Jsem ráda, že jsem holka

8. 03. 2017 14:28:29
V dnešním světě postiženém korektností všeho druhu (zejména politickou a genderovou) je asi už problém říct: "Jupí, já jsem holka!" Ale já to klidně řeknu. A ráda.

Dnes slavíme Mezinárodní den žen, tak jsem se při této příležitosti zamyslela nad tím, jestli jsem někdy pocítila nějakou křivdu nebo neslušné zacházení vzhledem k svému pohlaví. A ať přemýšlím, jak přemýšlím, musím konstatovat, že jsem nikdy nezaznamenala ani náznak nějakého neuctivého či ponižujícího chování ze strany mužů.

Samozřejmě si uvědomuji, že jsou země, kde je žena v silně podřízeném postavení vůči mužům, ale to dneska řešit nechci. A o to více bychom si měli vážit toho, jak to máme u nás (a navzdory různým škarohlídům věřím, že to tak bude i nadále). Současná hysterie kvůli genderové vyváženosti mi připadá úsměvná, i když Jiřího Žáčka, který je pranýřován za svou překrásnou báseň Maminka, je mi spíše líto. Včera jsem také na Facebooku viděla video, kde maminka s dcerou probírá knihovničku a vyřazují z ní knihy s klučičím hrdinou (skoro nic jim tam nezbylo), já nevím, co čtou, ale moje čtenářské dětství jsem strávila například s Pippi punčochatou, Lottou z Rošťácké uličky, Dětmi z Bullerbynu, Luisou a Lotkou, Děvčátkem Momo, Sofiiným světem a mým milovaným Metráčkem. Pravda, jenom u toho Foglara to trochu drhlo, ale jako dítě jsem si absenci holek moc neuvědomovala. Kauzu firmy Marks and Spencer kolem "tatínků švadlenek" raději ani komentovat nebudu,

A musím ještě zmínit, že jsem pracovala devět let jako sekretářka v jednom vědeckém ústavu (nikdy mě žádný šéf, ani vědec, nesváděl a nikdy po mně nechtěli, abych nosila minisukně a výstřihy). V současnosti pracuji jako učitelka na střední škole, kde je asi tak 95 % studentů mužského pohlaví. A díky tomu zažívám různé romantické záhady a překvapení (namalované srdíčko u mého jména na cedulce u kabinetu), milostné básničky a psaníčka ukryté ve známkovacím sešitě. To je přece fajn, ne? Najdou se i takoví, kteří přijdou před hodinou a odnesou mi věci. I když je pravda, že mě chlapci někdy klidně nechají zvedat židle a není jim to trapné, ale to se dá přežít. Stejně jako hulváti, kteří se nerozpakují přede mnou mluvit sprostě. Nic nemůže být dokonalé, jinak by nás to přece nebavilo.

Ale já jsem fakt ráda, že jsem holka, sice ta menstruace je opruz, porod taky není zrovna procházka růžovou zahrádkou, ale všechno ostatní holčičí je fajn. Miluju holčičí klábosení, sdílená holčičí tajemství i porozumění, které mám s kamarádkami. Jako holky můžeme dostávat kytky, dopisy, komplimenty, básničky, psaníčka a proč si to neužívat? Já jsem vždycky na rozpacích, když mě muž za něco pochválí, zčervenám a klopím oči, ale to je přece taky hezké, že ve svém věku ještě něco takového můžu zažít. Užívejme si tyto projevy rozdílnosti mezi pohlavími, které činí život zajímavějším a nestírejme tyto rozdíly v rámci nějaké "genderové vyváženosti." Vždyť by to byla jinak nuda. Muži jsou z Marsu a ženy z Venuše. A to je dobře. Holky, všechno nejlepší k MDŽ! A kluci, díky za kytky a za to, jak se k nám chováte a že je s vámi sranda!

Autor: Lucie Tučková | středa 8.3.2017 14:28 | karma článku: 36.88 | přečteno: 1801x

Další články blogera

Lucie Tučková

Mám staré vaječníky i dělohu aneb Ano, skloubit mateřství a práci je peklo!

Reaguji na proslov z předávání Českých lvů, který pronesla oceněná režisérka Daria Kascheeva, jehož smyslem bylo poukázat na konflikt sociálních rolí matky a tvůrkyně. Jako matka musím říct, že její obavy jsou opodstatněné.

12.3.2024 v 15:53 | Karma článku: 26.20 | Přečteno: 1290 | Diskuse

Lucie Tučková

Největší problém českého školství? Přezouvání!

Už na začátku 80. let vznikl film Bota jménem Melichar, jehož jedním z témat je školní přezouvání. Mysleli jste si, že jde o nadsázku? Bohužel vás vyvedu z omylu. Přezouvání se ve školách řeší i čtyřicet let poté pořád stejně.

17.6.2023 v 15:15 | Karma článku: 38.23 | Přečteno: 6002 | Diskuse

Lucie Tučková

Pane Lacino, nemám dům se zahradou, chci jenom kvalitní vzdělání pro své děti!

Jsem máma dvou dětí, z nichž jedno půjde v září do školky a druhé příští rok čekají přijímačky na střední školu. Jaký stres to s sebou přináší, asi nemusím zmiňovat. Když slyším komentáře politiků, otevírá se mi kudla v kapse.

31.5.2023 v 11:34 | Karma článku: 42.97 | Přečteno: 5476 | Diskuse

Lucie Tučková

Nejkrásnější dárek k MDŽ? Konec Zemana na Hradě!

Jsem ráda, že deset let prezidentování Miloše Zemana je u konce, protože končí deset let lží, vulgarit a nenávisti, které jsme museli snášet od člověka, který měl proti těmto ošklivostem bojovat.

9.3.2023 v 10:59 | Karma článku: 41.68 | Přečteno: 3313 |

Další články z rubriky Společnost

Veronika Valíková Šubová

Takže Velký pátek

Čtu radostné ódy na Velký pátek a trochu mi trnou zuby. Tedy stručně: na Velký pátek předhodila jedna náboženská parta vrchnosti nepohodlného proroka inovující party a okupační mocnost ho na nátlak jeho souvěrců nechala popravit.

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 59 |

Rudolf Pekař

Velikonoce nebo svátky jara a tolerance?

Připomínka jara nám přináší příjemné počasí, kvetoucí zahrady a zároveň i změnu názvu Velikonoc na Jarní svátky či Svátky jara. Jaký to má důvod?

29.3.2024 v 10:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 8.68 | Přečteno: 98 | Diskuse

Karel Trčálek

Fialova vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že se v Česku už žije líp!

ANO, bude líp! Pan premiér se opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost je však nutné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou

29.3.2024 v 8:16 | Karma článku: 16.78 | Přečteno: 188 | Diskuse

Filip Vracovský

Česko jako země plná ateistů a agnostiků přesto žije z křestanských tradic a k Rusku

nebo Ukrajině má poměrně blízko. Těžko však může chápat Blízký východ . Než se v další sérii blogů vrátím do kuchyně dovolte ještě jednu úvahu laika....

29.3.2024 v 7:49 | Karma článku: 6.47 | Přečteno: 152 |
Počet článků 62 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 8596

Středoškolská učitelka, dvojnásobná maminka, kuchařka, vášnivá čtenářka, filmová fanynka.

Postřehy z mé učitelské praxe můžete najít na: 

https://open.spotify.com/show/4OctaK4a1JD7eT2hTJx5CJ?si=0a9ecd2fe2ff48fe

https://www.facebook.com/Ucitelsky.denicek/

https://www.facebook.com/lucie.tykalova

http://instagram.com/lucka_tykalka

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...