečteno: 8505x
  • Další články autora

Lucie Tučková

Mám staré vaječníky i dělohu aneb Ano, skloubit mateřství a práci je peklo!

Reaguji na proslov z předávání Českých lvů, který pronesla oceněná režisérka Daria Kascheeva, jehož smyslem bylo poukázat na konflikt sociálních rolí matky a tvůrkyně. Jako matka musím říct, že její obavy jsou opodstatněné.

12.3.2024 v 15:53 | Karma: 26,45 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Největší problém českého školství? Přezouvání!

Už na začátku 80. let vznikl film Bota jménem Melichar, jehož jedním z témat je školní přezouvání. Mysleli jste si, že jde o nadsázku? Bohužel vás vyvedu z omylu. Přezouvání se ve školách řeší i čtyřicet let poté pořád stejně.

17.6.2023 v 15:15 | Karma: 38,23 | Přečteno: 6006x | Diskuse| Společnost

Lucie Tučková

Pane Lacino, nemám dům se zahradou, chci jenom kvalitní vzdělání pro své děti!

Jsem máma dvou dětí, z nichž jedno půjde v září do školky a druhé příští rok čekají přijímačky na střední školu. Jaký stres to s sebou přináší, asi nemusím zmiňovat. Když slyším komentáře politiků, otevírá se mi kudla v kapse.

31.5.2023 v 11:34 | Karma: 42,98 | Přečteno: 5476x | Diskuse| Politika

Lucie Tučková

Nejkrásnější dárek k MDŽ? Konec Zemana na Hradě!

Jsem ráda, že deset let prezidentování Miloše Zemana je u konce, protože končí deset let lží, vulgarit a nenávisti, které jsme museli snášet od člověka, který měl proti těmto ošklivostem bojovat.

9.3.2023 v 10:59 | Karma: 41,68 | Přečteno: 3313x | Politika

Lucie Tučková

Nemáš chlapy provokovat aneb Můžeš si za to sama!

Včera jsem zde publikovala článek o tom, že muži posílají ženám fotky penisů: http://lucietykalova.blog.idnes.cz/c/798458/panska-prirozeni-v-poste-aneb-podivna-muzska-seznamovaci-strategie.html a reakce na něj mi vyrazily dech.

23.2.2023 v 14:16 | Karma: 39,85 | Přečteno: 6157x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Pronájem 3+1 v centru Rožnova
Pronájem 3+1 v centru Rožnova

Boženy Němcové, Rožnov pod Radhoštěm, okres Vsetín
15 000 Kč/měsíc

  • Počet článků 62
  • Celková karma 26,45
  • Průměrná čtenost 8597x
Středoškolská učitelka, dvojnásobná maminka, kuchařka, vášnivá čtenářka, filmová fanynka.

Postřehy z mé učitelské praxe můžete najít na: 

https://open.spotify.com/show/4OctaK4a1JD7eT2hTJx5CJ?si=0a9ecd2fe2ff48fe

https://www.facebook.com/Ucitelsky.denicek/

https://www.facebook.com/lucie.tykalova

http://instagram.com/lucka_tykalka

Seznam rubrik